אחרי 32 שנה: תושבי ימית עדיין רוצים לחזור הביתה - סרוגים

אחרי 32 שנה: תושבי ימית עדיין רוצים לחזור הביתה

"כמו שאנשי כפר עציון היו צופים בגוש עציון מקיבוץ רמת רחל ולבסוף שבו לכפר עציון כך אנחנו מקווים לשוב לימית. הלב שלנו נשאר בימית ויש לנו כמיהה אדירה לחזור לשם", אמר אבי פרחן, ממפוני ימית וגוש קטיף, שהניף בארוע את הדגל שהביא מימית

author-image
אחרי 32 שנה: תושבי ימית עדיין רוצים לחזור הביתה
  פרחן בחורבות ימית (ועד מתיישבי גוש קטיף)

עשרות משפחות מתושבי ימית ומושבי סיני נפגשו אתמול (ה') למרגלות אנדרטת הנופלים של אוגדת טל וציינו 32 שנים לפינוי סיני. "32 שנים זה 'לב' והכמיהה שלנו זה לחזור לסיני", אמר בארוע אבי פרחן שהניף את הדגל שהביא מימית.

בהמשך עלו המשפחות למרומי האנדרטה וצפו משם לכיוון חבל ימית. "זה מנהג שאנחנו עושים כל שנה. כמו שאנשי כפר עציון היו צופים בגוש עציון מקיבוץ רמת רחל ולבסוף שבו לכפר עציון כך אנחנו מקווים לשוב לימית", הוסיף פרחן.

פרחן הביא עימו לארוע, כבכל שנה, דגל ישראל שהיה מונף בימית ואיתו הוא צעד לירושלים לאחר הפינוי. "זה דגל שנתפר על ידי תופרת עבריה ולא מיובא מסין כמו הדגלים של היום. תפירת הדגלים בסין גם מבטא את מה שקרה לערכים שלנו במהלך השנים".

"אנו נשוב לכאן בכל שנה יחד עם הדור הצעיר עד שנשוב לסיני", אומר פרחן ומוסיף כי עקירת חבל ימית הוביל לעקירת גוש קטיף. "אם לא נעצור את הסחף העתיד מי ישורנו".

אבי פרחן מול חורבות ביתו בימית 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
"א"י תגאל לפי הכוסף שיכספו אליה"! לא התנגדתם -
נחום | 25-04-2014 10:07
שמעתם לרבנים ועשיתם רק הצגה. מתי תבינו שהבעיה היא הרבנים. מי שעושה את התורה קרדום לחפור בו - נוטל חייו מהעולם". אין לכם אומץ לפרסם.....
2
הפרחן הזה טרחן ושקרן, מדבר ב-2 שפות, והסבר:
כמו אבו מאזן | 26-04-2014 6:46
פעם אולי היה ציוני אמיתי ואוהב א"י אמיתי, אולי.... אבל בשנים האחרונות?? 1) כשנמצא עם אנשי הימים וא"י ---מדבר בלשון ציונית וימנית, 2) אבל כשנמצא עם השמאל או עם אריק שרון ואנשיו ובתקופת ההלווייה בינואר ----דיבר אחרת והפוך לגמרי, יא פרחן, אנחנו לא טיפשים והזיכרון לא קצר, לך תעבוד על אחרים, הוא סתם מלקק לכל דיכפין, בנאדם לא אמין, וכמו אבו מאזן גם הוא מדבר ב-2 שפות ל-2 הקהלים, להתרחק ממנו.