תם העוול: המשפחות נכנסו לבית השלום בחברון - סרוגים

תם העוול: המשפחות נכנסו לבית השלום בחברון

שבע שנים אחרי שנקנה וחודש אחרי שבית המשפט העליון אישר את הרכישה, חתם היום שר הבטחון על המסמך המאפשר את אכלוס 'בית השלום' בחברון למספר משפחות מצומצמות

author-image
תם העוול: המשפחות נכנסו לבית השלום בחברון
  היהודים יכולים להכנס. בית השלום (משה בוטביה, תצפית)

עכשיו זה סופי. לאחר עיכובים ומשפטים שנמשכו קרוב ל-7 שנים אישר היום שר הבטחון את אכלוס בית השלום בחברון.

"בהמשך להחלטות בית המשפט בנושא ולמתן היתר עסקה על ידי ראש המנהל האזרחי, אישר היום שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, את אכלוס 'הבית החום' על ידי הרוכשים. בעקבות אישור שר הביטחון שוחח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, עם אלוף פיקוד המרכז ואישר כניסה של מספר מצומצם של משפחות לבית״. נאמר בהודעה שיצאה ממשרד הבטחון.

כזכור, בתום מאבק משפטי שנמשך למעלה מעשור, קבע לפני כחודש בית המשפט העליון כי 'בית השלום' בחברון נרכש כדין בידי התושבים היהודים.

שלמה לוינגר , מתושבי בית השלום שגורש בפינוי בדצמבר 2008, והיום ישוב אליו, מסר לסוכנות תצפית: "לפני 7 שנים נכנסו לבית השלום שנקנה בכסף מלא, כשנתיים מאוחר יותר גורשנו בגלל החלטה פוליטית ורשעה של שר הביטחון ברק, כיום, חמש שנים אחרי הגירוש, אנו שוב סוגרים מעגל בערב פסח כמו ליל הסדר המפורסם בו החלה גאולת חברון לפני 46 שנה, ובעזרת ה' פותחים פתח להמשך גאולת העיר חברון".

עוד הוסיף לוינגר בדבריו לסוכנות תצפית כי התושבים מזמינים בחול המועד פסח, בימים רביעי וחמישי, למוזיאון פעיל שיערך בבית השלום עצמו, ולהפעלות לילדים.

בימים רביעי חמישי של חול המועד פסח צפויות מאות משפחות להשתתף באירוע המוני ב'בית השלום' שבחברון. האירוע  יכלול מיצג פעיל – אז, היום ומחר בגאולת קרית ארבע חברון, תערוכת 'רואים רחוק' – יחידים ורבים, מעשים קטנים וגדולים, והקרנת סרט המספר את סיפורם של הבתים שנרכשו. בנוסף, תערך פעילות לילדים ברוח החג.

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לווינגר ברך על כניסת המשפחות לביתן וציין כי: "בערב פסח נסגר המעגל ומשפחות חדשות נכנסות לגור בשכונה חדשה בעיר האבות". עוד הוסיף לווינגר כי: "אנו מקווים שכניסה זו תהווה מפתח להמשך קניין ובניין בקרית ארבע חברון ובכל הארץ. החלטת בית המשפט וכניסת המשפחות לבית מהווים ניצחון כנגד מי שפועל כנגד ההתיישבות היהודית, ובית המשפט הוכיח זאת בהחלטתו האמיצה הראויה והצודקת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא ולא זו התגרות באויב למסור את הבית לפלסתינים
נקמה לשותפות לגזרות הפליליות | 13-04-2014 14:06
2
הכל בגלל בנט הרפורמי כנסו דחוף.....
| 13-04-2014 14:07
בנט מודה שזרק את הכיפה בשרות , אשתו חילונית , שומע שירת נשים בבין המצרים ועוד והוא שמנהיג את ציבור "היראים" ומטיף על שילוב בין צבא ליהדות מה גם שהוא לא אקדמאי וכל היום מנפנף בכל מיני אתרים שהקים אולי תפרט קצת מההישגים שלך ?? מה הפינוי הקרוב זה הישג ? הגזרות הכלכליות ? הרבנים הראשיים ? שנאת ישבות ההסדר ? הצטרפות החרדים לשונאינו ? בנט אסון למדינה