דיין על משחיתי הג'יפ: אם צריך, להושיב 50 איש במעצר מינהלי - סרוגים

דיין על משחיתי הג'יפ: אם צריך, להושיב 50 איש במעצר מינהלי

דני דיין בהתקפה קשה על נערי הגבעות שפינצ'רו את צמיגי רכבו של מח"ט השומרון: "אם לצורך מיגור התופעה הזו, צריך שיישבו 50 איש או יותר במעצר מנהלי, לו יהי."

author-image
דיין על משחיתי הג'יפ: אם צריך, להושיב 50 איש במעצר מינהלי
  להכניס את נערי הגבעות למעצר מינהלי. דיין (פלאש90)

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר ומי שאמון כיום על מדיניות החוץ של המועצה, דני דיין, במתקפה חסרת תקדים על נערי תג מחיר. בראיון לתוכנית "עצם העניין" עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל תקף דיין קשות את השחתת רכבו של מח"ט השומרון אתמול ביצהר.

"הפתרון הוא להחליט לשים סוף לתופעה הזאת ויהי מה", אמר דיין "אני מצטער שאני שומע פחות מידי את הגינוי המוסרי למעשה, ואני שומע יותר מידי את האמירה 'זה פוגע בהתיישבות'. אני לא בטוח שאנשים מבינים באיזו רמה זה פוגע בהתיישבות. זה פוגע בהתיישבות ברמה שזה מסכן את קיומה, ולכן אפילו משיקולים אינטרסנטיים ופוליטיים אנחנו צריכים לדרוש יד הרבה יותר קשה נגד הפורעים האלו".

דיין הוסיף דברים קשים נגד הפורעים "אם לצורך מיגור התופעה הזו, צריך שיישבו 50 איש או יותר במעצר מנהלי, לו יהי. אני חושב שראש הממשלה צריך לקרוא לראש השב"כ ולהגיד לו אני דורש ממך לשים קץ לתופעה הזאת, ואם אתה לא שם לה קץ ראשים יעופו, אתה תראה איך הדברים ישתפרו".

"אין בהתיישבות תחושה שהאנשים האלו הם מחוץ למחנה. אנחנו מתייחסים אליהם עדין כחלק מאיתנו, שהם עושים דברים שמגיע להם נו נו נו במקרה הטוב. הוזכר בועז אלברט, אני לא מכיר את מר אלברט, אני חושב שהעובדה שההתיישבות עשתה קבלת פנים חגיגית לבועז אלברט כשהוא שב מן המעצר והשתתפו בה חברי כנסת, יודע לפחות על שניים, והשתתף ראש המועצה וראשי מועצות אחרים והשתתפו מספר רבנים, אני חושב שזה דבר חמור ביותר, אני חושב שזה מביא במישרין לכך שאנחנו לא מצליחים למגר את התופעה".

 

דיין התייחס גם למאבק הפומבי שנדרש לשיטתו במבצעי תג מחיר "יציאה נגד החבורה הזאת מחייבת התנגשות, עימות בין ציבור המתיישבים, השאלה היא האם יש בהתיישבות מוכנות לעימות הזה? לא, כיום לצערי הרב אין, ללא שום ספק זה דורש עימות, העימות הזה מחויב, מחויב מוסרית ולמען עתיד התיישבות.

לא נוכל לאורך זמן, לאורך שנים להמשיך להגיד 'עשבים שוטים' אם אנחנו לא עושים מאמץ אמיתי גם לבודד את העשבים השוטים האלו וגם לעקור אותם. זה פשוט לא יהיה נכון, אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. אנחנו צריכים כהתיישבות לעשות הרבה יותר כדי לבודד, להוציא מחוץ למחנה את האנשים האלו. אני אומר לך, עוד יהיה אירוע אחד שיפיל על ההתיישבות את הגג, ומתוך ההריסות של הגג שנפל עלינו ולא נבין מאיפה זה בא לנו, נגיד איך היינו כל כך אדישים וכל כך מטומטמים ולא הבנו שהדבר הזה הוא הסכנה הברורה והמידיות ביותר שקיימת להתיישבות היום. יותר מקרי, יותר מאובמה ויותר מהאירופאים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
דיין וכל אנשי מועצת פשע יותר מסוכנים להתיישבות מאשר חמס
| 07-04-2014 13:24
2
אני מתנגד לפעילות אלימה אבל ראוי לציין שהפעולות
ואוו... שטויות! | 07-04-2014 14:10
של נוער הגבעות אין בהם שום עניין מועיל או מזיק. ממש כמו פעילותה של מועצת יש"ע.
3
לא פוגע, אלא תוצאה של פגיעה בהתיישבות
שלום | 08-04-2014 7:32
משום מה, אוהבים להשמיט בתקשורת את סיבת הדבר, שיישמע כביכול כאילו עשו את זה כי הם תושבי יצהר, ותו לא. עשו את זה כי לפני שבוע הרסו את בית משפחת לזר שנבנה על אדמות מדינה (לא פרטיות) לפני חנוכת הבית! אם קל לנו לשכוח את זה, לתושבי יצהר שראו את ההרס, לא. אם ראוי לנקב גלגלי צה"ל ( ;-) ), זה עניין אחר, ולא כתבתי להצדיק או להרשיע, אלא להבין את מניעיהם, ושיפסיקו לגנות צד אחד בלבד!