שמיר: אצביע נגד שחרור פולארד תמורת מחבלים - סרוגים

שמיר: אצביע נגד שחרור פולארד תמורת מחבלים

שר החקלאות יאיר שמיר מצהיר כי יתנגד לעסקה הכוללת בתוכה שחרור מחבלים תמורת פולארד: ללא קבלות מן העבר, ממשיכים הפלסטינים להציב אוסף של דרישות חצופות ומסוכנות

author-image
שמיר: אצביע נגד שחרור פולארד תמורת מחבלים
  שמיר. יתנגד לעסקה (צילום: פלאש 90)

"שרבוב שמו של יונתן פולארד בעסקה להארכת המו"מ הוא שעטנז שיש להתנגד לו כבר עכשיו". כך כותב הבוקר שר החקלאות יאיר שמיר, על רקע הדיווחים בארה"ב כי אובמה נוטה להסכים לעסקה.

לדברי שמיר, "ללא קבלות מן העבר, ממשיכים הפלסטינים להציב אוסף של דרישות חצופות (במקרה הטוב) ומסוכנות, כמו שחרור מרצחים נוספים או דרישה להקפאת הבניה ביהודה ושומרון".

שמיר סבור כי "יונתן פולארד איננו קשור לסוגיות אלה כלל ועיקר. יונתן פולארד הוא סוגיה הומנית נפרדת, שאל לנו לכרוך אותה בענייני יחסיה של ישראל עם הרשות – בטח ובטח שלא תמורת מחוות נוספות".

לסיום, מבהיר שמיר כי "במידה שההצעה להאריך את המו"מ (על כל ההקפאות ושחרורי המרצחים הנגזרים ממנה) תובא להצבעה בהתניית שחרורו של פולארד – אתנגד לכך ולא אצביע בעד המהלך.

הבוקר דווח כי האסיר היהודי יונתן פולארד צפוי להשתחרר מהכלא האמריקני בתמורה לשחרורם של עשרות אסירים – בהם גם מרואן ברגותי. בנוסף, ישראל תידרש להקפיא את הבנייה בגושי ההתיישבות. כך מדווח ידיעות אחרונות.

708px-Polard2

הפגנת תמיכה בפולארד (צילום ארכיון: פלאש 90)

הדיווחים על עסקה לשחרורו של פולארד הפכו תכופים יותר בימים האחרונים, על רקע הקשיים שהתגלו במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. סוכנויות הידיעות פרסמו אתמול כי ישראל וארצות הברית מקיימות דיון על שחרורו של פולארד, למרות שטרם התקבלה החלטה בנושא מצד הממשל האמריקאי.

דוברת מחלקת המדינה, מארי הארפ, נשאלה האם פולארד ישוחרר בעסקה כזו ואמרה: "אנחנו באמצע הנושא. נראה מה אפשר לעשות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אם זה לא סימן כמה האמריקאים אובססיבים
רק שאלה | 01-04-2014 12:52
אז מה זו אובססיביות?