הרב אבינר: צריך לשנוא את מעשי השמאל הקיצוני - סרוגים

הרב אבינר: צריך לשנוא את מעשי השמאל הקיצוני

שו"ת סמס עם הרב שלמה אבינר: מה ד' חושב? מטפחת וזיווג, ספר אורות, מזל רע על הבית, תשבצים וסודוקו, סת"ם בחוה"מ, כשרות כסא תינוק וגם: האם לשנוא נטורי קרתא שביקרו באיראן?

הרב אבינר: צריך לשנוא את מעשי השמאל הקיצוני
  הרב אבינר (צילום: פלאש 90)

ספר אורות

ש: מה ההבדל בין ספר אורות לספר אורות הקודש?

ת: אורות הקודש הוא קדושת הפרט, אורות הוא קדושת הכלל, לכן הוא קודש קודשים. הקדמה לאורות.

מטפחת וזיווג

ש: האם זה נכון שאם קונים מטפחות לפני החתונה, זה יכול לעכב את הזיווג?

ת: הבל.

מה ד' חושב

ש: יש אפשרות לדעת מה ד' חושב עליי?

ת: בודאי. בשביל זה קיבלנו תורה. כלומר אם אתה עושה מצוה, ד' שמח בך. ואם אתה עושה עבירה, ד' מצטער, ויש לעשות תשובה.

דיבור בעברית

ש: האם יש מצוה לדבר בעברית?

ת: כן. ודיברת בם, בלשון הקודש. סיפרי.

ירושה

ש: האם אפשר לחלק ירושה בשווה בין בנים ובנות?

ת: כן. לא בתורת ירושה אלא בתורת מתנה.

גולם המהר"ל

ש: האם באמת המהר"ל יצר גולם?

ת: אין שום אסמכתא היסטורית, אלא מסורת עם, שאין להכחישה.

מנהגי מרוקו

ש: שמעתי רב אומר שכל מנהגי מרוקו מוטעים ועליהם לחדול מהם?

ת: לא נכון. הם אמיתיים. וכל אחד ינהג כמנהג אבותיו.

נדר

ש: שמעתי שאם עשיתי דבר טוב שלוש פעמים, זה נדר?

ת: סוג זה הותר על ידי התרה ערב ראש השנה או כל נדרי.

מזל רע על הבית

ש: מה בדבר המנהג לשטוף את הבית כדי לגרש ממנו מזל רע?

ת: הבל. אלא יש לשטוף אותו כדי שיהיה נקי.

קטניות

ש: האם מותר לאשכנזים לאכול מזון בלי קטניות אבל מבושל בכלים של קטניות או מעורב בהם קטניות או שמן קטניות?

ת: כן. קטניות בטלות ברוב. רמ"א (או"ח תנג א – רשם מ"צ).

מזון בעלי חיים

ש: האם מותר להאכיל חמץ לכלבים?

ת: לא. מלבד איסור אכילת חמץ, יש גם איסור להנות ממנו ולהשהות אותו.

ברירת אורז בחוה"מ

ש: האם מותר לספרדים שאוכלים אורז בפסח לברור אותו בחול המועד?

ת: מותר. ואם יש שם חמץ, לזרוק לפח.

תשבצים וסודוקו

ש: האם מותר לכתוב תשבצים וסודוקו בחול המועד?

ת: כן. מעשה הדיוט לתורך מועד.

גילוח בחול המועד

ש: האם מי שמתגלח בכל יום, יכול להתגלח בחול המועד?

ת: כבר דנו בזה הראשונים. אמנם יש מתירים, אך רוב רבותינו אוסרים (שו"ע או"ח תקלא ב. ע' שו"ת אגרות משה או"ח א קסג).

צביעת תפילין בחוה"מ

ש: האם מותר לצבוע תפילין בחול המועד?

ת: כן. עבודת עשיית תפילין שאין בה טרחה.

סת"ם בחוה"מ

ש: מותר להתאמן בכתיבת סת"ם בחוה"מ?

ת: לא.

שירה עם נוצרים

ש: האם מותר ליהודי להשתתף בשירה יחד עם מקהלה כנסייתית, מחוץ לכנסיה ובתוך כנסיה, תופעה יותר ויותר נפוצה?

ת: בודאי אסור. הנצרות מוגדרת עבורנו לכל הדעות כאלילות, וכל מגע דתי איתה הינו אסור באיסור חמור. קל וחומר אם הדבר מתקיים בכנסיה, שאסור להיכנס בה בתור מקום אלילי. הטענה שאותם נוצרים אוהבים את עם ישראל ואת מדינת ישראל, אין לה שום השלכה הלכתית. מלבד זאת, יש לדעת שאהבה זו מתחברת עם פעילות ישירה או עקיפה לקרבנו לנצרות. וכבר בראשית שיבת ציון, לעומת המוסלמים שהחליטו: להרוג, החליטו הנוצרים: לחבוק ולחנוק.

בריכה מעורבת

ש: האם מותר ללכת לבריכה מעורבת אם הנשים לבושות שם צנוע?

ת: חלילה. כל הכבוד ליצר הרע שהוא ממש יצירתי.

חתן וכלה

ש: האם 40 יום אחרי החופה אסור לחתן וכלה להשתתף בלויה וניחום אבלים?

ת: מותר.

נדר

ש: האם מותר לנדור?

ת: כללית, מומלץ לא לנדור. אם זה חיוני, לשקול היטב.

כשרות כסא תינוק

ש: האם לכסא תינוק צריך שני מגשים, חלבי ובשרי?

ת: לא. השימוש אינו ביד סולדת. די לנקות.

מס סטודנט

ש: אני חבר באגדות סטודנטים ובמס שאני משלם לאגודה גם משתמשים לנהגים גויים שיסיעו סטודנטים חינם בשבת. האם אני חייב לפרוש?

ת: לא. בכסף שלך משתמשים לדבר אחר מותר. "יש ברירה". וכן הוא לגבי מיסי המדינה.

יהודי שמתחתן בחתונה לא יהודית

ש: האם אני יכול להשתתף בחתונה לא יהודית של יהודי מאוד יקר לי והוא ייעלב אם לא יבוא?

ת: חלילה. מחזק ידי עוברי עבירה. נכון שהוא נעלב, אך אין לו מונופול על העלבות.

אהבת ישראל

ש: האם יש לשנוא שמאל קיצוני ונטורי קרתא שביקרו באיראן?

ת: יש לשנוא את מעשיהם ולאהוב אותם. ספר התניא פרק לב.

בחירת בן זוג

ש: אני יוצאת חצי שנה בשידוך, האם לשאול רב שקורא בקבלה כדי לדעת אם זה הזיווג?

ת: לא. עצה זו לא הוזכרה בתורה, במשנה, בגמרא ובשולחן ערוך (ע' ריעים אהובים חלק ה – רשם מ"צ).

מקובל שטעה

ש: רב מקובל אמר לאדם חולה שאם יתן לו סכום מסויים של כסף הוא יבריא. ולא כן היה. האם מותר לו לדרוש כספו בחזרה?

ת: ודאי שכן (כצו שאמר רב אחד: מי שמקבל אינו מקובל – רשם מ"צ).

כפירה

ש: למה אסור לקרוא דברי כפירה? האם אין לנו תשובה!?

ת: לנו יש תשובות אבל לך אין תשובות. עיין רמב"ם הלכות עבודה זרה ב ב.

טנטרה

ש: האם על פי תורה מותרת שיטת ריפוי טנטרה?

ת: לא. לא מדעי. אלילי. לא צנוע.

תותים

ש: כיצד מכשירים תות שדה לאכילה?

ת: הסרת הירוק עם קצת פרי, שריה במי סבון כמה דקות, שטיפה חזקה (מן המותר בפיך 29 – רשם מ"צ).

סטרא אחרא

ש: האם אפשר להעלות את הסטרא אחרא לקדושה?

ת: לא אנחנו.

כוס בחופה

ש: האם מותר לשבור תחת החופה נורה ישנה במקום כוס?

ת: לא. שוברים דבר בעל ערך כדי לעורר צער על חורבן (ע' תוס' ברכות לא א – רשם מ"צ).

40 שיר השירים

ש: אמרו לי שאם אומר 40 פעם שיר השירים או תפילת חנה, אז ביום 41 מתגשם מה שכיוונתי אליו שזו סגולה גדולה. עשיתי זאת פעמים רבות בכוונה גדולה ובדמעות, ולא קרה כלום. איפה התממשות התפילה?

ת: אין לזה מקור. זו המצאה חדשה. אלא זה ככל תפילה. אבל לא קסם (ע' דברי הגרי"ש אלישיב בהשקדן ב 109 – רשם מ"צ).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אשריכם על שינוי הכותרת!
לבנון | 23-03-2014 14:19
"מודים דרבנן היינו שבחייהו". אמת. חזקו ואמצו!
2
ש: יש אפשרות לדעת מה ד' חושב עליי?
כובש ארץ ישראל | 23-03-2014 19:12
ה' אוהב כל יהודי ויהודי אהבה אין סופית, ראה בספר החים שלאחר המות, של הרב יצחק חלמיש שליט"א בעמוד 73, עדות של מר ג. גוטשלק מהמושבה "מגדל" שליד טבריה, מנהל המוסד "מעון נופים", ובעל מפעל לריהוט ולבתים טרומיים במקום, שעבר בשנת ה'תש"ן תאונת דרכים והיה מחוסר הכרה שלשה ימים ל"ע. "אני הרגשתי שאני נמשך לאור אדיר, אור שבחיים שלי לא ראיתי משהו דומה לאור הזה. האור היה רך מאוד – לא קשה, לא כואב, לא מסנוור, נמשכתי ללכת לקראת האור העצום הזה, הרגשתי הרגשה מלאה – מלאה של אהבה, היה לי מאד נעים ללכת לקראת האור, היתה לי הרגשה שמישהו נמצא לידי, למרות שאני לא זוכר שראיתי דמות, אני הרגשתי שאני הולך לקראת האור, הוא מושך אותי, שואב אותי ... זה היה לא רק אור – זה היה ממש אהבה. אני מרגיש עד היום את התחושה הנפלאה של האהבה האמיתית – אהבה אבסולוטית (מוחלטת ובלתי מוגבלת לתנאים, הרגשה שהוא אוהב אותך אהבה שאינה תלויה בדבר, אהבה בגלל עצמותך, ולא בגלל תנאים חיצוניים), הכל היה ברור, הכל גלוי, שמעתי מנגינות נעימות ערבות מאד. ע"כ. ואחר כך מביא באופן כללי, בפרק ב' (עמוד 113): רבים מהחוזרים מעידים, כי בעת תהליך המיתה, הם פגשו באור גדול וחזק מאד, אור בעל עוצמה אדירה שלא תתואר, מין "ישות" המקרינה אהבה ללא קץ – חמימות שלא ניתן לעמוד בפניה, זוהר רוחני מדהים – המעניק תחושה נפלאה ונהדרת, "הויה" רוחנית המושכת את האדם כמגנט. אך למרות זאת הם מדגישים: כי על אף היות האור בעל עוצמה אדירה, הוא לא הכאיב לעיניים, לא סנוור, ולא הפריע להם לראות באותה שעה את כל אשר התרחש סביבם. הם גם מוסיפים ואומרים: כי בעת התהליך הנפלא הזה, הם הגיעו למצב שבו הם כבר לא רצו לשוב ולחזור יותר לעולם הזה. לא רצו בשום אופן להינתק ולעזוב את "ההויה" העילאית הרוחנית הנפלאה אותה הם חשו. ומוסיף וכותב, שמובא בזוהר במקומות רבים, (ומציין בפרט לזוהר מצורע נג, א): כי כאשר מגיע הזמן של הנפש להיפרד מהגוף, אין הנפש יוצאת עד לאותה שעה שמתגלה לה השכינה, והנפש - בגלל השמחה האהבה והרצון שיש בה להידבק בקדושת השכינה – יוצאת מהגוף לקראת השכינה. ע"כ. [והאהבה הזו שיש אנשים שחיים בעולמינו, ומעידים ומרגישים שהם עברו אותה, ושזו חויה שאין בדומה לה בעולם, כזו אהבה, או יותר ממנה – נזכה כאן בעולם הזה לקבל בגאולה השלימה במהרה בימינו אמן, ועל זה נאמר (ישעיהו נב) קול צופיך נשאו קול יחדיו ירננו, כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון].
3
ש: יש אפשרות לדעת מה ד' חושב עליי?
כובש ארץ ישראל | 23-03-2014 19:13
בזוהר הקדוש (שמות דף ה עמוד ב). אמר רבי יהודה, אלמלי הוו ידעין בני נשא רחימותא דרחים קודשא בריך הוא לישראל, הוו שאגין ככפיריא למרדף אבתריה. [תרגום: אילו היו יודעים בני האדם את האהבה שאוהב הקב"ה לישראל, היו שואגים ככפירים לרדוף אחריו]
4
למה לא נבחרה הכותרת - לאהוב את השמואלנים????
מלכי | 23-03-2014 20:54
למה נבחר החלק הראשון של התשובה הנוגע לשנאת המעשים, ולא החלק השני הנוגע לאהבת האנשים????????????????? אין מה לעשות - עתונאי נשאר עתונאי (מחפש את הרע, המכוער,) גם עם יש לו כיפה על הראש! מקווה שתפרסמו תגובה זו!
5
למה קטעתם את המשפט בכותרת?
יעקב | 23-03-2014 21:13
6
נחשו ילדים,
שלומי | 24-03-2014 14:59
אם תשובה של רב תהיה "יש לשנוא את מעשיהם ולאהוב אותם"- מה תהיה הכותרת? מנוי חינם לאתר 'כיפה' לזוכים.