נתניהו לראש-ממשלת בריטניה: זמנם של הפלסטינים אוזל - סרוגים

נתניהו לראש-ממשלת בריטניה: זמנם של הפלסטינים אוזל

ראש-הממשלה בנימין נתניהו בנאומו במליאת הכנסת: "כל עוד הלחץ הבינלאומי יהיה מכוון רק כלפי ישראל הפלסטינים יוסיפו להתבצר בעמדתם. זמנם של הפלסטינים אוזל"

נתניהו לראש-ממשלת בריטניה: זמנם של הפלסטינים אוזל
  ראש-הממשלה נתניהו עם קמרון, היום בכנסת (צילום: לע"מ)

"הגיע הזמן שהלחץ הבינלאומי יכוון לא רק על ישראל שמוכיחה במעשים, פעם אחר פעם, את נכונותה לעשות צעדים של ממש למען השלום, אלא על הפלסטינים שמסרבים באופן עקבי ושיטתי לעשות שום צעד ממשי לטובתו". כך אמר היום (רביעי) ראש-הממשלה בנימין נתניהו בנאומו במליאת הכנסת, במסגרת הדיון החגיגי שבו נכח ראש-ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון.

"כל עוד הלחץ הבינלאומי יהיה מכוון רק כלפי ישראל הפלסטינים יוסיפו להתבצר בעמדתם, אני אפילו אומר לכם הם גם יקשיחו את עמדתם ולא תהיה שום התקדמות לשלום. זה יהיה רע גם לנו וגם לפלסטינים כי הזמן אוזל גם להם", הוסיף נתניהו.

נתניהו סיפר כי "במשך עשרים שנה, מאז התחלת תהליך אוסלו, ממשלה אחר ממשלה בישראל ניסתה להשיג שלום וביטחון עם הפלסטינים. עשו ניסיונות קשים, עם ויתורים קשים, עם נכונות לצעדים קונקרטיים ועם הזמן לתהליך השלום אוזל. הוא אוזל לא בגלל ישראל, אלא בגלל סירובם המתמשך של הפלסטינים להכיר במדינה היהודית ולאפשר לה את סידורי הביטחון הדרושים להבטחת עתידה.

"אני חייב להוסיף שהסרבנות הפלסטינית להכיר במדינה היהודית היא שורש הסכסוך ולא היישובים היהודיים ביהודה, שומרון ועזה. אני מזכיר לכם שהסרבנות הזאת קדמה להקמת היישובים הללו בחמישים שנה, והיא נמשכה ונמשכת גם אחרי שפינינו את כל היישובים מרצועת עזה, בדיוק כפי שאתה אמרת. רצועת עזה פונתה עד הסנטימטר האחרון והכוחות הפלסטיניים שם בחסות איראן המטירו מהמקומות שאנחנו פינינו אלפי רקטות וטילים על יישובינו. לא ניתן למצב הזה לחזור על עצמו".

.

קמרון עם נתניהו, היום (צילום: לאש 90)

נתניהו פנה אל ראש-ממשלת בריטניה ואמר לו: "אני בטוח שגם אתה, דיוויד, לא היית נשאר אדיש למציאות שבה ממטירים אלפי רקטות וטילים על לונדון וערי בריטניה. לכן, הדרישה לוויתורים חייבת לבוא קודם כל כלפי ההנהגה הפלסטינית, להשלים סוף-סוף עם המדינה היהודית ועם הסידורים הביטחוניים שיבטיחו את עתידה וקיומה של מדינת ישראל וביטחון אזרחיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו