הרבנות מחזירה מלחמה נגד גל החקיקה האנטי דתית - סרוגים

הרבנות מחזירה מלחמה נגד גל החקיקה האנטי דתית

מועצת הרבנות הראשית לישראל מינתה בישיבתה היום ועדת רבנים לענייני חקיקה שתגבש את עמדת הרבנות בנוגע לחוקים בנושאי דת ומדינה. הרב לאו: "מתקפת החוקים בנושא דת ומדינה אינה ראויה"

author-image
הרבנות מחזירה מלחמה נגד גל החקיקה האנטי דתית
  "מתקפת החוקים בנושא דת ומדינה אינה ראויה". הרבנים הראשיים (פלאש90)

הרבנות הראשית לישראל משיבה מלחמה נגד גל החקיקה האנטי דתית בכנסת.

מועצת הרבנות הראשית לישראל שהתכנסה היום (ב') מינתה בישיבתה ועדת רבנים לענייני חקיקה, שתגבש את עמדת הרבנות הראשית בנוגע לחוקים המקודמים בכנסת בנושאי דת ומדינה ואת דרכי פעולת הרבנות בנושא.

זוהי הפעם הראשונה שמועצת הרבנות הראשית ממנה ועדה מסוג זה, וזאת בעקבות גל החקיקה הנמשך בנושא דת ומדינה. בנוסף על רבנים חברי המועצה, עלו גם שמותיהם של משפטנים בכירים אשר ילוו את עבודת הוועדה. ה"קש ששבר את גב הגמל' ברבנות הוא הצעת חוק הבלניות, הצעה שעברה אתמול בוועדת השרים לחקיקה, לפיה תוכל טובלת לתבוע בתביעה אזרחית בלנית שהעירה לה או שאלה אותה שאלה פוגענית עד סכום של 50 אלף שקל.

"אם מתעוררת בעיה נקודתית עם בלנית יש דרכים משמעתיות לטפל בה – ובטח לא באמצעות חקיקה בכנסת. הרעיון המופרך להטיל קנס של 50 אלף שקל על בלנית, סכום שהיא משתכרת בו אולי במשך חמש שנים, מראה שהכוונה האמיתית של יוזמי החקיקה אינה למנוע פגיעה בטובלות, אלא לאפשר שימוש במקוואות הממלכתיים לביצוע פעולות האסורות על פי ההלכה", אמרו חברי המועצה.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, וראש מועצת הרבנות הראשית הסביר: "לאחרונה אנחנו שומעים בכל יום על חוק נוסף העוסק בנושאי דת ומדינה המוגש לכנסת ללא תיאום עם הרבנות הראשית והוועדה תיתן את התשובות הראויות למתקפת החוקים בנושאי דת ומדינה".

יובהר כי ההסכם הקואליציוני בכנסת מקנה לסיעת הבית היהודי זכות וטו בחקיקה הנוגעת לענייני דת ומדינה, וכי בין חברי הכנסת מהסיעה לבין הרבנים הראשיים קיימת הסכמה כי ייעשה שימוש בווטו מסוג זה כאשר הרבנים הראשיים מתנגדים לקידום חוק מסוים.

בחינת נהלי הכשרות

ועדה נוספת שהוסמכה היום על ידי המועצה, לראשונה, היא ועדת התקינה לענייני כשרות. תפקיד הוועדה הוא לבחון את ספר נהלי הכשרות של הרבנות הראשית, ובמידת הצורך לעדכן את הנהלים. ועדה זו מוקמת על רקע הצעת חוק הנמצאת כרגע בהליכים, המעגנת את העיקרון לפיו מועצת הרבנות הראשית לישראל היא הסמכות העליונה בענייני כשרות, והכרעותיה מחייבות את הרבנויות המקומיות.

הרב הראשי הרב לאו הבהיר כי הוועדה תקבע נהלי כשרות בשתי רמות: רמה רגילה, אשר לא תתפשר על עקרונות כשרות שהן "מדאורייתא" – כלומר מקורם בתורה. הרמה השנייה, כשרות מהודרת, תאפשר למבקשים לאכול מזון שהוא כשר לכל השיטות, ככל הניתן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
העבודה
נועם | 14-03-2020 10:48
העבודה הרב נועם בן ישראל לראשות הממשלה הבאה
2
שחיתות
נועם | 14-03-2020 10:51
שחיתות זה פשע מחבלים עבריינים