מספר 2 ב'יש עתיד': "חיילי ההסדר הינם חיילים מצוינים" - סרוגים

מספר 2 ב'יש עתיד': "חיילי ההסדר הינם חיילים מצוינים"

מפלגת יש עתיד עומדת בראש המתנגדים למסלול ההסדר, אך דווקא מספר 2 שלה הרב שי פירון כתב בעבר: "ישיבות ההסדר מביאות לידי ביטוי את האיזון שבין הצורך להעמיק את היניקה הרוחנית שלנו לבין החובה לאחוז בנשק ולהגן על המולדת"

מספר 2 ב'יש עתיד': "חיילי ההסדר הינם חיילים מצוינים"
  תומך במסלול ההסדר. הרב פירון (פלאש90)

חבר הכנסת עפר שלח מ'יש עתיד' עומד יחד עם ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) בראש המתנגדים למסלול ההסדר, אבל אולי כדאי שיקרא דברים שכתב חברו לסיעה, שר החינוך הרב שי פירון, שבקדנציה הקודמת שלו שימש לא פחות מאשר ראש ישיבת הסדר.

בשו"ת שמופיע באתר ישיבת 'אורות שאול' פתח תקווה, נשאל לפני 12 שנה (י"ב ניסן תשס"ב) הרב שי פירון: "מהו ההיתר למסלול ההסדר? איך אפשר לברוח משירות צבאי של שלוש שנים ולעשות את זה עם הקלות???

ללמוד תורה צריך כל החיים ולא רק בשנות הלימוד בישיבה ונראה שמי שהולך למסלול ההסדר מצא לעצמו חיים קלים. בזמן שחבריו נלחמים בצבא הוא אמנם מקדיש את זמנו ללימוד התורה אך אי אפשר להשוות את זה למאמץ הפיסי שיש ללוחם. "

בתשובה לשאלה כותב הרב פירון כי במישור הפרקטי: "מי שהולך להסדר נמצא במסלול הכולל שנתיים יותר מחברו או לחילופין במה הוא שונה מחייל במסלול הנח"ל? מזה החבר בלהקה צבאית או משדרן בגלי צה"ל?"

ובהמשך כשהוא מתייחס למישור העקרוני: "ישיבות ההסדר מביאות לידי ביטוי את האיזון שבין הצורך להעמיק את היניקה הרוחנית שלנו, את הקישור למקורות הרוחניים של העם לבין החובה לאחוז בנשק ולהגן על המולדת. "ספרא וסיפא" ירדו כרוכים לעולם. הספר והחרב. זהו ביטוי עילאי לשאיפת החיים שלנו. זהו ביטוי עילאי למקום שאליו אנו שואפים להגיע ובו אנו רוצים להיות.

אכן יש הרואים בשירות בהסדר אילוץ ולא אידיאל. היה נכון לשרת שלש שנים אבל שירות זה יוצר בעיות רבות במספר רב של תחומים. השרות בהסדר מצמצם אותם ומביא אותנו ליותר סיכוי לשירות נכון ומקיף.  יהיה השירות בהסדר אידיאל צרוף או יהיה השירות בהסדר בדיעבד כתוצאה מאילוץ חינוכי או רוחני כזה או אחר, חיילי ההסדר הינם חיילים מצוינים. ברגע שהצבא ירגיש שיש בהם צורך – כולם יעזבו את בית המדרש ויעשו כל שנדרש להגנה על המולדת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין חשש .שי פירון ידע להסביר למה צריך לפגוע בישיבות
רפול | 23-02-2014 0:07
ההסדרוידע לעטוף את זה במילים יפות של בלה בלהבלחה