תג המחיר בבית קייזלר: הח"כים זועמים "פשיטת רגל מוסרית" - סרוגים

תג המחיר בבית קייזלר: הח"כים זועמים "פשיטת רגל מוסרית"

יממה לאחר הצגת התמונות המראות 'תג המחיר של המנהל האזרחי' והתמונות שהוכיחו כי בית קיזלר היה מאוכלס - חברי הכנסת זועמים ודורשים חקירה: "פשיטת רגל מוסרית, למצות הדין"

author-image
תג המחיר בבית קייזלר: הח"כים זועמים "פשיטת רגל מוסרית"
  כמה פקחים צריך להרוס בית לא מאוכלס? (ועד מתיישבי שומרון)

יממה לאחר פרסום התמונות על התנהלות המנהל האזרחי בהריסת בית משפחת קייזלר בקידה שבבנימין, שכללה נוכחות חסרת תקדים של 14 ג'יפים של המנהל שהגיעו להרס וחשיפת התמונות שהוכיחו כי המנהל האזרחי שיקר וכי בית קייזלר כן היה מאוכלס בטרם הריסתו – הכנסת סוערת.

חברי הכנסת רבים זעמו בעקבות פרסום הדברים ורבים מהן דורשים כעת חקירה יסודית והענשת האחראים למעשה.

כזכור, פרסם אתמול (ב) יוסי דגן תמונות מזמן ההרס ומהתקופה שלפניו, המעלות סימני שאלה קשים מעל התנהלות המנהל האזרחי, מפריכות בעליל את גרסת המנהל ומחזקות את החשד הכבד כי היה בהרס ביתם של מורג ושגיא קייזלר "תג מחיר" של רשויות האכיפה.

בין התמונות שפרסם יוסי דגן בולטת תמונה של 5 ג'יפים של יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, מתוך 14(!) שבאו להריסת הבית של מורג ושגיא קייזלר, וכן תמונות של הבית בתקופה שלפני ההריסה בהן נראית מורג קייזלר מבשלת ארוחת ערב במטבח ונראה חבר המנגן פסנתר בסלון, תמונות המפריכות לחלוטין את הגרסאות שהוצגו ע"י המנהל האזרחי לפיהן הבית לא היה מאוכלס.

בנוסף פורסמו עדויות לפיהן כששמעו האחראים בשטח עומד להיות מוגש בג"צ, הפסיקו את פינוי הרהיטים המסודר מתוך הבית, והרסו אותו באופן מיידי, על הרהיטים והחפצים האישיים שנשארו בו.

"לצערי הייתי בלא מעט פינויים בשנים האחרונות" – אמר אתמול יוסי דגן – "ומעולם לא ראיתי התנהלות כזו. לכל מבצע הרס מגיע ג'יפ אחד של המנהל האזרחי, לעיתים נדירות 2, המספר העצום כאן, כמו גם העדות על ההתנהלות בשטח, מעורר תהיות קשות על מה שעומד מאחרי הריסת בית מאוכלס בשטח שבשום אופן לא עומד בסדרי העדיפויות להריסה ומעלה תמונה קשה וחמורה ביותר".

בעקבות פרסום התמונות, סערו אתמול הרוחות בכנסת. חברי כנסת רבים פנו בדרישה לקבל תשובות וחלקם אף התייחסו בצורה מפורשת וברורה, בדרישה לחקירה יסודית של התנהלות המנהל האזרחי לפני ותוך כדי ההרס.

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי (ליכוד) כינתה את התנהלות המנהל האזרחי בפרשה "פשיטת רגל מוסרית", וקראה לשר הבטחון להדיח את האחראים לה : "ההרס הברוטלי של בית קייזלר הוא פשיטת רגל מוסרית של המנהל האזרחי. על שר הבטחון להבהיר כי גורמים שמפרים זכויות אדם בצורה כל כך חריפה לא יכולים להיות חלק מהמערכת" – הבהירה סגנית השר.

יו"ר סיעת "הבית היהודי" ח"כ איילת שקד הודיעה כי תדרוש חקירה מקיפה בעקבות הנתונים שפורסמו: "הממצאים מדאיגים, לא יתכן כי מדינת ישראל תנוהל ע"י פקידים. נדרוש תשובות ברורות".

חברת ועדת החוק ח"כ אורית סטרוק אמרה כי המקרה הינו מבחן לשר הבטחון: "לכל מי קורא את התחקיר שפורסם אתמול ורואה את התמונות, אין עוד ספק שהריסת בית קייזלר היתה פעולת תגמול שלא עושי אפילו למחבלים. אני ממתינה לתשובת שר הבטחון, שתינתן ביום רביעי לשאילתא הדחופה שהגשתי בנושא זה, כדי להבין אם שר הבטחון מגבה את פעולת התגמול האכזרית הזו או ממצה את הדין עם מבצעיה".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה חיזק את חברי הכנסת: "חברי הכנסת צודקים, המדינה צריכה להתנהל ע"י הממשלה שנבחרה ע"י העם, ואנו מצפים ממנה לשלוט ולקבוע את המדיניות. אזרחי יו"ש אינם סוג ג' ולא תתכן התנהלות כזו מולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טוב, שמענו שזו פשיטת רגל מוסרית. מה עכשו?
מה עכשו? | 18-02-2014 10:43