עמית סגל על הטור המצונזר: איפה מבקרי התקשורת הימניים? - סרוגים

עמית סגל על הטור המצונזר: איפה מבקרי התקשורת הימניים?

כתב ערוץ 2, תוהה מדוע כל מבקרי התקשורת הימניים שותקים לנוכח צנזור הטור של ידידיה מאיר בבשבע: "מי שלא מרים קול עכשיו, שיואיל לפטור אותנו מתלונותיו כשסתימת הפיות תגיע אליו"

עמית סגל על הטור המצונזר: איפה מבקרי התקשורת הימניים?
  איפה מבקרי התקשורת הימניים? סגל (צילום מסך)

כתבי התקשורת הכללית מתייחסים גם הם לסערה המגזרית שבצינזור טורו של ידידיה מאיר בעיתון בשבע.

הבוקר פרסמנו ב'סרוגים' כי העיתון השמיד 100,000 עותקים של המוסף 'אתנחתא' בגלל טור ביקורת שכתב מאיר נגד יו"ר אמנה זאב חבר, זמביש.

על פי חשיפת קלמן ליבסקינד ב'גלי ישראל': "מתברר שידידיה מאיר דווקא כתב השבוע את הטור שלו וגם העביר אותו לעיתון, וזה אפילו הודפס בהדפסה ראשונה, אלא שאז, רק אז, גילה מישהו שידידיה מאיר הרהיב עוז למתוח בטור הזה ביקורת על זמביש, בעקבות דבריו באותו הספד. לאנשי "בשבע", צריך לומר, יש אינטרסים שונים שמפליגים אל מעבר למחוזות העיתון. חלק מהם קשורים בבית אל ו/או בענייני בניה שגם זמביש קשור בהם, ולפיכך היו שסברו שלא כדאי להרגיז את האיש."

"מה עושים אחרי שהעיתון כבר הודפס? פשוט מאד. זורקים לפח ומדפיסים מחדש. וכך נגרסו ביום שלישי האחרון מאה אלף גיליונות של המוסף "אתנחתא" של העיתון "בשבע", המוסף שבו הופיע המדור המדובר, העיקר שכמה מאות מילים פרי עטו של ידידיה מאיר ובהם ביקורת על זמביש, לא יראו אור". סיכם ליבסקינד.

לטור המצונזר של ידידיה מאיר לחצו כאן

עמית סגל התייחס לידיעה וכותב: "אין הרבה עיתונים שבכלל מדפיסים בימים אלה 100,000 עותקים (ישראל היום, ידיעות, וזהו פחות או יותר). לכן, זה לא סיפור פנים מגזרי על השתקת ביקורת, אלא עניין רחב יותר" וכאן הוא עובר לביקורת על מבקרי התקשורת מימין.

"בימין יש לא מעט ארגונים ומבקרי תקשורת שמדי שבוע מפציצים את מערכות החדשות בתלונות על הטיה, צנזורה ועוולות תקשורתיות. העובדה המצערת שלא שמענו עד עכשיו מהאגודה לזכות הציבור לדעת, חני לוז ודומיהם, מעוררת מחשבה עצובה שזכות הציבור לדעת לא באמת מעניינת אותם, אלא רק התקרבנות וגלגול עיניים. מי שלא מרים קול עכשיו, שיואיל לפטור אותנו מתלונותיו כשסתימת הפיות תגיע אליו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
קלמן ליבסקינד לא שתק בכלל
אזרח | 19-01-2014 14:57
2
עיתון בשבע מתברר לא ממש עיתון בעל סטנדרטים
אני | 19-01-2014 17:54
עיתונאיים. כמו שטור הבקורת המנומס לגמרי של מאיר צונזר כך מצונזרים גם מגיבים מנומסים לחלוטין. עכשו ברור לי יותר דרך ההתנהלות של העיתון.
3
תשאל את אבא שלך והשכן שלו אורי אורי אליצור
אהרון | 19-01-2014 18:47
בשנה שעברה פורסם במקור ראשון כתבה של אורי אליצור שהיה ראש לשכתו של נתניהו (ומשום מה שכח להזכיר זאת באותה כתבה). אליצור כתב אז כמה זו "גניבה " להתפקד לליכוד ולהצביע הבית היהודי. עניתי לו במאמר מורחב ...תשובתי לו פורסמה (אם כי חלקים ממנה הופיעו בתגובת אביך חגי ...לא קרדיט אבל בסדר). בקיצור כבר אז הסקתי. שה,בראנז'ה " קיימת גם אצלנו במקור ראשון...וגם בבשבע.
4
בדרך כלל. . . . .
יוסי | 19-01-2014 20:23
אני לא מסכים עם עמית סגל אבל הפעם הוא צודק ולא צודק צודק כי לא היו צריכים לצנזר את העיתון. ולא צודק מכיוון וזה לא חדש מכיוון ולכל בעל אג'נדה יש עיתון ואומר את השמות ברמז: יש אולמרטון .יש ביביתון. יש כצל'תון ויש שמאלתון אז כל א' יבחר את מה שהוא רוצה לקרוא
5
תשובה לשאלת עמית סגל: כי הם הצד השני של המטבע הבולשביקי
רותי איזיקוביץ | 20-01-2014 15:01
פחדנות, כדאיניקיות, כביסה מלוכלכת בתוך המשפחה.
6
ב7 זה עיתון חצר ומקובל שאם כותבים כנגד הרב'ה זה מושמד
זיהיתי זאת כבר מזמן | 09-05-2014 12:35
ככה נוהגים בכל חסידות... דרך אגב, גם בחצרות השמאל זה כך. מאתרגים מי שצריך, צולבים מי שצריך. בוקר טוב!