שלמה ארצי נגד הבית היהודי: הפרתם זכויות יוצרים - סרוגים

שלמה ארצי נגד הבית היהודי: הפרתם זכויות יוצרים

הזמר נמצא בהליכים נגד הבית היהודי שהשתמשו בסלוגן "אתמול היה טוב ויהיה גם מחר" בבחירות המוניציפליות תוך הפרת זכויות יוצרים. בבית היהודי אישרו אך סרבו למסור פרטים

שלמה ארצי נגד הבית היהודי: הפרתם זכויות יוצרים
  תובע את הבית היהודי. ארצי (פלאש90)

הזמר שלמה ארצי מנהל בימים אלו הליכים משפטיים מול אנשי הבית היהודי בעקבות טענותיו על הפרת זכויות יוצרים לכאורה שנעשתה על ידי פעילי המפלגה בבחירות לרשויות המקומיות, כך מדווח גלעד קוט בעיתון שביעי.

בבחירות לרשויות המקומיות, השתמשו חלק מפעילי המפלגה בסלוגן: "אתמול היה טוב ויהיה גם מחר" כאשר האותיות של המפלגה, "טב" מודגשות כדי להמריץ את המצביעים להצביע לבית היהודי.

המילים הידועות לקוחות, כמובן, מתוך שירו המפורסם של שלמה ארצי "ירח". בנוסף לכך פורסם הסלוגן משירו של שלמה ארצי גם במספר עיתונים ביום הבחירות עצמו. קוט כותב ב'שביעי' כי כבר בזמן הבחירות הגיעה פנייה מטעמו של ארצי להורדת הפרסומים בעיתונים וברשתות החברתיות. ואכן כרזות אלו הורדו בהקדם.

על פי אותו פרסום  בשבוע האחרון פנה נציג מטעמו של שלמה ארצי למפלגת הבית היהודי בדרישה לקבל פיצוי כספי על שימוש במילות השיר "ירח" לצורך פרסומים פוליטיים ושימוש ציני תוך הפרת זכויות יוצרים. עם זאת, נכון לעכשיו לא הוגשה תלונה על השימוש במילות השיר והצדדים מנסים להגיע להסדר פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

יצויין כי זאת לא הפעם הראשונה שמפלגת הבית היהודי מסתכסכת עם אמני ישראל. בקמפיין הבחירות של נפתלי בנט לראשות הבית היהודי ולאחר מכן בקמפיין המפלגה לכנסת, נבחר הסלוגן "משהו חדש מתחיל" – שהוא גם שמו של אחד משיריו המפורסמים של הזמר דני רובס. במקרה ההוא רובס לא הגיש תביעה משפטית נגד בנט, אך בכל זאת מחה על כך שעשו שימוש פוליטי בשירו למטרות מסחריות ופוליטיות.

במקרה הזה, בו נלקחה שורה שלמה מתוך שיר, מבינים בבית היהודי שישנה לכאורה עילה לתביעה משפטית ולכן מנסים להגיע להסדר שיהיה מקובל על שני הצדדים. המפלגה שנמצאת בגרעונות קשים, וכפי שנחשף בסרוגים מתקשה לשלם לספקים ולפעילים מתקופת הבחירות, וכעת היא תצטרך לעמוד בפני הוצאה נוספת עבור תשלומי התמלוגים לשלמה ארצי.

מהבית היהודי נמסר בתגובה לשביעי כי "ישנו עניין שנדון בין שני הצדדים. מעבר לזה לא נמסור פרטים נוספים". עופר נברו, המטפל בתחום זכויות היוצרים של שלמה ארצי מסר בתגובה לשביעי כי "בימים אלה מתבררת הסוגיה המדוברת ובשלב זה אין אנו מעוניינים למסור פרטים נוספים, תודה".

=

הצטרפו לדף הפייסבוק של העיתון שביעי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לארצי -היום יהיה לך רע ויהיה לך רע גם מחר-רודף בצע אחד
גימי-יהודי מיהודה | 15-01-2014 12:14
2
ומה עם יצירות שאתה גונב ממני כבר שנים, אדון ארצי?
לילית לוי | 15-01-2014 17:08
כן, אני מפרנסת את הזמר... כבר שנים רבות שהאדון ארצי משתמש בכתיבתי למעשה כל הרעיונות מאז הדיסק צימאון ועד היום.
3
פוליטיקאים הגונבים משפטים משירים לשם שימוש ציני
אמנון קבולי | 11-02-2016 21:45
כל הכבוד!! רק א נ י לא יכול לתבוע איזו פוליטיקאית קטנה כמו 'שלי יחימוביץ' שהשתמשה במשפט: 'הון שלטון עולם תחתון' מהשיר שלי. כי אני לא ידוע, מצליח ועשיר כמו שלמה ארצי (שיהיה לו לבריאות) פוליטיקאים קטנים, לא מספיק שהם גונבים ועושקים אותנו, הם גם מרשים לעצמם 'לשנורר' ולגנוב משפטים וטביעות לשון משירים, לפעמים ב'הפוך על הפוך' , מעוותים את המשמעות המקורית, גם אם הכוונה יצאה כנגדם.... לפי רמת חלק מהתגובות פה, ה'עם' הטיפש הזה מעדיף אנשי הייטק גלוחי ראש שהפכו לפוליטיקאים קטנים וחשוכים, על פני אמנים מוכשרים וטובים. את החושך על פני האור. ולסיום: אל תשדרו יא אפסים, אבל, אל תשתמשו במה שלא שלכם ללא רשות!!!