אנשי הימין נפרדים מאריק שרון: "גם גיבור וגם נבל" - סרוגים

אנשי הימין נפרדים מאריק שרון: "גם גיבור וגם נבל"

זבולון אורלב, אריה אלדד, הרב יגאל קמינצקי, גבי אביטל והרב יצחק לוי לקחו חלק במאבק נגד תכנית ההתנתקות ומספרים על התחושות שלהם ביום בו מובא אריאל שרון לקבורה. פרויקט מיוחד

author-image
אנשי הימין נפרדים מאריק שרון: "גם גיבור וגם נבל"
  נפרדים משרון. (פלאש90)

זבולון אורלב

"שירתתי כשר הרווחה בממשלת שרון. הגשתי את התפטרותי באוקטובר 2004, 10 חודשים לפני ההתנתקות" הדגיש אורלב בשיחתו.

"ההיכרות עם אריק שרון הייתה בהיותי שר הרווחה בממשלתו ומהשיחות האישיות התגלה לי מנהיג בסדר גודל לאומי, אישיות מרשימה המציגה דבקות בערכים של ביטחון המדינה, התיישבות ודאגה לעתיד גורלה של מדינת ישראל."

"אני חייב לציין שבכל הקשור לתפקידי  כשר הרווחה הוא גילה חמלה ורגישות ואעפ"י שנתן גיבוי מלא לתוכנית הכלכלית הקשה של שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, הוא עמד כנגדו בחומה בצורה שלא לקצץ בקצבאות לקשישים וילדים."

על ההתנתקות

גולת הכותרת הייתה ההפתעה, התדהמה והאכזבה מהחלטתו על ההתנתקות. חרף שיחותיי הרבות ממנו לא הצלחתי להבין מהן הסיבות האמיתיות שעמדו בסתירה מוחלטת לכל דרכו ופעילותו בהעצמת ההתיישבות וחבל עזה. אזכור אותו תמיד כמנהיג מאד משמעותי בתחום הביטחון וביחוד שמביאים אותו למנוחת עולמים יש לדבר על זכויותיו הרבות והן רבות. את החשבון על אסון ההתנתקות שהגה, יזם וביצע נמשיך לעשות בתום ימי האבל.

פרופ' אריה אלדד

ח"כ לשעבר ויו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני בטחוני וכלכלי אומר בשיחה לסרוגים כי הוא מקווה "שעם ישראל יזכור אותו כמו שאני זוכר אותו, בלי צנזורה לדבריו. בתור תערובת בלתי אפשרית של גיבור ונבל."

"האיש היה גיבור נוף ילדותי ביחידת 101 של הצנחנים במתלה , בקרב באבו עגילה ומלחמות ישראל. כבר כחייל האיש הושיע את ישראל בתעלה והוביל את מלחמת לבנון. האיש שבנה את ההתנחלויות ולא עצר באדום! בלי עכבות מוסריות ואידאולוגיות גירש אלפי יהודים מבתיהם וישובים ברוכים. אם לא היו גורמי פרישה או אירועים רפואיים היה עוקר את מרבית ההתיישבות ביהודה ושומרון לדבריו.

"הכל מונח באותו ארון", אומר אלדד, "מי שיצנזר פרקים יחטא לאמת, ויחטא להיסטוריה ויחטא ללקחים ההיסטוריים שצריכים ללמוד מהאיש שרון ומעשיו. בכל אחד מגיבורי ישראל יכול להיות גם גיבור וגם נבל. אי אפשר ללכת אחרי מנהיג שעושה מה שאנו רוצים וצריכים לפקוח עיניים ששיקולים זרים לא יניעו אותו. נזכור את כל זכיותיו וחובותיו ויעמוד לגורלו לקץ הימים" חותם אלדד.

הרב יגאל קמינצקי

שהיה הרב הראשי של גוש קטיף וכעת משמש כראש הישיבה הגבוהה בניצן – כיסופים אמר לסרוגים: "לשרון יש הרבה זכויות והרבה חובות. אף אחד לא ייקח לו את הזכויות ואף אחד לא ימחוק לו את החובות."

"כתוב בתורה לגבי המצריים: "לא תתעב מצרי", אומר רש"י במקום כי יש לזכור שהם השליכו אותנו ליאור אך מאידך נתנו לנו מקלט" ממשיל הרב קמינצקי את שרון.

ההתנתקות

"אין זה ענייננו אלא עניין של חשבונות שמים לדבריו באשר להתנתקות ולמעשה שרון. "

ד"ר גבי אביטל

בזמן ההתנתקות היה מראשוני שובתי הרעב, בעבר ככיהן כמדען הראשי של משרד החינוך. בשיחה עם סרוגים הוא אומר: " כל צבא צריך לשמוח שמתברך בראש שחושב נגד הזרם גם אם זה עולה לסירוב פקודה, כך היה אריק שרון"

"במלחמת יוה"כ כאשר שרון עלה לקשר הוא נתן דחיפה מורלית לצבא שפוף. כאשר שמעו אותו בקשר הוא שינה את מורל החיילים, זה שקול המון. בנוסף הקרב באבו עגילה במלחמת ששת הימים נלמד עד היום באקדמיות הצבאיות."

"הצבא התברך בשרון עם יצירתיות שאין כדוגמתה", מוסיף אביטל, "חיסול הטרור של שרון בעזה לא היה עובר היום בשום מערכת תקשורתית במקביל לחיסול הטרור בזמנו ע"י גנדי בבקעת הירדן. הוא מחק את הטרור בעזה!"

הוא היה מצביא גדול, לעם היהודי אין מצביאים רבים, אין היסטוריה צבאית והוא מהגדולים שבהם.

ההתנתקות

מרגע שעלה לשלטון הוא היה רה"מ ביצועי. מצד אחד אי אפשר לקחת ממנו את מבצע 'חומת מגן'. ומצד שני "ההתנתקות נעשתה בניגוד לדמוקרטיה, הוא התעלם מהכול, פיטר ופיצל. אני יכול לומר שהוא לא עשה חשבון לבני אדם באכזריותו ובכלל."

"מטריד אותי" אומר אביטל, "שבצעד אנטי דמוקרטי בית המשפט והתקשורת התערבו שמאלה, התגייסו לטובת הרוצח מסברה ושתילה שנהפך ליקירם." אביטל הוסיף כי בעיתון מעריב בו פרסם אז מאמרים, הוא היה היחיד שמחה נגד ההתנתקות.

הרב יצחק לוי

שימש כסגן שר במשרד ראש הממשלה ופרש ב – 2004  לאחר שתיאם עמדות עם יו"ר המפד"ל דאז אפי איתם והתפטרו יחדיו מהקואליציה אמר לסרוגים: "גזרתי על עצמי שתיקה ביחס לאריאל שרון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
לסיכום: "אחריתו ביישה את צעירותו"=וחולשותיו את גבורותיו
סוף דבר הכל נשמע... | 13-01-2014 16:13
אכמ"ל מלבד ברוך דיין האמת...
2
נפתלי בנט הפך אותנו ואת המפלגה לשונאי דת
בנט | 13-01-2014 16:41
3
מדהים! ואף מילה על השחיתות, האיש היה הרי מושחת
| 13-01-2014 17:59
מקצה צפורני רגליו עד לקצוות שערותיו. הרי זו היתה סיבת איתרוגו
4
Only a Few Dozen Show Up for Sharon Burial Organizers e
| 13-01-2014 18:45
Only a Few Dozen Show Up for Sharon Burial Organizers expected thousands to arrive but the buses have remained empty. Two hours before Ariel Sharon was scheduled to be buried, the large crowd expected at the funeral ceremony had not materialized. Only a few dozen people had showed up at Havat Hashikmim – Sycamore Ranch – in the Negev, where the legendary general and former prime minister was to be laid to rest, reported Maariv-NRG. The civilians who came to pay their last respects were far outnumbered by hundreds of police and ushers at Givat Hakalaniyot, where Sharon will be laid to rest next to his late wife, Lily. Organizers even gave instructions to some of the people employed at the funeral to take part in the event as if they were regular members of the crowd, so as to honor the occasion with a more respectable showing. The reasons for the surprisingly poor showing are not known, but two likely causes come to mind: one, Sharon has been in a vegetative state for eight long years, and his death does not have the same effect on people that it would have otherwise had. The other possible reason is that Sharon’s greatest fans, the Israeli nationalists, were bitterly disappointed by his decision to uproot the communities of Gaza and northern Samaria in 2005. On the other hand, the people on the left wing who applauded him for this action never liked him, and the Disengagement did not make them like him.
5
גם אחאב ומנשה המלך עשו מעשים טובים !
משה | 13-01-2014 23:53
חוצפה! הוא עשה מעשים טובים אז מה! תרמתי כסף לארגון צדקה ולבסוף גזלתי מהם את הממון , זה אומר שאני צדיק! גם המרגלים היו אנשים כשרים ונפלו, גם 250 אנשי קרח היו ראשי סנהדרין והיום איפה הם ? איזה טמטום !
6
אריאל שרון באספקלריא תורנית
כובש ארץ ישראל | 14-01-2014 7:38
אריאל שרון בנה יותר ממאה ישובים, עד שנקרא "אבי ההתנחלויות", ומסר נפשו ממש כהרוגי לוד - במלחמת העצמאות שנכנס קליע לבטנו, וכמעט מת, והכל למען כיבוש ארץ ישראל והגנת עם ה'. אמנם בשנתיים האחרונות שלו התנהג כמו שמאלני, בגלל לחץ אמריקאי, ובגלל רצון לעשות "מעשה גדול" (כלשונו) כדי להחלץ ממשפט פלילי נגדו, ועצוב מאד מאד שזקנותו ביישה את ילדותו, ועכשיו אין גבול לצערו, והחי יתן אל לבו לעמוד איתן מול כל לחצים למען כיבוש ארץ ישראל. אמנם אין עבירה מכבה מצוה, ואחרי הזיכוך הגדול הוא יכנס לגן עדן כהרוגי לוד שאין כל מלאך ובריה יכולים לעמוד במחיצתם (בבא בתרא י). ואפילו היו עוונותיו כשל ירבעם בן נבט, מכיון שזכה למסור נפש על קידוש ה' כהרוגי לוד - הוא מבני העולם הבא (רמב"ם במאמר קידוש ה'). וכמוסרי נפש על כיבוש ארץ ישראל שהוא קידוש השם הגדול (יחזקאל לו).
7
אני מקווה שתעמוד להם זכות ישוב הארץ
כובש ארץ ישראל | 14-01-2014 7:58
בספר "האיש על החומה" (ח"ב עמ' 138) מסופר על הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל: "כשהיו קובלים לפניו על אלה מבוני הארץ שבעטו בתורת משה ובמצוותיה, ונדבקו רק במצות ישוב הארץ, ואפילו מוסרים נפשם עליה – היה מנחמם ואומר: "אני מקווה שתעמוד להם זכות ישוב הארץ שהם מקיימים במסירות נפשם, שיחזרו בתשובה ועוד ישובו אל חיק התורה והאמונה". - כעי"ז התבטא הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל בזמן מלחמת תש"ח: "מה גדלו חסדי ה' שנתן לצעירים שהתרחקו מן היהדות את הזכות הגדולה של מסירות נפש [על כיבוש ארץ ישראל"] ("בדרך עץ החיים" ח"ב עמ' 460). הגאון רבי יחיאל יעקב וינברג זצ"ל כותב: "מסופקני אם יש בתוכינו מי שמוחו בריא ולבו ישר.. שיעלה בלבו מחשבת פיגול ותועבה לזלזל בקדושת גבורים וקדושים שמסרו נפשם למען ה' עמו וארצו" (שרידי אש ח"ד עמוד שעה). - כך הובא גם על הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל שאמר בזמן מלחמת יום הכיפורים: "הרוגי לוד אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן, והוא משום שמסרו נפשם בעד ישראל. וכזה אני אומר על אלה שמוסרים נפשם בעד הצלתינו, שאין כל העולם יכול לעמוד במחיצתם". - ומפורסם על הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל, שבדרך מביתו ב'שערי חסד' לישיבת 'קול תורה', היה עובר ליד קברי החיילים ומתפלל שם, משום שזה קברי צדיקים שמתו על קידוש השם. (ועיין "אורו של עולם" עמ' 380). - בספר "אם הבנים שמחה" להגאון הקדוש ר' יששכר טייכטל זצ"ל השם יקום דמו הביא בשם החתם סופר שישראל שנהרג ע"י עכו"ם אפילו היה רשע וגרוע נקרא קדוש, ומוסיף המחבר: "וכל שכן אלו שהערו נפש למות בעד ארצינו". הגאון הנ"ל מביא את דברי חז"ל שהבאנו לעיל, שכשישראל היו קרובים להיכנס לארץ "אמרו אלו לאלו: אילו אנו נכנסין לא"י ומתים מיד אין אנו כדאי [כלומר, היא זכות עצומה שאין בן אנוש ראוי לה], שאנו נכנסין אל המקום אשר נשבע ה' לאבותינו לתת לנו". ומסיים המחבר: "וממש כן עשו אלו הקדושים שנהרגו במלחמת הערביים, הכי יש ספק שבן עולם הבא המה?".
8
מהמסך
גז סילבאן | 14-01-2014 9:10
אני תמיד אהבתי אותו נתן לי ביטחון שקט ידעתי תמיד שהמדינה בידיים טובות...גבר שבגברים..הוא מאוד יחסר לי כמי אבא..אהבתי את החיוך שלו הסבלנות..סילבאן מעכו...
9
ןשם רשעים ירקב
אבכהם | 21-10-2014 11:27
איך אפשר לחלוק כבוד לאדם שהרבה מחלוקות בעם ישראל זקנתו מביישת את בחרותו