הפרופסורים דורשים: אשרו את ישיבת חומש - סרוגים

הפרופסורים דורשים: אשרו את ישיבת חומש

שבע שנים לאחר העליה הראשונה לחומש מאז הגירוש, התקיימה אתמול עלייה נוספת בראשות 50 פרופסורים מהחוג לחוסן מדיני וכלכלי. "כבעלי הבית על ארץ ישראל באנו לחזק את גיבורי חומש"

הפרופסורים דורשים: אשרו את ישיבת חומש

שבע שנים לאחר העלייה הראשונה לחומש מאז הגירוש, שהתקיימה בנר רביעי של חנוכה תשס"ז, קיימו אתמול (א') כחמישים מחברי חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי סיור וביקור תמיכה וחיזוק בישיבת חומש המתחדשת הפועלת בהתמדה בחומש זו השנה השביעית.

הסיור בהדרכת בני גל מנהל ישיבת חומש, החל בביקור בבור יוסף בעמק דותן, מקום בו אחים מכרו את אחיהם. המבקרים שמעו סקירה על קרב עמק דותן במלחמת ששת הימים מפי חבר בחוג, פרופ' אלישע האס, אשר השתתף כלוחם חי"ר בכח שפרץ מזרחית לג'נין.

לאחר הביקור במרגלות תל דותן יצאו חברי החוג אל מצודת שאנור וחורבות הישוב. בכניסה לשאנור נתקלו המבקרים בערבים שהסתובבו וערכו פיקניק על חורבות בית הכנסת של הישוב, הערבים סולקו מיידית מהמקום ובקומה השנייה של המצודה שמעו הפרופסורים סקירה על מעמדן החוקי של קרקעות יו"ש ועל אזלת היד של המדינה הנובעת מאבדן הדרך וההכרה בבעלות עם ישראל על כל ארץ ישראל, סיפור  הגבורה על עמידתם של ישובי צפון  השומרון באירועי ה'אינטיפאדה השנייה' וחידוש הישוב שאנור ע"י גרעין של משפחות דתיות לאחר שמרבית תושביו נאלצו לעזבו.

רבים מחברי החוג הביעו מורת רוח ואכזבה גדולה מהתנהלותו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שלא די בכך  שדו"ח לוי איננו מתקבל בממשלה כפי שהובטח אלא דווקא בתקופת כהונתו נפגעת האחיזה היהודית בחומש ומערכת הביטחון מאפשרת לערבים להיכנס לחומש: 'זה ממש מזכיר את סיפור מכירת יוסף, אמרו אחדים מחברי החוג, גם אז את המכירה ביצעו דווקא האחים שלו!'

גולת הכותרת של הסיור היה כמובן הביקור בחומש, תצפית מעל בריכת המים אל כל שפלת החוף מאשקלון ועד לפאתי חיפה, פרופ' אריה אלדד, וד"ר גדי אשל סיפרו על הקמת מטה חומש תחילה ועליות אלפים לחומש פעם אחרי פעם כשהצבא והמשטרה לא מצליחים למנוע מהציבור שצעד ברגל להעפיל ולהגיע לחומש,  בני גל סיפר את סיפורו של הישוב חומש שעל אף האתגרים הביטחוניים הקשים תושבי הישוב עמדו בגבורה רבה והישוב המשיך והתפתח למרות הכל, עד שדווקא ממשלת ישראל  החליטה להחריב את הישוב: "בחיים לא אשכח את החיוך על פרצופו של אלוף פיקוד מרכז דאז יאיר נווה, כאשר עמד על הדשא ליד הבית שלי ומסביב החיילים והשוטרים גוררים נשים וילדים אל האוטובוסים'".

"כיום ישיבת חומש המתחדשת עושה את מה שכולם חושבים שצריך לעשות- לחזור לחומש! גם תומכי הגרוש  לשעבר יודעים כיום שזו הייתה טעות ועוול, נסיגה מחלקים מארץ ישראל היא אסורה ומביאה עלינו רק עוד ועוד טרור."

 יו"ר חוג הפרופסורים ח"כ לשעבר אריה אלדד אמר: "באנו היום לצפון השומרון לא כאורחים אלא כבעלי בית! עמק דותן וצפון השומרון כולו הינם אבני דרך חשובות ביותר. דרך האבות שלארכה עברנו היום הינה חוט השדרה שלארכה התרחשה ההיסטוריה שלנו: יוסף הצדיק, אליהו הנביא, מלכי ישראל ויהודה."

"בחודשים האחרונים מערכת הביטחון מאפשרת לערביי האזור הידועים ברצחנותם עוד מלפני קום המדינה, להגיע ולהיכנס לחומש, מעשה שעלול לאפשר לערבים להשתלט אל מקום אסטרטגי זה. כבעלי הבית על ארץ ישראל  באנו לחזק את גיבורי חומש ואת ישיבת חומש המתחדשת ולדרוש את השבת הישוב היהודי אל צפון השומרון ובחומש תחילה. יש לאשר את פעילות ישיבת חומש המתחדשת בחומש באופן מיידי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו