פעם בחורים דתיים היו מורידים את הכיפה מבושה, אבל היום יש גאוות יחידה - סרוגים

פעם בחורים דתיים היו מורידים את הכיפה מבושה, אבל היום יש גאוות יחידה

מאות רבנים ותלמידים השתתפו באזכרה לרגל יום ה-30 לפטירת הרב אברהם צוקרמן זצ"ל בישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה. הרב מרדכי גרינברג ספד לו ואמר כי המהפך בציבור הדתי "נגרם על ידי הרב צוקרמן, הנובהרדקר האחרון, ביחד עם הרב נריה"

פעם בחורים דתיים היו מורידים את הכיפה מבושה, אבל היום יש גאוות יחידה
  התלמידים באזכרה. (גילי צרפתי)

אתמול (ב') התקיימה אזכרת החודש לרב אברהם צוקרמן זצ"ל ממייסדי וראש מרכז ישיבות בני עקיבא.

באזכרה השתתפו מאות תלמידי ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומדריכי שבט "אביחי" השבט  החדש שנקרא על שמו של הרב צוקרמן זצ"ל.

בין הדוברים באירוע היו ראש מרכז ישיבות בנ"ע, הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת ההסדר כרם ביבנה וחתנו של הרב צוקרמן הרב מרדכי גרינברג, הרב יהושע מגנס מותיקי וחשובי הר"מים בישיבת מרכז הרב, חתנו של הרב צוקרמן , מר אריה ריזל ועוד.

הרב חיים דרוקמן אמר: "הרב צוקרמן הקדיש את כל חייו לבנות צדיקים שיהפכו את המציאות. החינוך שלו היה שעל כל אחד ואחד מוטלת שליחות. אתה לא אדם פרטי, אתה חלק מכלל ועליך להתמסר לכלל.

כמה עולמות בנה הרב צוקרמן במשך עשרות בשנים שהקדיש את עצמו לבניין עולמות. תוך דאגה לעניינים הגדולים של המוסדות, אבל גם ירידה לפרטי הפרטים, בנה את עולם התורה האדיר של הציונות הדתית כמו שהיא היום".

 הרב מרדכי גרינברג סיפר: "חשוב לספר איזה עולם היה בימים שקמה ישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה. כשבחורים הגיעו לתחנה מרכזית בתל אביב היו מורידים את הכיפה, כי היתה בושה ללכת עם כיפה בתל אביב. אבל היום יש לבחורים דתיים גאוות יחידה! המהפך הזה נגרם על ידי הרב צוקרמן, הנובהרדקר האחרון, ביחד עם הרב נריה.

אני חושב שהנקודה החשובה בכל הסיפור הזה זו הדוגמה האישית: נזהר שלא לזרוק אוכל, השתמש ברהיטים מלפני 70 שנה, היה נוסע באוטובוסים ולא במוניות כדי לשמור על כספי ציבור, בצהרי הושענא רבא היה מטאטא את בית הכנסת משאריות הערבה, לא היה מנשנש בין הארוחות. כך גידל דור שדבק ביהדותו ומתגאה בתורתו, כך השתנה גם הצבא, והיישובים, כל המציאות השתנתה".

 הרב יהושע מגנס, שנשוי לאחייניתו של הרב צוקרמן, סיפר כי כשחותנו נפטר במפתיע, הרב צוקרמן הגיע ובקור רוח שאל את השאלות הנכונות שיסייעו להתמודד עם המצב, ואז בכה בכי מר, על שנשאר יחידי מכל משפחתו: "למרות שהיה אדם של שכל, שהפנים את הרגשות שלו, כשהיה משהו שצריך לבכות עליו, ידע לבכות. היתה לו ראיה חינוכית מדהימה, וגם בשנותיו האחרונות כשהיה חלש מאוד ידע לנתח את המציאות בחוכמה רבה".

 הרב אבישי מזרחי סיפר כי שנים אחרי שסיים את לימודיו בישיבה בכפר הרא"ה התוודע לעולמה של ישיבת נובהרדוק, ובא לשוחח עם הרב צוקרמן אודותיה. הרב צוקרמן סיפר כי בנובהרדוק לא הטיפו למידות, לא דיברו עליהן, אלא העבירו את התלמידים חוויות שחינכו אותן למידות.

ראש מנהל החמ"ד, הרב אברהם ליפשיץ דיבר על החלוקה של הרב סולוביצ'יק בין רב של קדושה לרב של מלכות. לדבריו הרב צוקרמן סחף אחריו נוער שהיה קטן ממנו בשנים רבות. לכאורה היינו מצפים שרב של קדושה, של רגש, יהיה יותר מחובר לנוער. הרב צוקרמן היה רב של מלכות. אדם מסודר מאוד, אדם של שליטה עצמית גדולה, אדם שפועל על פי השכל, אבל במנהיגותו היתה גם קדושה. היה רגש. היתה אהבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רבנים בקלונם נמאסה לפיתתם פונים בחירה חפשית לרב אינטרנט
עידן חדש הפציע אכזבה | 20-11-2013 1:39