בג"צ: מדוע לא בוחרים רבנים ראשיים בירושלים? - סרוגים

בג"צ: מדוע לא בוחרים רבנים ראשיים בירושלים?

פרסום ראשון: בג"צ הוציא היום צו על תנאי הדורש מהמשרד לשירותי דת לנמק בתוך 90 יום מדוע לא מתקיימות הבחירות לרבנות בירושלים. כבר עשר שנים שבבירה לא מכהנים רבנים ראשיים ובמשרד לשירותי דת מעכבים את הליך הבחירה בשל רצונם לשנות את הליך הבחירות. מגיש העתירה מעריך: גוברים הסיכויים לבחירת רב ראשי ציוני

author-image
בג"צ: מדוע לא בוחרים רבנים ראשיים בירושלים?
  נשיא בית המשפט העליון, גרוניס (פלאש90)

בית המשפט העליון קיבל היום (ד') את עתירת נציגי הקהילות הציוניות בירושלים והורה למשרד לשירותי דת לנמק בתוך 90 יום מדוע לא החל ההליך לבחירת רבנים ראשיים לעיר ירושלים.

את העתירה הגיש עו"ד אילן קמינצקי, המשמש כנציג בתי הכנסת והקהילות הציוניות בעיריה, לפני כשנה עוד לפני הבחירות לכנסת, אחרי עיכובים של למעלה מעשר שנים בהן אין רב ראשי לעיר.

היום (ד') הוציא בית המשפט העליון צו על תנאי נגד המשרד לשירותי דת כדי שזה ינמק בתוך 90 יום מדוע אינו מקיים את הבחירות או לחילופין שיתחיל את ההליך. בעבר טענה המדינה בפני בג"צ כי העיכובים חלים בגלל רצונו של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, לשנות את כל ההליך של בחירת רבני הערים בכל הארץ.

מצוות מעשר שני, כבר קיימת?

לפני ששה חודשים ביקש המשרד לשירותי דת ארכה של ארבעה חודשים כדי לשקול את התכנית החדשה. בג"צ כאמור, קיבל את עמדת העותרים לפיה אי אפשר להמשיך בעיכוב הבחירות באמתלה של תכנית חדשה שעדיין לא מוגשת ולכן על סגן השר לפרט את התכנית או להחיל מיידית בהליך הבחירה.

סיבה נוספת לעיכוב שהונחתה מהמשרד לשירותי דת הייתה הקפאת כל הבחירות לרבני ערים בכל הארץ בשל הבחירות לרשויות המקומיות. בדומה לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, גם חברי מועצת העיר לוקחים חלק בבחירת רב העיר ולכן ביקשו במשרד לעכב את ההליכים עד אחרי הבחירות כדי למנוע מחטפים. הבחירות כזכור, התקיימו לפני כשבועיים, מה שמסיר את העיכוב מהבחינה הזו.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

בשיחה עם מגיש העתירה, עו"ד אילן קמינצקי הוא מעריך כי בעקבות פסיקת בג"צ מהבוקר, ההערכה היא שהמשרד לשירותי דת, לא יעכב עוד את הבחירות ולא ימצא תירוצים אלא יחל בהליך הבחירות בתוך כחודש. קמינצקי העריך בנוסף כי גדלים הסיכויים לבחירת רב ראשי ציוני לעיר ירושלים.

בעבר היו דיווחים על דיל בין הבית היהודי לש"ס על בחירתם של הרב יצחק יוסף והרב אריה שטרן. בינתיים הרב יוסף נבחר לראשון לציון, וייתכן כי מחליפו בדיל יהיה אחיו, הרב דוד יוסף. בציונות הדתית עדיין לא נבחר מועמד מוסכם לתפקיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לציונות הדתית יש מועמד מוסכם שנבחר בידי גדולי הרבנים
| 06-11-2013 15:26
בניגוד לבחירות המבישות לרה"ר שבה שלושה מועמדים מטעם עצמם התמודדו משורות הצה"ד ורק הרבו פילוג ומחלוקת. חבל שלא ידעו למנות גוף בצורה מכובדת שישים קץ לכל המחלוקות.
2
בושה וחרפה שצריך לעתור לבג"ץ נגד סגן שר "משלנו"
| 06-11-2013 15:29
מדוע אלי בן דהן צריך שבג"ץ יהיה זה שיכריח אותו להניע את הבחירות בירושלים. חבל שהוא לא זירז הליכים מיד עם כניסתו לתפקיד כאשר במועצת העירייה בירושלים היה רוב גדול יותר לציבור הציוני. אם הוא ימשיך למרוח את זה בסוף נחזור לשלטון של ש"ס במשרד הדתות ולחתימת הגולל על הסיכויים לרב הציוני המוסכם על תושבי ירושלים
3
שני רבנים ציונים בירושלים. גם אשכנזי וגם ספרדי
| 06-11-2013 15:31
לאחר שבארצי נבחרו שני רבנים חרדים, הגיע הזמן לפחות בירושלים לבחור שני רבנים ציוניים. לא להסתפק ברב אשכנזי. הגיע הזמן לקחת משס את ההגמונייה על תפקידי הרב הספרדי.
4
בגץ לא מבין שרצו רק את הבן של ועתה נפתחה הדרך חלקית
בגץ חי בקוטב | 06-11-2013 15:42