תלונה נגד יונית לוי: שידרה פתיח "שקרי ומופרך" - סרוגים

תלונה נגד יונית לוי: שידרה פתיח "שקרי ומופרך"

מגישת המהדורה המרכזית בערוץ 2 התבטאה נגד יהודים שהתפללו בהר הבית. במטה ארגוני המקדש הגישו נגדה תלונה ודורשים נקיטת הליכים נגדה ונגד עורך המהדורה

תלונה נגד יונית לוי: שידרה פתיח "שקרי ומופרך"
  ארגוני המקדש זועמים. לוי (פלאש90)

ארגוני המקדש נגד מגישת חדשות ערוץ 2 יונית לוי.

בשבוע שעבר דיווחנו בסרוגים על מעצרם של קבוצת פעילי ימין בראשות בנצי גופשטיין שקראה קריאת שמע והניפה את דגל ישראל בהר הבית.

בחדשות ערוץ 2 דיווחו על המקרה ובפתיח לכתבה של הכתב אוהד חמו, אמרה המגישה לוי, "שלושה עשר פעילי ימין נעצרו היום אחרי שערכו תפילה בהר הבית, למרות האיסור לעשות זאת, במקום הנפיץ הזה מספיק אירוע מסוג כזה, כפי שכבר נוכחנו לדעת בעבר, כדי להדליק את האזור כולו. כתבנו אוהד חמו היה היום בהר הבית"

בארגוני המקדש זעמו על דרך הצגת העובדות ובמכתב ששיגר עו"ד אביעד ויסולי למנכ"ל חברת החדשות אבי ניר (למרות שאבי ניר הוא מנכ"ל חברת קשת, ע"ר) הוא טוען כי " הפתיח של יונית לוי המצוטט לעיל הוא, עובדתית, שקרי ומופרך לחלוטין."

לדברי ויסולי "אף אם הייתה בכוונתה של גב' לוי להקיש את "התפילה היהודית בהר הבית", לעלייה של אריאל שרון להר הבית בשנת 2000, הרי שכל עיתונאי מתחיל יודע שהאינתיפאדה השנייה תוכננה על-ידי ערפאת מייד לאחר כישלון שיחות קמפ-דייוויד ולא התחוללה כתוצאה מעלייתו של אריאל שרון להר הבית. וממילא, שרון לא התפלל בהר הבית." והוא מוסיף כי "אמירתה של יונית לוי, מהווה הבעת דעה אישית, תוך שימוש בעובדות שקריות.  דעות כאלה מושמעות תכופות על ידי החמאס, ח"כים ערבים ופעילי שמאל קיצוניים. "

ויסולי מוסיף וטוען במכתב כי "הטרמינולוגיה שבה השתמשה גב' לוי יכולה להתפרש אף כדי הסתה לאלימות ומתן לגיטימציה לטרור: תפילה יהודית בהר הבית יוצרת לגיטימציה לפיצוץ (אוטובוסים? מסעדות?) וציפייה להתלקחות האזור כולו."

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

על אמירתה של לוי לפיה בהר הבית אסור ליהודים להתפלל טוען ויסולי כי היא שגויה וטוען כי דבריה לוי הם "קביעה כוזבת אשר מטעה את הצופים.  אין "איסור לעשות זאת" אלא הגבלות מסוימות בתנאים שנויים במחלוקת."

בסוף המכתב דורש ויסולי "להורות על שידור מתקן ומאזן לעובדות המופרכות והדעות הקיצוניות שהשמיעה גב' יונית לוי בפתיח הנ"ל, ולנקיטת הליכים משמעתיים כנגד גב' לוי ועורך המהדורה על מנת שתקלה חמורה זו לא תשנה בחדשות ערוץ 2."

תגובת חדשות ערוץ 2 תתפרסם לכשתתקבל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
רק כותרות מחפש ויסולי - אבל לדייק בעובדות?
קורא | 21-10-2013 14:23
ממתי אבי ניר מנכ"ל החדשות? אם ככה אתה מטפל בלקוחות שלך - זה עצוב. יכולת לבדוק קצת לאן מתלוננים - אבל היד על הדק הפירסום העצמי.
2
במרכזה מתנהל המאבק בין יהד
| 21-10-2013 14:46
זירת הבחירות במודיעין עילית, במרכזה מתנהל המאבק בין יהדות התורה לבין פעילי 'בני תורה' - מתחמתת, והיום אף גבתה מחיר של אלימות. קבוצת בחורים המזוהה עם 'בני תורה' התפרצה לכולל 'עטרת שלמה', בראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין, שם הפליאו מכות באברכים - שכל פשעם היה שישבו ולמדו, משום שהם לומדים בכולל המזוהה עם הגראי"ל שטיינמן. ראש הכולל המקומי, הרב הצדיק המקובל מוה"ר ר' יחזקאל אתרוג, פונה באמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, לאחר שהותקף בידי הבריונים הארורים בגז מדמיע. הרב אתרוג טופל במקום על ידי חובשי איחוד הצלה, ופונה באמבולנס מד"א לטר"ם. אברך נוסף שנפגע התפנה באופן עצמאי לקופת חולים, ושניים נוספים טופלו במקום. ראש מוסדות 'עטרת שלמה' הגרש"ב סורוצקין, מיהר לבית החולים כדי לבקר את הרב אתרוג ולשהות לצידו. וכל קרני רשעים (ציונים ארורים) אגדע כי תרוממנה קרנות צדיק.
3
יונית לוי אמרה, מה שברחשי ליבו, של כל העם
הצחקתם אותי | 21-10-2013 15:31
יונית לוי שיקפה , מה שכולם חושבים. או שתחליפו את העם , או שתתנחלו בעם , כדי שיחשוב אחרת. רק כך, , אולי תתקבלו בסוף לגיטימציה
4
הרבנות הראשית אוסרת לעלות להר הבית
יהודי | 21-10-2013 16:57
5
אם היא דיברה כך צריך לפטרה גם הסתה לאלימות וגם יציאה נג
עם ישראל | 21-10-2013 17:45
6
עשו כמוני - לא רואה ערוץ 2
ואני חי מצויין, תודה | 21-10-2013 19:44
7
מה?
יאהו | 22-10-2013 10:11
מדוע לשים תמונה שלה בראש חוצות??לא צנוע בעליל!
8
תמיד זאת יונית ובן חמו...
| 22-10-2013 11:00
הם יקבלו את שלהם. וזה יהיה כואב!
9
כל הכבוד יונית כך צריך לנהוג הימין הקיצוני
חמי | 22-10-2013 14:39
10
זה נבלה וזה טריפה
| 22-10-2013 18:32