מי שמרוויח חצי מיליון שלא יפטר עובדים - סרוגים

מי שמרוויח חצי מיליון שלא יפטר עובדים

צדק חברתי תורני. רב העיר רמת גן התייחס הערב לכוונתה של חברת טבע לפטר 1,000 עובדים "מבחינה ערכית מוסרית מוטל על בעלי החברה למצוא דרכים אחרות לפני איומי הפיטורים. מן הראוי שבחברות הגדולות הבכירים יהיו הראשונים שמשכורותיהם יקוצצו."

author-image
מי שמרוויח חצי מיליון שלא יפטר עובדים
  הרב יעקב אריאל (גדעון שרון)

"אחת הדרכים הקלות מבחינה עסקית שעומדת בפני מפעל זוהי אפשרות לפיטורין, אך זוהי מוכרחה להיות הדרך האחרונה לאחר שלא נשארה כל ברירה אחרת להמשך קיומה של החברה". כך אומר הערב הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, ממנהיגי הציבור הדתי ונשיא פורום 'חותם' שמאגד תחתיו את מכוני ההלכה המובילים בישראל.

דבריו של הרב אריאל מתייחסים לכוונתה של חברת 'טבע' לפטר 1,000 עובדים, כוונה שבעקבות הלחץ הציבורי נדחתה אך לא בוטלה. יצוין כי רווחיה של חברת טבע בשנים האחרונות עמדו על יותר ממיליארד דולרים בכל שנה.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

"מבחינה ערכית מוסרית מוטל על בעלי החברה למצוא דרכים אחרות לפני איומי הפיטורים. מן הראוי שבחברות הגדולות הבכירים יהיו הראשונים שמשכורותיהם יקוצצו. לדוגמה, לא ראוי שבעל חברה שמרוויח חצי מיליון שקלים יפטר עובדים שמרוויחים משכורת ממוצעת במשק ולא ידאג קודם לכן לחתוך משמעותית בהכנסתו.

"וודאי שאין זה מוסרי שבעלי מניות יזכו ברווחים בשעה שחרב הפיטורין מונחת על צוואר העובדים הפשוטים. זוהי בוודאי אינה גישה הומנית מקובלת לדברים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
דדשג
| 16-10-2013 18:02
הוא לא אמר שום נימוק דתי. כשרב לא נשען על נימוק דתי אין לדבריו יתרון על דברי כל אדם אחר בעולם
2
ל-1 סברא למה לי קרא
אלעד | 17-10-2013 13:10
שמעת על זה? לא כל דבר צריך פסוק או פסק הלכה. יש דברים שהשכל מחייב.