אחמד טיבי: "לא מכיר בישראל כמדינה יהודית" - סרוגים

אחמד טיבי: "לא מכיר בישראל כמדינה יהודית"

בדיון בערוץ הכנסת בנוגע לחוק הלאום של איילת שקד , אמר ח"כ הערבי שהיה בעבר יועצו של ערפאת כי הוא אינו מכיר בישראל כמדינה יהודית. צפו

אחמד טיבי: "לא מכיר בישראל כמדינה יהודית"
  לא מכיר במדינה יהודית. טיבי (פלאש90)

אחמד טיבי מתנגד למדינה יהודית.

בשבוע שעבר העלתה חברת הכנסת איילת שקד מהבית היהודי יחד עם ח"כ יריב לוין מהליכוד ורוברט אילטוב מישראל ביתנו הצעת חוק יסוד מדינת הלאום של העם היהודי.

על פי ההצעה תוכר מדינת ישראל כמדינה יהודית בחוק יסוד, מה שיחייב את בית המשפט לפסוק לפי רוח זו בשאלות עקרוניות בדומה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

בין הסעיפים בחוק היסוד ניתן למצוא סעיף המציין את הקשר המיוחד בין העם היהודי לארץ ישראל, וכי מדינת ישראל אינה יכולה לקום בשום מקום מלבד ארץ ישראל, וסעיף המדבר על מחויבות המדינה לכלל אזרחיה, בכל הנוגע לזכויות אזרחיות, גם אלו  שאינם יהודים.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

המחלוקת סביב החוק, שהיא בעצם תיקון להצעת חוק מהכנסת הקודמת, חוצה את גבולות הקואליציה והאופוזיציה, כשגם ח"כ רות קלדרון מ'יש עתיד' מתקשה לקבל את ההגדרה כי ישראל היא מדינה יהודית ומעדיפה 'מדינת כל אזרחיה'.

בדיון בערוץ הכנסת דנו מציעת החוק איילת שקד יחד עם רות קלדרון ואחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) על החוק ולשאלת המראיין גיל סלומון על הסכמת הערבים לחוקה אמר טיבי: "אנחנו כאשר הגענו לביטוי מדינה יהודית כחלק מהחוקה, אנחנו פרשנו".

"אז אתם לא מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית?" שאלה אותו איילת שקד, וטיבי השיב "נכון".

אני אומר את זה מעל כל במה, זו משנה סדורה. אני לא יכול להכיר במשהו שיתן לך עדיפות עלי. אין דבר כזה. את לא עדיפה עלי, לא את, לא היא לא אף אחד."

צפו באחמד טיבי ודעתו על מדינה יהודית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
טוב, זה לא כאילו מישהו אמר שאין להכיר במדינה פלשתינית.
יהודיה גאה | 02-07-2013 16:21
במדינה היהודית, המדינה היהודית בקושי מכירה. ראו איך התנפלו כולם על חוק הלאום היהודי. ראו איך אי אפשר היה להעביר חוק שהעברית היא השפה הרישמית. ראו איך רבים מציעים להחליף את המילים של ההמנון.
2
גם יש עתיד בתמיכת בנט פועלים לכך
מתנחל | 02-07-2013 16:32
3
בלי מדינה פלסטינית
חנן | 02-07-2013 17:49
בקצב הזה אחמד טיבי יהיה הצודק בסוף. עם המשך ההתנגדות למדינה פלסטינית - אנחנו נאלץ לחיות במדינה "יהודית" עם רוב מוסלמי. ואז נפסיק להיות מדינה יהודית. אני לא מבין למה בנט תומך במדינה דו-לאומית.
4
איך???
מישהו/י | 02-07-2013 18:26
איך מישהו שלא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית יכול לכהן כחבר כנסת??? זו פשוט טיפשות לתת למישהו שנגד מדינת ישראל לכהן בכנסת של ישראל!!!! איך אפשר לתת לו להשפיע ולהצביע בעד ונגד חוקים בכנסת??? אולי תסבירו לי???
5
עד מתי יישב מחבל בכנסת ישראל?
| 02-07-2013 23:22
6
גם בנט בתמיכת יש עתיד פועלים וסבורים כמוהו
רות | 03-07-2013 9:35
7
עיקרון ההכבדה
חזן משה | 08-03-2020 19:36
עיקרון ההכבדת הלב. ביום שהוא יכיר בארצי כיהודית, תתחיל הספירה לאחור. וַיְדַבֵּר חֲמוֹר אִתָּם לֵאמֹר שְׁכֶם בְּנִי חָשְׁקָה נַפְשׁוֹ בְּבִתְּכֶם תְּנוּ נָא אֹתָהּ לוֹ לְאִשָּׁה וְהִתְחַתְּנוּ אֹתָנוּ בְּנֹתֵיכֶם תִּתְּנוּ לָנוּ וְאֶת בְּנֹתֵינוּ תִּקְחוּ לָכֶם. וְאִתָּנוּ תֵּשֵׁבוּ וְהָאָרֶץ תִּהְיֶה לִפְנֵיכֶם שְׁבוּ וּסְחָרוּהָ וְהֵאָחֲזוּ בָּהּ. ומה עשו שמעון ולוי אחיה של דינה לאנשי שכם אנחנו יודעים. [וַיֹּאמְרוּ הַכְזוֹנָה יַעֲשֶׂה אֶת אֲחוֹתֵנוּ.] ומשלחלק מאתנו יש בעייה קשה עם יהדותם. הנה גם משה רבנו התעצבן כביכול על אלוהים. כשפרעה הקשה את החיים של בני ישראל. וַיָּשָׁב מֹשֶׁה אֶל יְהוָֹה וַיֹּאמַר אֲדֹנָי לָמָה הֲרֵעֹתָה לָעָם הַזֶּה לָמָּה זֶּה שְׁלַחְתָּנִי: וּמֵאָז בָּאתִי אֶל פַּרְעֹה לְדַבֵּר בִּשְׁמֶךָ הֵרַע לָעָם הַזֶּה וְהַצֵּל לֹא הִצַּלְתָּ אֶת עַמֶּךָ: משה התעלם מעיקרון הכבדת הלב. האלוהי. וַיֹּאמֶר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה בֹּא אֶל פַּרְעֹה כִּי אֲנִי הִכְבַּדְתִּי אֶת לִבּוֹ וְאֶת לֵב עֲבָדָיו לְמַעַן שִׁתִי אֹתֹתַי אֵלֶּה בְּקִרְבּוֹ וכיצד אותם ממשיכי פרעה/ הערבים שבקרבנו מתנהלים. מסרבים ומכות מקבלים, וכך יהיה תמיד. ולא יעזור לאף מגלומן כגנץ וכרמת-קלים. שאצה להם הדרך לרצות את הערבי. את ידו בכל ויד כל בו בניו של ישמעאל ינקו בחלב אמם. רק תן לו אצבע ומיד הוא רוצה את כל היד. ובערבית סלם עלה אלערבי תכסר כבזה.
8
טיבי
מגי | 09-03-2020 5:26
היגיע הזמן לשלול לטיבי את אזרחותו. התנהגותו היא בגידה במדינת ישראל ובערכיה. שיתכבד למצוא מקום בו יהיה עתיר זכויות ובלי שום חובות. חובה אחת חשובנ שהוא אינו ממלא היא חובת הנאמנות. כיוון שהוא פועל כגייס חמישי מקומו לא יכירנו במדינתנו. מתי נהיה מספיק חזקים כדי להגיד עד כאן????????????
9
חוק הלאום ואחמד טיבי
יפת צדקה | 25-03-2020 8:46
מספיק להסתכל על מבטו של אחמד טיבי כדי לקבל חלחלה מגישתו לכל מה שנקרא מדינת היהודים. אני בהחלטחושב שחכ איילת שקד צודקת באשר להעברת החוק. מספיק כבר עם המשחקיםהמשונים ןהמצחיקים של הרשימה המשותפת