ראשי הרשתות נגד הפחתת שכר הלימוד: "זה יביא לחיסול החינוך הציוני דתי" - סרוגים

ראשי הרשתות נגד הפחתת שכר הלימוד: "זה יביא לחיסול החינוך הציוני דתי"

ראשי רשתות החינוך הציוניות דתיות מתנגדים להורדת שכר הלימוד החל מהשנה הבאה ובמכתב לשרים בנט ופירון הם כותבים "אין שום אפשרות לקיים את החינוך הדתי הציוני במשאבים הקיימים, ללא יצירת מקורות תקציביים חדשים". ההורים דווקא מברכים: "כעת עוד ילדים יוכלו לבא בשעריו של החינוך הממלכתי-דתי"

author-image
ראשי הרשתות נגד הפחתת שכר הלימוד: "זה יביא לחיסול החינוך הציוני דתי"
  למצולמות אין קשר לכתבה (פלאש90)

ראשי מוסדות החינוך הדתיים מתארגנים להלחם בהפחתת שכר הלימוד בישיבות ובאולפנות.

הבוקר פרסמנו ב'סרוגים' כי שר הכלכלה נפתלי בנט הודיע כי שכר הלימוד בישיבות התיכוניות ובאולפנות ירד משמעותית: "בפנימיות בכ-25 אחוזים ובמוסדות הלא פנימייתיים כ-50 אחוזים. זה הישג שכולו נובע מהכוח הפוליטי שלנו, אף אחד לא עושה את זה בגלל העיניים היפות שלנו," אמר בנט בראיון לבשבע.

מי שלא אהב לשמוע על הורדת שכר הלימוד באופן חד צדדי הם ראשי מוסדות החינוך, ובמכתב ששיגרו לשר הכלכלה נפתלי בנט ולשר החינוך הרב שי פירון, והגיע לידי 'סרוגים' הם מתריעים כי "הודעה חד צדדית על הפחתת תשלומי ההורים- ללא תיאום והסכמה עם הבעלויות והרשתות, פירושה חיסול החינוך הציוני דתי במדינת ישראל."

במכתב עליו חתומים כל ראשי רשתות החינוך הציוניות-דתיות: מ"מ מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא שמוליק ביבר, מנכ"ל רשת אמית ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל אור תורה סטון ינון אחימן, מנכ"ל נעם-צביה ינקי פרידמן ומנכ"ל מפעלות צבי צויבל, נאמר כי "אין שום אפשרות לקיים את החינוך הדתי הציוני במשאבים הקיימים, ללא יצירת מקורות תקציביים חדשים.

"אין שום אפשרות להודיע היום, ערב פתיחת שנת הלימודים, על שינויים וקיצוצים, שמשמעותם פיטורי מאות מורים ועובדים (הליך לא חוקי) ושינויים דרסטיים באופי המוסדות, בתכניות הלימודים והחינוך." כותבים ראשי המוסדות.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

"מי שמכריז על הפחתה ללא פתרונות מהותיים למכלול הבעיות, לא טרח כלל להתעמק בבעיות ובפתרונות הנדרשים ואינו מבין את העניין כלל. גם הכרזה פופוליסטית לפיה 'ימצאו מקורות חלופיים' הינה חסרת אחריות לחלוטין."

הפתרון של ראשי רשתות החינוך הוא בהקמת ועדות: "אם באמת חפצים אתם לפתור את הבעיה, עליכם לאמץ את מסקנות ועדת בנצי דל, ועדה מקצועית שמונתה ע"י ועדת החינוך של הכנסת הקודמת, שעסקה בעניין בעומק וביסודיות רבה במשך למעלה מחצי שנה."

הועדה שהתכנסה בכנסת הקודמת המליצה על הורדת שכר הלימוד, אך ראשי המוסדות התנגדו למהלך וביקשו לדחות אותו בשנה.

"לחילופין, כפי שחזרנו והצענו ודרשנו, עליכם למנות צוות מומחים חיצוניים, רואי חשבון וכלכלנים, המכירים היטב את מערכת החינוך ותקצובה, ולדרוש ממנו בין היתר לבצע בדיקות  מקצועיות ולהטיל עליו להגיש המלצות מקצועיות שיהיה בהם מענה אמיתי, שלם, קבוע ויסודי לסוגיה", חותמי ראשי הרשתות את דבריהם.

ההורים מרוצים

מנגד ועדי ההורים מברכים על הצעד בהורדת שכר הלימוד. אילה בלוך מפורום הממדי"ם, של הורי מערכת החינוך הממלכתית-דתית, אומרת ל'סרוגים': "זאת בשורה עם משמעות קיומית לציבור ההורים בישראל. הורים רבים קרסו עד היום תחת יוקר שכר הלימוד ואין בית שלא נפגע מהתשלומים האסטרונומיים."

"כעת עוד ילדים יוכלו לבא בשעריו של החינוך הממלכתי-דתי. אנו מברכים את הבית היהודי והעומד בראשו על ההצלחה האדירה. הבית היהודי קיבל הזדמנות להפסיק את האפליה כנגד תלמידי החינוך הממלכתי-דתי ולשמחתנו מימש אותה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
גם ככה אתם כבר לא שומרים על בנות ישראל.......
יניב | 26-06-2013 16:31
נותנים להן ללכת לצבא(ואין לזה שום היתר הלכתי, רק אולי מרבנים שמחפשים אהבה וקליינטים חילונים) ולהתפתות לכל העולם שבחוץ.
2
סנובים
דניאל | 26-06-2013 18:55
ההורים והמוסדות רוצים לקבל רק את התלמידים עם הכסף, רדו אל העם כבר!
3
משכורות המנהלים באמית ,בישיבות והאולפנות בגבול השחיתות
בוכים על השמנת | 26-06-2013 19:49
4
שחקנים
d | 26-06-2013 19:57
בטח לא להוריד - כדי שעלות השכר לא תרד. מזרוחניקים נשארו מזרוחניקים.
5
לא לדאוג, הבחירות לרשויות המקומיות יחלפו וההבטחות יעלמו
יהודה כהן | 26-06-2013 23:40
6
מנכל אמית מר אלדר-כ50000 ש"ח אם לא יותר-שחתתות
חיים | 27-06-2013 0:41
7
בתור בוגרת החינוך הדתי
| 27-06-2013 8:18
אמנם דכר הלימוד היה גבוהה, אבל התמורה היתה גבוהה אף יותר. שההרוים יקחו בחשבון שאם יעלה להם פחות, הילדים שלהם יקבלו הרבה הרבה פחות.
8
בנתיים ההורים מחוסלים משכנתא למימון הלימודים-הזוי
חיים | 27-06-2013 15:28
9
נגנרה חגיגת המשכורות המושחתות של חצי ייליון שקל לשנה
שלום | 29-06-2013 23:50
אך לא מספיק להוריד 25% או 50% ניתן לחסוך בהרבה יותר ויש דוגמאות של מספר אולפניות שהצליחו מאוד ועם שכר לימוד מאוד נמוך