"מקור ראשון הפך להארץ": הרב חיים דרוקמן ביטל את המנוי לעיתון - סרוגים

"מקור ראשון הפך להארץ": הרב חיים דרוקמן ביטל את המנוי לעיתון

אחרי שהיה חתום על הצפה ומקור ראשון במשך 65 שנה, הודיע הרב חיים דרוקמן לשלמה בן צבי במכתב זועם כי בעקבות המאמר עליו חתמו 'שלושת הגדוילים' הוא מבטל את המנוי על העיתון: "לא יעלה על הדעת שאהיה מנוי על 'מקור ראשון' ודרכו אקבל את 'הארץ'."

גיל קלנר, חדשות סרוגים
"מקור ראשון הפך להארץ": הרב חיים דרוקמן ביטל את המנוי לעיתון
  הרב חיים דרוקמן, שלמה בן צבי (פלאש90 ויח"צ)

הרב חיים דרוקמן מבטל את המנוי על העיתון מקור ראשון.

במכתב ששיגר הרב בסוף השבוע שעבר, למו"ל של העיתון, שלמה בן צבי כותב ראש ישיבת 'אור עציון': "אני מבקש להפסיק את המנוי שלי על 'מקור ראשון', אשר יחד עם גלגולו הקודם, אני חתום עליו כשישים וחמש שנה."

הרקע לביטול המנוי, הוא מאמר המערכת שפרסמו בעל העיתון בן צבי יחד עם שני בכירי העיתון חגי סגל ואורי אליצור תחת הכותרת "זהירות הורסים פה" ותוקף את רבני הציונות הדתית.

במכתב שתוכנו מתפרסם לראשונה ב'סרוגים' כותב הרב כי המתין שבוע עם ההחלטה "כדי שהחלטתי לא תהיה ספונטנית. לאחר שיקול דעת והרבה כאב לב החלטתי לנקוט בצעד זה. המאמר בעמוד הראשון, עליו חתמו שלושת הגדוילים של מקור ראשון, פשוט לא הותיר לי ברירה אחרת. לא יעלה על הדעת שאהיה מנוי על 'מקור ראשון' ודרכו אקבל את 'הארץ'." מצליף הרב בבן צבי.

"אילו הייתה בו רק חוצפה גדולה, החרשתי – כי הרי כך אפיינו חז"ל את תקופתנו, תקופת עיקבתא דמשיחא – אבל על חוסר האמת המשווע שבדבריכם, אינני יכול לעבור לסדר היום."

הרב דרוקמן מצטט חלקים מהמאמר בהם נכתב כי "רבנים מנסים להשתלט על הבית היהודי".  ושואל "להשתלט?! באיזו דרך?". ובהמשך הוא מוסיף כי עיתונאי מקור ראשון תמכו באופן חד צדדי במועמד אחד לרב הראשי "ולרבנים אסור להביע דעה בנדון?! האין זו צביעות?!"

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

גם על הטענה לפיה "הרבנים גוררים לפילוג הציונות הדתית", זועם הרב וטוען כי ההצעה להעמיד את הרב אריאל "שהוא גבוה בכמה קומות מכל אחד מהמועמדים המדוברים" הייתה מאחדת את הציונות הדתית, "ואילו עיתונכם יצא ישר נגד הצעה זאת, ובעמוד הראשון של אותו יום שישי, הובאו שני מאמרים נגדה. האם היושר האלמנטרי לא חייב שיובא לפחות מאמר אחד בעדה?!"

המאמר שגרם לרב דרוקמן לבטל את המנוי (מתוך דף הפייסבוק של חגי סגל)

בסוף המכתב מציין הרב דרוקמן כי לפי תפיסת 'מקור ראשון'  בחירת הרב הראשי לישראל הוא עניין קטנוני ופוליטי ואילו הרבנים רואים בו עניין גדול שדורש כלים פוליטיים לממש אותו בצורה הטובה ביותר.

"אז למי מבחינת האמת צריכה להיות מכוונת הכותרת הגדולה המזעזעת: "זהירות, הורסים פה" – לרבנים?!" מסיים הרב דרוקמן את מכתבו.

הפתיחה למכתב (סריקה, סרוגים)

ממקור ראשון נמסר: "אנו מכבדים מאוד את הרב דרוקמן ומצרים על כל קורא שמחליט לבטל מנוי על העיתון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
64 תגובות - 64 דיונים מיין לפי
1
מעניין למה הרב דרוקמן ניסה להוביל לפשרה
אאא | 09-06-2013 15:04
ע"מ שלא יהיה קרע עם הר המור.(אם יהיה מועמד לעומתי להם)הרי גם הוא סבל לא מעט מהר המור ומכיר דרכי פעולתם.
2
כל הכבוד למו"ר ששומר על כבוד התורה
זיו | 09-06-2013 15:05
3
כל כך התחננו שאני אעשה מנוי, אבל האהבה שיש שם לכל רפורמ
בנימין | 09-06-2013 15:15
לא הותירה לי ברירה אלא לסרב להם בתוקף. העיתון הוא פה לכל לכל מי שיש לו משהו אמריקאי נגד תורת ישראל המקורית. למרות שלפעמים אני כועס על עיתון "בשבע", עדיין הם לא כופרים בתורת ישראל.
4
לא רק בעניין של הרב דרוקמן, בנושאים המדיניים הם
!!!!! | 09-06-2013 15:21
ב"מרכז" עם השלמה שמאלה. בתחום הדתי הם משהו כמו תורה ועבודה עם גועל נפש כלפי החרדים והחרד"לים, ונטיה ליהדות חדשה חדישה ומחודשת עם התחשבות בדרישות החילונים. רדיו יו"ש "גלי ישראל דומה לו מאד. לימין אין כמעט תוצרי מדיה. לא פלא שהוא נעלם מהכנסת
5
לא מסכים
איציק | 09-06-2013 15:30
אני לא תומך ברב סתיו מסיבות ענייניות (דלא כהכפשות תגובה 1), אבל חושב שדווקא המאמר הזה היה ענייני ומכבד.. גם עם התוכן לא מסכים לגמרי, אבל הוא היה ברור, מכבד וענייני...
6
הרב דרוקמן לא הצטיין בפוליטיקה
| 09-06-2013 15:31
למשל הוביל את רשימת מצ"ד לכישלון, אין זה פוגע בהיותו גומל חסדים גדול.אבבל פוליטיקה לא בשבילו.
7
הרב דרוקמן פוגע בפרנסת אברכים מ"הקו"
| 09-06-2013 15:45
הרי מן המפורסמות שרבים מאברכים הנ"ל,יש להם קווי חלוקה של עיתון הלז,אם יקרוס מהיכן פרנסתם?( לא ברצינות,שהרי ממילא השומעים לרבנים לא מנויים בד"כ על עיתון,אלא מסתפקים בחינמון הביתאלי ולחילופין קוראים שאריות דמחלק, או שכן או הורים של"ע מזרוחניקים ולא מודעים לבעיית העיתון אליבא דחוגי הקו ,כלומר לבשורה המשכילית שבו,דאפילו כשנצרכים לפרסם מודעת דעין "לא תגורו"2013 מפרסמים בעיתון של שלדון ולא בעיתון של שב"צ).
8
ל7
שושו | 09-06-2013 15:59
מטומטם
9
"הרב" הזה מחזיק איפון בביתו, ועיתון ישראל היום ליד ספר
ועוד זקן רבני הציונת | 09-06-2013 16:08
אלימה רבתי, של הרמ"ק המדבר בסודות נכבדים. הלזה יקרא רב?
10
אשרינו שהרב דרוקמן שומר על כבוד הרבנות
נפתלי | 09-06-2013 16:35
11
הקש ששבר את גב הגמל
מאיר | 09-06-2013 16:40
הרב דרוקמן שליט"א, תמהני איך החזקת מעמד עד היום. מזה מספר שנים זהו שופר להשנאת רבנים וחתירה תחת יסודות ההלכה. השאלה היא מה כבו' מציע כתחליף. עיתון בשבע לא הוכיח אי-תלות במו"ל שלו בפרשיות שונות ובפרט בתקופת הבחירות לכנסת.
12
בואו נלך בעקבותיו!! בטלו מינויי!! שמאל דתי שולט בעיתון!
מוריה | 09-06-2013 16:43
13
מרן הרב דרוקמן
יהושע | 09-06-2013 16:46
איש אמת
14
אין ספק שבבחירות הבאות תקומה לא תרוץ יחד עם בנט
תחילת ההתפקחות | 09-06-2013 16:50
15
האם הרב דרוקמן גם אכל ארוחת בוקר הבוקר?
| 09-06-2013 16:52
או צחצח שיניים לפני שהלך לישון? את מי זה מעניין איזה עיתון הוא קורא ואיזה עיתון לא?
16
חבל שאני לא מנוי לעיתון הזה
שמחה ט | 09-06-2013 17:06
ואין לי אפשרות לבטל מנוי.. קורא לכולם ללכת בעקבות הרב!
17
גם אני ביטלתי את המנוי השבוע מסיבה דומה!
תמר | 09-06-2013 17:07
18
ביטלתי את המנוי כי יקר בשבע וישראל היום טובים ממנו חינם
עמוס | 09-06-2013 17:41
19
הרב דרוקמן לא מבין מהיא זכות הביקורת - פה זה לא ש"ס
ליאור | 09-06-2013 17:43
וכן כבוד הרב דרוקמן, ניסיתם ללא הצלחה להשתלט שוב על המפד"ל, אלא שהצעירים כבק זרקו את הגורדיה הישנה. וכן, יש חופש מדינה בדיבור הזה....
20
הם דווקא מעניינים ומאתגרים
יצחק | 09-06-2013 17:46
אבל לא אשלם את המחיר המופקע שלהם, זה כבר לא כדאי... כדי לדעת חדשות מספיק בשבע וישראל היום, ביום ראשון אני שואל חבר אם היה משהו מעניין במקור ראשון וקורא 3 4 כתבות שוות שיש בכל פעם
21
האמת כואבת...כל מילה במאמר בסלע. אנא רבנים תרפו
| 09-06-2013 18:04
22
ל21 - שתיקה בתרי
משה | 09-06-2013 18:16
23
החיבור עם השמאל והרב סתיו...
אלי | 09-06-2013 18:20
לא נתפס. בנט גם הולך בכיוון הזה.
24
דווקא עיתון טוב
יצחק | 09-06-2013 18:30
חבל. על כך מאמר שלא מסכימים לבטל? ואני תלמידו של הרב. לגבי הרב סתיו - מה הבעיה זו? אנו דורשים הסבר.
25
רבנים גם צודקים
חיים | 09-06-2013 18:37
קראתי את הרשימה הזו ואני מסכים עם כל מילה של כבוד הרב דרוקמן הצלחת הבית היהודי בבחירות האחרונות היו בגלל שכל עשרות אלפי הנוער של הציבור הדתי בהוראת הרבנים שלנו הצביעו פה אחת לרשימה לצד החדשנות של של מנהיגותו של בנת אף אחד לא חשב שהבית היהודי יגמגם בענין נשות הכותל עיתון מעריב בראשות שלמה בן צבי לא ינהלו את הבית היהודי אני סומך על בנט בזה שהוא לא מותח את הקפיץ עם החיילים האמיתיים של הבית היהודי לאורך שנים תודה כבוד הרב
26
הרב דרוקמן צודק גם צודק
יעקב גבאי | 09-06-2013 18:46
עיתון "דתי" כך יתקוף זה מחזיר אותנו אחורה רק בנט מבין אייך לעבוד בחכמה עם הרבנים גם לפני הבחירות כולם תמכו בו לפני הבחירות וגם לאחר הבחירות בחכמתו מקבל החלטות מאוזנות , מקור ראשון התבלבל קצת כבוד הרב תמשיך לשמור על דעת התורה
27
הרב דרוקמן -איש אמת וצדיק אמיתי.
נכמר הלב | 09-06-2013 18:57
מי שפגע בו (בן צבי, הרב סתיו, סגל ) צריכים לבקש את סליחתו. הקב"ה רואה הכל. הבעיה שאצל חלק מהרבנים - הקב"ה עובד אצלם...
28
מבטל גם את המנוי
זוהר | 09-06-2013 19:11
על העיתון שפוגע ברבנים הרב דרוקמן צדיק וישר דרך
29
הציונות הדתית הפסידה את כל
נדב בארי | 09-06-2013 19:15
מאבקיה הציבוריים בשלושים השנים האחרונות. מימית ועד ההתנתקות, משילוב לוחמות ועד מגרון וכו'. כל זה בהנהגת רבני הציונות הדתית -כמובן בהכללה. אין ספק שהרב דרוקמן היה מהמובילים ואולי העיקרי בהם. גם עכשיו נפסיד את הסיכוי לרב ראשי ציוני בגלל הנסיונות שלו חסרי הסיכוי לשנות חוקים. מערכת הבחירות האחרונה שהיא הצלחה לבית היהודי נוהלה במנותק כמעט לחלוטין מהרבנים כולל כמובן הרב דרוקמן. הגיע הזמן שנתפכח ממנו ושיעסוק בפעילותו החינוכית הברוכה ולא יעסוק יותר בתחום הציבורי פוליטי.
30
הלואי ויכולתי גם לבטל את המנוי
עולם הפוך | 09-06-2013 19:20
אבל את עולם קטן מקבלים בחינם...
31
14 בפעם הבאה לא רק תקומה גם עוצמה עם בנט ותתפוצץ אמן.
רצון | 09-06-2013 19:39
32
התבטאות שמסמלת שפל חדש במזרחי
דניאל רוזנקרנץ | 09-06-2013 19:40
עד כמה נמוך אתם תמשיכו לרדת אתם נוגעים בראש של החרדים כבר
33
שוב חרם. סחיטה ואיומים? ככה זה כשמישהו מעז לחשוב אחרת?
| 09-06-2013 19:44
34
ההצעה להריץ את הרב אריאל היא שלבתה את המחלוקת!
| 09-06-2013 19:49
הרב אריאל לא מלכד אלא מפריד הוא לא רב של כולם אלא של חלק בתוך מגזר מסוים. מי שחולל את הסערה צריך להתנצל בפני הציבור ובפני הרבנים!
35
תמיד הכל קשור לסתיו...
תככנות ערמומיות | 09-06-2013 20:24
מוזר... הרב דרוקמן- הצדיק גוזר והקב"ה מקיים. עוצו עצה ותופר -סתיו לא יהיה הרב הראשי. הגוף הבוחר לא יצביע לו - רק חלק מהנשים והחילונים שהם מיעוט בגוף הבוחר.
36
סקופ: ההשפעה של הרב דקוקמן היא אפסית
יואב | 09-06-2013 20:28
עם כל הכבוד לרב דרוקמן,ההשפעה שלו על הציבור היא מועטה ביותר.לצערי בשנה האחרונה ישנה איזושהי האדרה מיותרת של הרב,זה התחיל בפרס ישראל וממשיך באיזשהו רצון של מישהו להפוך אותו לאדמ"ור ע"י אינסוף פרסומים,ספרים,וימי הולדת 80 למיניהם.חבל,בסוף זה נראה משפיע גם עליו והוא וטועה לחשוב שהוא בעל השפעה..
37
גם אני אבטל מחר
קובי | 09-06-2013 20:31
38
תתבישו לכם ומצרים על כל קורא שמחליט לבטל
שימי | 09-06-2013 21:06
רק בגלל התגובה לא מכובדת שך מצרים על כל קורא אני גם מבטל את המנוי ויותר לא יהיה אצלי בבית מקור ראשון עם כל הכבוד לכם רב שמבטל מנוי זה אומר את דעתו של הרב על העיטון וזה לא עוד מנוי שמבטל ומקווה שכמוני יעשו הרבה
39
הלוא יש אחד מרבננו ששומע אותי.הרי זה בית של גויים.
סרוג שכן זועק | 09-06-2013 21:38
הגרמ"צ ברגמן: "תורת המזרחי העלתה ריקבון" ראש ישיבת רשב"י, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, יוצא במתקפה חריפה נגד רבני הציונות הדתית שאינם מוחים מול הצעדים כנגד עולם התורה: "תורתם העלתה ריקבון" התבטא הרב ברגמן בשיחה שמסר (חדשות, חרדים) ישראל כהן|א' בתמוז תשעג 20:32 09.06.13
40
אמליץ למשפחתי גם לבטל המנוי
אביחיל | 09-06-2013 21:49
לנו לא היה מנוי כי גם קודם לא היה אפשר לקרוא לו דתי...
41
שאלה לרב דרוקמן
צופיה | 09-06-2013 22:10
האם הרב ממליץ לי ולאחרים לנהוג באותה צורה. הרי זה "מעשה רב". במידה וכן, יתכן שפעולת המחאה הזו תניב תיקון גדול בעיתון "מקור ראשון", גם בתחומים נוספים. ומעז יצא מתוק. (כן , גם אני עדיין מנוייה לעיתון). אנא, הרב דרוקמן - השב לשאלתי / שאלת רבים.... תודה
42
גם אני יבטל בהחלט- דברי הכותבים זעזעו גם אותי
| 09-06-2013 22:15
מדוע רק לעיתונאים/פוליטקאים "גדולי דור" מותר להביע דעה ואילו הרבנים הם מיועדים למסגור בבית הכנסת?
43
כל הבלאגן התחיל עם סתיו...
נקודה למחשבה | 09-06-2013 22:37
יש אנשים שרצו לפורר את הציונות הדתית.. הם השקיעו כספים רבים לשם כך
44
רבנים שלא נלחמים בגזרת הגיוס שלא יצפו שיתיחסו עליהם כאל
יוסי | 09-06-2013 23:58
לראשונה בישראל יש "מכסות" ללומדי תורה מתייחסים ללומדי התורה כאל מי שלא נושאים בנטל וכביכול החילונים הכופרים הם אלו שנושאים בנטל ושום "רב" מהציונות הדתית לא קם למחות ולזעוק זה מראה על היחס שלהם לתורה וודאי שכך יתיחסו אליהם צאן מרעיתם ישראל אף על פי שלא חטא ( ואף על פי שרצונו ללמוד תורה) ישראל הוא! ומי אתם שתחנכו את הציבור החרדי
45
ר' דרוקמן איפה היית עד היום??
משה | 10-06-2013 0:06
כשיצא מגזין מוצש שכלו הבל ומינות ודברי חשק וזימה וביטול תורה.. לא מחית... איפה היית ??? היית מנוי על מקור ראשון וקיבלת את פלייבוי!!! עקומים אתם רבני הצה"ד!! ע ק ו מ י ם !
46
צודק.גם אני מבטל מחר!
אריה | 10-06-2013 0:08
מאז הופעת המגזין הזול מוצש הרגשתי שהם החליטו לפנות יותר לכיוון הדתילונים, ובזמן האחרון ממש עלה להם האלכוהול(שהם לא מפסיקים לעסוק בו) לראש. בעבר היה מה לקרוא שם, עכשיו תת-רמה. הגיע הזמן שיבינו שלא כל הדת"ל זה רעננה-מודיעין-אפרת.
47
אגב לבטל הוראות קבע לישיבת אור עציון
שלום מרכז שפירא | 10-06-2013 0:10
אני הודעתי לבנק לבטל את הוראת הקבע שלי לישיבת אור עציון עקב היותו של הרב דרוקמן מומחה ברבנים כגון קופלוביץ ומוטי אלון ועוד שמות וכרגע הוא טוען שהוא מבין טוב יותר מי רב ומי לא רב לך הרב דרוקמן בחגיגות יום הולדת 80 ורבע והנח לנו להבין לבד מה חשוב לנו וכן רבנים פילגו את הציונות הדתית ראה מורשת תקומה ומיצ"ד שבכולם הבטחתה לנו את הטוב ביותר
48
מקור ראשון מסחטת כסף בהגזמה סרוגים עדיף ממנו זה האתר !!
מנדי | 10-06-2013 0:30
49
להארץ ? מקור ראשון מחקה את העולם הזה של אבנרי לאחרונה !
דוד | 10-06-2013 0:38
50
19 שס תואמת משטר חמינאי באירן לזה התכוונת ?
יוחאי | 10-06-2013 0:42
לחמינאי עומדות משמרות המהפכה ולרב עובדיה המורשעים ורשעים קטנים ברשויות , במועצות הדתיות , במכונים וכל רבני שס והתנזים של דרעי .
51
עיתון הצופה
חיים | 10-06-2013 6:29
אין למזרחי רבנים אולי דתיים אולי שמרי שבת ולא יותר כך שדרוקמן יכול להמשיך להיות מנוי בעיתון זה הם יודעים מי רב ומי לא
52
הרב דרוקמן שליט"א איש-יהודי-רב-אמת.
| 10-06-2013 6:38
53
מקור כזב
יהודה | 10-06-2013 8:24
העיתון מקור ראשון שינה את פניו כבר לפני מספר שנים עת החלה להתשלט על עיתון זה וביחוד על מוסף השבת שלו רוח זרה בדמותו של עורך מסוים. כמו כן יש לעיתון זה שני ,גדוילים" והם לורך והגאון הידוע ברבים אורי אליצור.. כל מילה שלהם כאילו ירדה במעמד הר סיני.. חבל שהעיתון קבל את הצבע הנוכחי.. אני עדיין מנוי עליו אבל כנראה שגם זה יגמר.
54
זה עיתון פאשיסטי, לא עיתון דתי
ר | 10-06-2013 8:40
55
הרב דרוקמן צודק. כולנו אחריו.
יעקב | 10-06-2013 9:03
56
בוקר טוב
אופיר | 10-06-2013 9:30
זו הסיבה ה101 אחרי ה100 הראשונות שבגללן הוא היה צריך להפסיק את המנוי.
57
הלוואי כול עם ישראל יחזור בתשובה אמתי
מרים | 10-06-2013 10:13
58
בושה שהיה מנוי עד היום
מאיר | 10-06-2013 15:33
עיתון יחסית ימני אך חילוני
59
זה תמיד היה עיתון טמא וניאורפורמי למרות לאומניותו
| 10-06-2013 23:29
60
מקור ראשון הוא עיתון של קולך ושל השוליים הדתיים
יעל | 11-06-2013 7:57
ולא של המיין סטרים וצדק הרב דרוקמן בדבריו
61
מי שפגע ברב דרוקמן ,ייכשל בבחירות לרב הראשי
אוהב את הרב | 12-06-2013 19:40
בנט, חבל שהולכת שולל אחרי יח"צ ולוביזם זול. טוב, זה לא סיירת מטכ"ל. זה החיים.
62
ביטלתי את המנוי לעיתון! כן! אבל מסיבה אחרת, אני רוצה לק
לקרוא ספרים בשבת. | 13-06-2013 13:04
עיתון מעולה, הלואי עלינו הרב אריאל והרב סתיו ביחד והתורה תגדל
63
האמת וההגיון
צביקה | 05-08-2013 17:05
כבוד הרב, נכון שמקור ראשון נקט עמדה חד צדדית ולא מאוזנת. נכון גם שהעמדה הזו היתה חלקית ביותר ורחוקה מלהוות סיקור הוגן של הפרשה אבל ככה זה עיתונים. כמו שאתה מלמד מה שאתה מאמין בו, הם כותבים מה שהם מאמינים בו. לא צריך לקחת את זה כ"כ קשה. אני בטוח שלו שלחת מאמר למערכת הם היו מפרסמים אותו. גם עכשיו תוכל לדעתי לשלוח מאמר למערכת והם יפרסמו אותו. דרך אגב, אני תומך בעמדתך. עמדת מקור ראשון היתה שטחית ורדודה ולא נעדרה התנשאות יודעת כל, כמסורת השמאל העליזה אולם עדיין בוא נתפוש פרופורציות. זה לא שהרב אריאל לא נהיה הרב הראשי בגלל זה...
64
רטרוספקטיבה. צחוק הגורל
יצחק | 25-09-2022 15:10
אני מהעתיד. 2022. במקרה קפצה לי הכתבה הזאת והעלתה בי חיוך מריר על היוהרה המביכה של הכותבים. כמה מגוחכת היא נראית מכאן, וכמה צדקו הרבנים של הסתנוורו מהברק המזוייף של בנט. אולי עדיף לשנות לעיתונאים, הניחו לניתוח תהליכי עומק. אתם לא מבינים בזה. וגם לא בפוליטיקה. תדווחו מה קורה וזהו