ועד מתיישבי השומרון נגד הרב שי פירון - סרוגים

ועד מתיישבי השומרון נגד הרב שי פירון

הצהרה של פוליטיקאי, האם היא נאמרת ברצינות, או שהפוליטיקאי מצהיר אותה רק משום שהוא מעריך שממילא לא תיוצר המציאות שעליה ניתנה הצהרתו? והאם רשאי פוליטיקאי להצהיר הצהרות שונות כדי לרצות את כל הצדדים?

author-image
ועד מתיישבי השומרון נגד הרב שי פירון
  מרצה את כל הצדדים (צילום: פלאש 90)

הצהרה של פוליטיקאי, האם היא נאמרת ברצינות, או שהפוליטיקאי מצהיר אותה רק משום שהוא מעריך שממילא לא תיוצר המציאות שעליה ניתנה הצהרתו? שאלה זו עומדת במוקד סכסוך בין הרב שי פירון לבין ועד מתיישבי השומרון. ועד המייצג בין השאר את הישבו שבו מתגורר הרב פירון עצמו.

בעקבות ראיון עם הרב שי פירון בערוץ הכנסת, בו אמר ש"אם שלום אמת יצריך הזזה של ישובים מבודדים אני בעד לעשות את זה" תקף מנכ"ל וועדי המתיישבים בשומרון ובנימין, שגיא קייזלר את הרב בדף הפייסבוק וכתב לו "הרב המגרש? הזזת ישובים זו מילה מכובסת לגירוש יהודים מבתיהם בארץ ישראל. נפלא מבינתי איך בן תורה נותן את ידו ומסכים אפילו להרהור בפשע בלתי מוסרי שכזה. לידיעתך אותה 'הזזה' מהיישובים הקרויים מבודדים פירושה גירושם של למעלה ממאה אלף איש מבתיהם".

הרב פירון הסביר שדבריו נאמרו כאפשרות תיאורטית בעלמא, ולא הלכה למעשה. "לצערי לא נראה שלום באופק". עוד הוסיף הרב שבינתיים "כדאי שנשקיע יחד בעיצוב אופיה של ישראל".

מסתבר אפוא שהרב פירון רואה את עיקר תפקידו בעיצוב אופיה של מדינת ישראל, מתוך הנחה שלגבי השאלה המדינית אפשר להצהיר הצהרות ריקות כי ממילא היא איננה רלוונטית. נשמח לשמוע כיצד רוצה הרב פירון לעצב את אופיה של מדינת ישראל, והאם גם שם הוא יצהיר הצהרות שונות כדי לרצות את כל הצדדים.

הרב שי פירון הגיב על הדברים: "באופן מוזר ולא בפעם הראשונה אתר סרוגים מפרסם כתבות, דיווחים וניתוחים אודותי ללא קבלת תגובה או שיח מברר. בכל עבודתי הציבורית לא נתקלתי בעבודה לא אתית כמו שנהוג כאן. במקרה דנן מעולם לא פנה אלי אדם כנציג וועד המתיישבים, לא הציג עצמו כך, לא היה לי וויכוח או מריבה איתם ועד כהנה וכהנה. כאמור, אין זו פעם ראשונה, וחבל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
צודק
שמואל | 17-01-2013 18:26
הרב שי פרון צודק, כלל ישראל חשוב מצער היחידים. הוא אמר שאם תהיה אפשרות ויצטרכו וכו' אז וכו'
2
דרכי הפעולה של אתר סרוגים
שי פירון | 17-01-2013 18:37
באופן מוזר ולא בפעם הראשונה אתר סרוגים מפרסם כתבות, דיווחים וניתוחים אודותי ללא קבלת תגובה או שיח מברר. בכל עבודתי הציבורית לא נתקלתי בעבודה לא אתית כמו שנהוג כאן. במקרה דנן מעולם לא פנה אלי אדם כנציג וועד המתיישבים, לא הציג עצמו כך, לא היה לי וויכוח או מריבה איתם ועד כהנה וכהנה. כאמור, אין זו פעם ראשונה, וחבל.
3
מצביעים למפלגה דתית ולא לעלי תאנה
חווה | 17-01-2013 21:16
מצביעים למפלגה דתית ולא לעלי תאנה שמתקשים לכסות את ערוותה של המפלגה החילונית. הרב שי- מעריכים אותך כרב, אבל בחרת קריירה לא נכונה לטעמנו.
4
הוועד הזה לא נבחר ושמו מטעה את הציבור
הראל | 18-01-2013 1:47
5
שי פירון צדיק ליד האויב הפנימי המאיים על המפעל הציוני
מקסים | 18-01-2013 14:32
יש לתת כח למפלגות הנלחמות באויב הפנימי הנקרא חרדים ובראשן מפלגת עם שלם . אויב פנימי המחייב הקמת ממשלת אחדות ציונית להצלת המדינה ועתידה מפני שלש פצצות מתקתקות שהן פועל יוצא למנגנון ההשמדה העצמית שהצמיד בן גוריון למדינה שהקים בדמות " תורתו אומנותו " מנגנון שהוליד שלש פצצות מתקתקות המיצגות את הסיאוב של החברה החרדית הגלותית כמנגנון השמדה עצמית למפעל הציוני . פצצת פטור גורף משירות ושויון בנטל ,פצצת העבודה בשחור והכלכלה השחורה להעלים את הלא לומדים ןלדפוק את המפעל הציוני ופצצת השנור הגורף מליארדים מהכיס הציוני גם בשקרים מהסקטור הפרטי ומקופת המדינה . הפתרון ממשלת אחדות ציונית , יבוש הברזים לחרדים , חוק שויון בנטל וניתוב החרדים להחליף את העובדים הזרים בעבודות שלא נדרשים בהן לימודי ליבה כמו חקלאות , שירותים וסיעוד . שום העסקת צוורון לבן לחרדי שלא שירת בצהל ולחרדית שלא עשתה שירות לאומי