לראשונה: אשה מתמודדת על מקום ברשימת תקומה לכנסת - סרוגים

לראשונה: אשה מתמודדת על מקום ברשימת תקומה לכנסת

אורית סטרוק תתמודד הערב על מקום ברשימת 'תקומה' לכנסת. בשנים האחרונות הטיל הרב דוב ליאור וטו על התמודדותה אך לאחרונה הסיר את התנגדותו. סטרוק הגישה את מועמדותה אחרי לחץ מצד חבריה ואומרת "בכנסת עובדים מאוד קשה, אם לא אבחר אני אפילו אשמח".

author-image
לראשונה: אשה מתמודדת על מקום ברשימת תקומה לכנסת
  מתמודדת בתקומה. סטרוק (מרים צחי)

לראשונה תתמודד אשה לרשימת 'תקומה' לכנסת.

הערב מתקיימת ועידה של חברי תקומה בה ייבחרו 38 חברי המרכז את רשימת המפלגה לכנסת. בין המתמודדים על מקום ברשימה נמצאת בפעם הראשונה אשה, יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק.

סטרוק (52), תושבת חברון נחשבת לדמות אהודה ומוערכת בקרב חברי המרכז ושמה עלה בעבר כמועמדת לכנסת. אלא שעד היום הטיל הרב דוב ליאור וטו על השתתפות נשים במפלגה, ולכן סטרוק נמנעה מלהגיש את מועמדותה.

אלא שלאחרונה הסיר הרב ליאור את התנגדותו, מה שסלל מסע לחצים על סטרוק להגיש מעומדות מצד גורמים ב'תקומה' ומחוצה לה.

בשיחה איתה היא מאשרת את הפרטים, "הגשתי את מועמדותי לרשימת תקומה לכנסת."

בבחירות הקודמות לא ניגשתי לבחירות כי לא רציתי ללכת נגד דעת הרב ליאור. שמעתי אותו שהוא לא רוצה שיהיו נשים ברשימה ולכן לא הגשתי מועמדות".

לאחר הסרת ההתנגדות מצד הרב ליאור, קיבלה סטרוק מבול של פניות מצד גורמים שונים ביו"ש ומחוצה לה, כשחלק גדול מהפונים מגיע מתוך חברי מרכז תקומה.

"היו הרבה פניות", אומרת סטרוק "וראיתי שאם הציבור רוצה, אז צריך לראות האם זה רצון אמיתי. אני מעמידה את עצמי לבחירה והציבור יבחר האם הוא באמת רוצה אותי".

עם זאת סטרוק תעדיף כנראה להשאר בתפקידה הנוכחי. "אם לא אבחר אני אפילו אשמח. אני מסתובבת הרבה בכנסת ואני לא מקנאה בחברי הכנסת. זו עבודה ממש קשה להיות שליח ציבור".

סטרוק עומדת בראש ארגון זכויות האדם ביש"ע, תפקיד בו היא אחראית על תלונות למחלקת חקירות שוטרים (מח"ש) ובתביעות נגד שוטרים שפגעו במפגינים ובמתיישבים. בנה צבי נידון ל-30 חודשי מאסר בעקבות הרשעה בהתעללות בפלסטיני, לאחר שבית המשפט קיבל את עדות הפלסטיני, כשבמשפחה טוענים כי מדובר בעדות בדויה.

האם את התשובה של 'תקומה' לאיילת שקד?

אני לא תשובה לשום דבר. אני לא מגישה מועמדות בתור אישה או בתור דתייה, אלא בתור אורית עם מה שעשיתי בעבר.

סיכוייה של סטרוק נחשבים גבוהים במיוחד, וצופים לה את המקום ה-3 או ה-4 הנחשבים עדיין ריאליים, מאחר שהיא זוכה להערכה ולאמון של רוב חברי המרכז. לאחרונה הופצה אגרת תמיכה החתומה על ידי דמויות נבחרות ביו"ש, הכותבות בין השאר:

"אורית הינה ללא כל ספק אחת מן המוכשרות, המנוסות והמקצועיות ביותר בציבור שלנו בעשייה הפרלמנטרית היום יומית. הניסיון שהיא צברה בשנות פעילותה הרבות במסדרונות הכנסת, לצד -מסירותה, חכמתה, חריצותה ומזגה הנעים הופכים אותה לשליחת הציבור האולטימטיבית שלנו לקראת האתגרים הרבים שנכונו לנו.

"גם על רקע תוצאות הפריימריז בבית היהודי, מתחדד הצורך בדמות מקצועית בתחום המשפטי- התיישבותי ובדמות אישה תורנית ויראת שמים שתייצג את רבבות הנשים הדתיות לאומיות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
אורית היתה בשנ 2006 מספר 3 בתקומה אחרי צבי הנדל
נעם | 18-11-2012 20:02
2
אין תחליף לבן ארי, לא בבית היהודי ולא בתקומה...
יהודי גאה | 18-11-2012 21:08
3
באמת חסרים אשכנזים. הבית האשכנזי פלוס האיחוד האשכנזי.
נוסח אחיד | 18-11-2012 21:41
בעזות המצח הנוראית שלכם אתם -עדיין- לא מבינים למה זה מפריע לנו, כשם ש-עדיין- כל התפילות בבני עקיבא הם בנוסח האשכנזים אפילו בסניפים שאין בהם ולו אשכנזי אחד, וכן, עדיין קוראים לזה נוסח אחיד.
4
איזו ענווה ביחס לכצלה הדוחף את עצמו בכוח ובניגוד לדעתו
של הרב ליאור | 18-11-2012 21:58
5
אין לי בעיה עם אורית סטרוק
בנימין | 18-11-2012 22:04
היא ראוייה להיות בכנסת, אבל, לא יתכן שמפלגה(תקומה) שלא עוברת את אחוז החסימה תקבל על מגש של כסף מקומות ריאלים מנפתלי בנט ואנשיו שעמלו מאוד קשה על מקומם. אם בציבור הייתה תמיכה זהה לבית היהודי ולתקומה אז הכל בסדר, אך התמיכה בציבור אינה זהה.
6
יותר הגיוני ש..
אלדד- בית אל | 18-11-2012 22:05
7
עדיף שתקומה תתאחד עם אלדד ובן ארי
ציפי -בית אל | 18-11-2012 22:07
8
לא יפה
מוטי | 18-11-2012 22:11
שאחרי שנים של עשייה נפרדים בצורה כזו מכצלה, יכול להיות שבאמת הגיע זמנו ללכת וגם אני חושב כך בגלל מכירת גבעת האולפנא, אך בכל זאת מגיעה לו תודה כי הוא כן עשה הרבה! אז... תודה כצלה! ובהצלחה בהמשך!
9
מי זה אורי בוסקילה?
אלכס | 18-11-2012 22:17
מה הוא עשה בשבילי ב-4 שנים האחרונות, מי זה הרב אלי בן דהאן? מעולם לא שמעתי עליו.... מה אורי אריאל עשה למען התורה העם והארץ? אני מכיר רק את אורית סטרוק ואני לא אצביע לתקומה רק בשבילה... עדיף שהיא תצטרף לבנט או בן ארי.
10
להדר מהפייסבוק
עמי | 18-11-2012 22:46
אני מניח שציינת לשם לא כדי לתמוך בה.. ואם כן, אני עומד ותמה - בית המשפט שלנו, שידוע באפלייה הגדולה שלו בין ימנים לשמאלנים, מרשיע אדם על סמך אויבים ערבים. אמו, בצעד אמהי מובן דרך אגב, בוחרת להאמין בחפותו ולא להסתמך על העדים הערבים. איפה כאן הבעיה? די לקדש את בית המשפט! המוסד הזה אויב כל מה שקשור ביהדות! אויב ימין! אויב תורה! מי סופר אותו בכלל??? אם הם היו ממנים שופטים שמייצגים את האוכלוסייה הייתי מקשיב להם. אבל אני, בתור ספרדי דתי ימני, לא מוצא שום קשר ביני לבין חבורת האליטות שמשכפלת את עצמה. שיירדו לעם אחרי זה נספור אותם!
11
לא צנוע
| 18-11-2012 22:55
במה זה צנוע שאישה בכנסת ??הרב אבינר פסק שנשים לא יהיו בהנהגה
12
נינג'ה מתמודדת "לתקומה" ששון שמחה בעולמות העליונים
ישורון | 19-11-2012 14:02
לשם מה כיסוי ראש? הן היו מוכנות להוריד את הכיסוי,כדי להוריד את הכיסוי ,אבל זה נדחה לדור הבא.
13
הנחש וזנבו משל ונמשל
ישורון | 19-11-2012 14:16
הנחש וזנבו משל ונמשל ישעיהו ג' יב עמי נוגשיו מעולל, ונשים משלו בו; עמי מאשריך מתעים, ודרך אורחותיך בילעו. {פ} במשך אלפי שנים מאז נברא הנחש כמו כל ייצורי קדם ,הראש הוביל את גופו לכל פינה ולכל נקיק תחת אבנים ומאורות חשוכות ויצא משם לשלום. באחד הימים פנה הזנב לראש ואמר: מדוע כל הזמן אתה מוביל אותי? אולי פעם תן שאני יהיה זה שיוביל את הגוף? ענה הראש לזנב ואמר " שמע זנבי , לי יש עיניים ולך אין,אתה לא תצליח להוביל את הגוף מבלי שתביא עליו צרות. הזנב עמד על שלו,(כפמניסט מושבע) ואמר ,לא מעניין אותי,אני גם רוצה להיות מנהיג, עייף הראש מהבקשות החוזרות ונשנות של הזנב ונעתר להפצרותיו של הזנב ,ונתן לו להוביל את הגוף. החל הזנב לנוע אנה,ואנה, נפל מראש צוקים, נכנס לשדה קוצים וברקנים, בסוף היום כל כולו היה חבול ושותת דם,ללא אוכל, וללא מים,נפל לתוך בור,ולא יכול היה לצאת ,באין ברירה פנה לראש ובקש שיקח את התפקיד חזרה. אמר הראש לזנבו, אמרתי לך כבר קודם, שאתה רק תביא עלינו צרות צרורות, אתה לא מסוגל,ותפקידך הוא רק ללכת אחריי,לאחר מאמצים קשים הצליח הראש להביא את הגוף עם זנבו לחוף מבטחים,ולהמשיך כמנהגו להוביל את הגוף. כיום הנשים שהן מיעוט רעשני, חושבות לקחת הגמונייה שהיתה מנת חלקם של הגברים,מאז ברא ה' שמים וארץ,ועד למאה האחרונה ,רוצות לקחת את ההגמונייה מהגברים בשם הפמיניזם המשכיל כביכול,ולנהל תפקיד שיועד לגברים,והגברים יטפלו בתינוקות. אך הצרה תהיה כמו הראש וזנב הנחש,שיובילו אותנו לצרות שלא יוכלו לאחר מכן לתקן אותם. חוץ מהרס התא המשפחתי,הרס ביטחוני וכלכלי, חינוך ילדים, הן לא יביאו מאומה,מלבד ג'ובים לעצמם כדי להרוויח כסף לקניית בגדים ותכשיטים. ארור יהיה היום הזה בו הזנב הנשי יהיה לראש,זה יהיה דומה לטיפש שנהיה ראש לאריות.