דעה: למה לבחור רק מועמדת אחת כשאפשר לבחור יותר? - סרוגים

דעה: למה לבחור רק מועמדת אחת כשאפשר לבחור יותר?

ועדת המפקד הבטיחה ייצוג של לפחות אישה אחת בחמישייה הראשונה, אבל אנחנו לא ממש חייבים להיכנס לסד של משלוש יוצאת אחת. אפשר גם לבחור שתיים או שלוש.

author-image
דעה: למה לבחור רק מועמדת אחת כשאפשר לבחור יותר?
  שתיים משלוש (יח"צ)

טובות השתיים!

אחת ההתמודדויות המרתקות בפריימריס של "הבית היהודי" הנה ללא ספק סביב השאלה מי תתיישב במשבצת האשה ברשימה. ישנן שלוש טוענות לכתר, הותיקה , גילה פינקלשטיין, שכבר כיהנה בכנסת, אותה אין צריך להציג, ומולה, שתי מתמודדות נוספות, חדשות בזירה, שולי מועלם ואיילת שקד.

על פניו, זוהי התמודדות מרתקת. משלוש יוצאת אחת. כל אחת מציגה את הנקודות בהן לדעתה היא תוכל לתרום לאומה ולתנועה בצורה המיטבית, כל אחת מציגה את ניסיונה ויכולותיה. הקושי הוא גם בשונות הגדולה. אכן, על פניו נראה כי לכל מתמודדת מעלות ייחודיות לה, והדילמה הנה את מי להעדיף.

מי תייצג טוב יותר בבית המחוקקים את שולחיה, כלומר אותנו וגם מי תביא יותר מצביעים חדשים ומי תגרע פחות מצביעים ותיקים. תנועה פוליטית חפצת חיים תשלח לזירה את מי שתענה על השאלות הנ"ל אופן אופטימאלי.

אז זהו שלא. אנחנו לא ממש חייבים להיכנס לסד של משלוש יוצאת אחת. ועדת המפקד הבטיחה ייצוג של לפחות אישה אחת בחמישייה הראשונה, אך מדוע דווקא אחת? כ44% מהמתפקדים הנם נשים. הנשים מהוות כחצי מכלל הבוחרים ומכלל האוכלוסייה הבוגרת ואין שום סיבה לבחור נציגה אחת בלבד.

נשים אינן נופלות מגברים בכל מדד שהוא, בוודאי לא בפוליטיקה הישראלית. אגב, אף מחוקקת טרם הגעה לכלא במדינת ישראל…

אז את מי נבחר? גילה פינקלשטיין הנה מוכרת והייתה סגנית אלופת החקיקה בכנסת ה16, שנייה רק לשאול יהלום, גם הוא נציג המפד"ל. אך כאשר בוחרים שתיים משלוש, נראה, כי השילוב של שולי מועלם ואיילת שקד יכול להיות שילוב מנצח.

כל אחת מהן מביאה איתה קהלים אחרים והשילוב של שתיהן מנטרל את ההסתייגות, אם קיימת, מאחת מהן. שולי מועלם תוכל לענות לצרכיה של "אמונה" לאישה דתית ברשימה, ואיילת שקד תפתח את הדלת לציבור המסורתי הרחב שכמה לתנועה עם ערכים.

בתנועה קטנה עם מעט חכי"ם, כל אחד ואחת צריך לחבוש כמה כובעים. אחת דתיה ואחת מסורתית כבר אמרנו, האחת מתנחלת והשנייה תל אביבית. שתיהן הקימו בית עם איש צבא ושתיהן מוצאן מעדות המזרח.

איך מבטיחים את בחירת שתיהן? עובדים בזוגות. שני חברים, שתי חברות, אח ואחות, בעל ואשה. הראשון מדרג את א' במקום הראשון ואת ב' במקום השני ואלו הפרטנר מדרג את ב' במקום הראשון ואת א' במקום השני.

ניתן גם להרחיב לשלישיה באם יש מועמד שלישי מועדף, כגון ג'רמי גימפל שמביא עמו ציבור אנגלו-סקסי ענק שמחפש בית. במקרה זה מצביע מס' אחד מצביע בסדר א'-ב'-ג', כאשר א' מקבל את מירב הקולות. מצביע מס' שניים מצביע בסדר ב'-ג'-א' ומצביע מס' שלוש מצביע בסדר ג'-א'-ב'. בהצלחה.

==

מנחם מרקוביץ הוא חבר מרכז הבית היהודי – המפדל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כותב יקר מה עם אנשי עשיה אורבך וורצמן ויוגב שכחנו אותם?
אריק | 11-11-2012 13:36
הבית היהודי זה לא חלון ראווה אלא עשייה נטו לנו ולעם ישראל ולהפוך למפלגה גדולה יותר.אינני מזלזל באף אחד . אך מי שרוצה לא לבכות עוד 4 שנים , אז נפתלי בנט עשה שעורי בית מראש ואכן החמישיה שלו ראויה להיות כולה בכנסת הבאה !!!! אם יהיה נס ונקבל 16 מנדטים אז עוד אשה (לדעתי שולי מועלם)תהיה בכנסת ה-19
2
ציטוט: "הרב אבינר: אורבך לא עשה מספיק, יש לתת צ'אנס לח"
אחד שיודע | 11-11-2012 14:08
בלי ספק וורצמן ויוגב עושים יותר בתפקיד הנוכחי. סגן ראש העיר בעיר הרביעית בגודלה וסגן ראש המועצה במועצה הגדולה ביותר במדינה הם בעלי תפקיד ביצועי משמעותי הרבה יותר מח"כ בספסלים האחוריים של הכנסת. וצריך להפנים שהמפדל לא תהיה סיעה ממש משמעותית גם בכנסת הבאה. נכון השרים, אם יהיו, יהיו ביצועיים. גם יו"ר ועדה. אבל האחרים? אולי רק חבר ועדת הכספים.
3
סוף סוף מישהו אומר את זה.
נחשון | 11-11-2012 16:58
כבר חשבתי שאני המשוגע היחיד שמעוניין ויעשה מאמצים להגעת שתי נשים בחמישייה, עדיף מקומות שלוש וארבע, אבל בלית ברירה אני מוכן להסתפק בארבע וחמש.