האב החרדי הפך לסרוג; האם לא מוכנה שיראה את הילדים - סרוגים

האב החרדי הפך לסרוג; האם לא מוכנה שיראה את הילדים

סכסוך גירושין בין בני זוג חרדיים הפך למכוער במיוחד, כשהאישה לא מאפשרת לאב שהפך לחובש כיפה סרוגה להתראות עם ילדיו מחשש שיקלקל את הילדים.

author-image
האב החרדי הפך לסרוג; האם לא מוכנה שיראה את הילדים
  פלאש90

סכסוך מכוער סביב סיכול הסדרי ראייה, מגיע זו הפעם השלישית לפתחו של בית הדין הרבני בתל אביב.

בני הזוג ניהלו, עת התחתנו, אורח חיים חרדי מחמיר בביתם. ברבות הימים, החל האב לעבור תהליך של שינוי ועזיבה של העולם החרדי, תוך שהוא ממשיך לשמור על אורח חיים דתי ושומר מצוות. שינוי זה ושינויים נוספים במערכת היחסים של בני הזוג הובילו לגירושיהם.

הסכם הגירושים שנחתם בין בני הזוג, העיד על רוח של רצון טוב ושיתוף פעולה. האב, כך נקבע בהסכם, ישא בכל הוצאות החינוך הגבוהות של שלושת ילדיו, ובני הזוג ימשיכו לחנך את ילדיהם לאהבה ולכיבוד אב ואם.

הסדרי הראיה שנקבעו בהסכם, העידו גם הם על יחסים בריאים ואהבה גדולה לילדים, ונקבע בו כי הילדים יוכלו לראות את אביהם בכל זמן שירצו.

כמו כן, קבע ההסכם כי האב ייהנה הסדרי ראיה של פעמיים בשבוע, בתוספת כל סופ"ש שני, וכן יבלה עם ילדיו במחצית מן החגים.

אלא שהסכמים לחוד ומציאות לחוד. עו"ד טל מירון, העוסקת רבות בתחום ענייני המשפחה ומייצגת את הגבר, טוענת כי זמן קצר לאחר שההסכם נחתם ואושר על ידי בית הדין הרבני, התברר שהאם כלל לא מתכוננת לעמוד בו. האב, שלא צפה אפשרות כזו מראש, החל מוצא עצמו רודף אחר האם בכל הזדמנות, ומתחנן בפניה לאפשר לו לראות את ילדיו.

האב חסר האונים הגיש לאחרונה לבית הדין בקשה לקנוס את האישה בעשרות אלפי שקלים בשל סיכול הסדרי הראייה, ומתגובתה של האישה ניתן ללמוד, כי היא מסרבת לאפשר לילדים לבלות עם אביהם, מחשש שאמונתו הדתית השונה תשפיע על אורחות חייהם, ותרחיק אותם מהקהילה החרדית אליה הם משתייכים.

בימים אלה מתלבטים דייני בית הדין כיצד לנהוג באישה, והאם להשית עליה קנס כספי כבד, על מנת שתאפשר לילדיה להיפגש עם אביהם בצורה מסודרת והוגנת.

עמידה בהסדרי הראיה בין ילדים להורים גרושים, המנהלים אורח חיים שונה, היו מאז ומעולם סוגיה מועדת לפורענות. כעת יאלץ בית הדין הרבני בתל אביב להכריע בסכסוך ולהחליט כיצד לאפשר לאב לראות את ילדיו, אם בכלל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
ביקורת בונה
חרדי | 28-10-2012 11:16
מעניין מה הייתה הכותרת בסיפור הבא שהאב התחרד והאמא לא היתה נותנת לו לראות את הילדים מחשש שיתחרדו האם גם אז היה כתוב סיכסוך מכוער זה ממש נראה שיש לכם צד בסיפור. אולי יכול להיות שבהסכם הגירושין שלהם היה שהאבא לא ישפיע על הילדים בעניני חינוך? ויכול להיות עוד הרבה אולי?????????????. ושלא תבינו אותי לא נכון זה לא שאני מצדיק את האמא אבל ודאי שזה לא נכון לכתוב כתבה לא שקולה ולא מאוזנת.
2
הפער בין העולם החרדי ללאומי
תנחומי לילדים | 28-10-2012 11:23
גדול יותר מהפער בין העולם החרדי לחילוני או לחלופין בין העולם הלאומי לחילוני. בעוד ההבדל בין העולם החילוני לדתי כלשהו הוא בין האמונה לחוסר אמונה, ההבדל בין החרדי ללאומי הוא במה להאמין, האחד רואה בשני אנטי תזה לדרך החיים הנכונה. בשימוש במשלים סינים - ההבדל בין עולם דתי לחילוני הוא כמו הההבדל בין כוס ריקה למלאה - צריך רק לרוקן/ או לחלופין למלאף בעוד בין עולמות דתיים שוני, כל צד רואה את הכוס מלאה בתוכן לא ראוי...
3
לא ברור מה טענות האם
ישי | 28-10-2012 11:41
לא ברור מה הטענה שיש לאם האם: הרי פשיטא שהעובדה שהוא החליף את הכיפה השחורה לכיפה סרוגה, היא עדות ברורה שהוא מתכוון להתחזק עוד יותר ביראת שמים...
4
האם האבא מתפלל בנץ החמה? האם האבא ששומר רבנו תם?
ירא שמים | 28-10-2012 12:55
5
צודקת.
חרדי. | 28-10-2012 13:58
למה למסגר אותם אחרי סורגי הנשמה של הסרוגים? ה'צילה מ'מסגר נ'פשי....
6
ל3 בוא נגיד ככה הומור ! יש לך והרבה ממנו
66 | 28-10-2012 14:11
7
ה"חרדים" של גוש דן זה חילונים בתחפושת של חרדים
יואל | 28-10-2012 14:30
על המזרוחינקים-אין מה לדבר בכלל הוא רק הוריד את התחפושת-"הוא לא עשה שום דבר רע" הוא רק לא רוצה לעשות את זה בשלב אחד-הוא מעדיף לעשות את זה בשני שלבים- "אל תדאגי"עוד שנה -שנתיים-יוריד גם את הסרוגה מהראש
8
מי שמשלם את המחיר אלה הילדים.
אלעד | 28-10-2012 14:49
9
אם שמפרידה בין ילדיה לאביהם
בת ישראל | 28-10-2012 18:25
צריכה התעלות על חרדותיה. עולם חסד יבנה. האם להיות חרדי זה להיות שייך לכת שמבדילה עצמה מעם ישראל? או שמא רואה עצמה כעם ישראל והשאר תת רמה חלילה? ברוך ה' שהאבות היו אוהבים את כל הבנים ו-12 בנים ליעקב וכולם שווים. כולם בני ישראל. ואם אין התובנה הזו אז נשארות החרדות שווא והתעתועים . צריך להיות חרד לאחדות ישראל ולאהבת חינם.
10
האימא צודקת !
אייל להב | 29-10-2012 15:25
אבא שהחליף אורח חיים יהודי אמיתי (=חרדי) בארוח חיים של הכיפות הסרוגות משול בעיניי כמעט כמו אדם שהמיר את דתו לדת אחרת.. ועל כן אני מבין בהחלט את האם שעושה הכול שלא יראה את ילדיו, מי שהחליט לאבד את אמונתו צריך לשמור על הילדים שלא ילכו אחריו ! טוב עושה ואני מחזק את ידייה !
11
חרדיות היא סוג של נכות גלותית.לאמא שנותרה בנכות ומצדדיה
| 31-10-2012 11:01
נאמר לכם: מהיכן עזות המצח החרדית לרגשי עליונות נוסח מגיב 10 ? יהדות אמת ראויה בארץ ישראל היא הציונות הדתית או ספרדים של פעם שלא התלכלכו בליטאיות. האבא עבר לחיים יותר ראויים . האמא נותרה מאחור בחרדיות שהיא סוג של נכות כללית גלותית. על בסיס לקות זו רשאי האבא בבית משפט לדיני משפחה להוציא את הילדים מחזקת האם המחזיקה בדרך החיים של נכות כללית גלותית ולהעבירם אליו משום טובת הילדים לחיים ראויים יותר. ילמדו לימודי ליבה יחוו ילדות ונעורים בבגדים נורמליים, ישרתו בצהל, ויהיו בני חורין. טובת הילדים בידי האבא שהחלים מהנכות הכללית הגלותית וחזר לחיים.
12
די לדתות קיצוניות חוק נגד כתות משיחים חרדים קיצונים
שיר | 08-11-2012 0:57
התורה ודת האמיתית כבוד ולא קיצונית ניתוק ילדים הרס משפחות די לקיצונים די לכתות כת משיחים מנו קלישר מחפש ילדים להמרת דת אנשים שבורים קרקע פוריה לכתות די לא עוד חוק נגד קיצונים סוחרי נפשות זבל
13
תהיה חזק אל תוותר......
מיכל | 09-12-2012 0:04
אם כל הכבוד אני גרושה והאישה של הגרוש שלי הולכת בחוסר צניעות אז מה אני לא ישלח את הילדים לאבא שלהם. נכון יש אשלחות אבל זה אבא שלהם.וזהו.אני ממליצה שיבקש מבית המשפט להכריע ולא בית דין.דרך אגב החוק אומר רק אם הילד נמצא במצב של סכנה או אלימות אז לא שולחים.לא לא שולחים בגלל שאבא שינה כיוון. גבר אל תוותר זה הילדים שלך.ותראה אותם כמה שיותר. זה מה שהם זקוקים. בהצלחה.!!!!!