איילת שקד: הליכוד לא יכול לשמור על נתניהו - סרוגים

איילת שקד: הליכוד לא יכול לשמור על נתניהו

מי שהייתה ראש לשכת נתניהו אומרת בראיון ל'עולם קטן' כי "למדנו שנתניהו צריך מפלגה חזקה לימינו שתהווה איום אלקטורלי עליו וכך תהיה מעין עמוד שדרה שלו."

author-image
איילת שקד: הליכוד לא יכול לשמור על נתניהו
  לשמור על נתניהו. שקד (יח"צ)

הבחירות לבית היהודי מתקרבות. בראיון מיוחד שמתפרסם בסוף השבוע בעלון "עולם קטן" מספרת מייסדת 'ישראל שלי', וזוכת פרס ביקורת התקשורת, אילת שקד, על עולמה לפני ואחרי הפוליטיקה.

על ההבדל בין הליכוד לבית היהודי מספרת שקד כי "למדנו מההיכרות הקרובה שלנו עם נתניהו, ומהשנים האחרונות, שנתניהו צריך מפלגה חזקה לימינו שתהווה איום אלקטורלי עליו וכך תהיה מעין עמוד שדרה שלו. בסופו של דבר, בנושאים אסטרטגיים גדולים כמו ההקפאה או נאום בר-אילן, הוא לא באמת מתחשב בדעותיהם של מי שנמצאים במפלגתו, אלא ביציבות הקואליציונית.

"בסיפור של דו"ח אדמונד לוי, למשל, נתניהו קיבל הזדמנות פז לעשות סדר בכל מה שנוגע לקרקעות ביו"ש, וזאת עם גושפנקה של משפטנים בינלאומיים ברמה הכי גבוהה. הוא היה צריך לקפוץ על זה ולאמץ את זה, ולבטל את כל צווי ההריסה שניצבים היום מעל היישובים ביו"ש. למה הוא לא עושה את זה? כי אין מי שילחץ עליו."

"אם לבית היהודי היה יותר כוח, אפשר היה להעביר את חוק ההסדרה. זה רק עניין של כוח פוליטי, מפני ששרים בליכוד כבר דיברו שיצביעו בעד החוק, ופשוט פחדו על הכיסא שלהם. אם הייתה מפלגה גדולה מימין לנתניהו, אפשר היה להשפיע הרבה יותר.

המאבק הנוכחי הוא על דו"ח אדמונד לוי ואסור לשרי הימין לשתוק על זה. צריך לדבר על כך כל יום. זה מסמך משפטי מקצועי והגיוני ואין שום סיבה לא לאמץ אותו. צריך להיות אמיצים, להאמין במה שאנחנו עושים ולעשות את הדבר הנכון בשביל היהודים בארץ ישראל".

דברים שלמדתי מביבי

בעברך היית מנהלת לשכת נתניהו. מה למדת שם?

"לשכת נתניהו היא בית ספר לחיים. צר הריאיון הזה מלהתייחס לכל מה שלמדתי שם. על כל פנים, שני דברים עיקריים למדתי מנתניהו. הראשון הוא נחישות – כשהוא נחוש להשיג משהו אף אחד לא יעצור אותו. הוא יפרק מוקש ועוד מוקש, עד שיצליח ויגיע למטרה.

הדבר השני שלמדתי שם ומאוד בולט אצלו, הוא היכולת להבדיל בין עיקר לטפל. במערכת בחירות הוא מצליח לזהות את הנושא המרכזי. גם בשרפה בכרמל, למשל, הוא הבין מיד שקודם כול צריך להביא מטוסים מחו"ל כדי לכבות את השרפה, ורק אחר כך להתעסק בשאר העניינים. הוא תמיד מבחין בזה ראשון".

==

הראיון המלא יתפרסם ב'עולם קטן'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צודקת בהחלט! בנט לרשות המפדל!
גולן | 10-10-2012 17:49
:-)
2
שקד צודקת אז למה היא נטשה אותו? תחזור לליכוד ותשמור עלו
גונן | 11-10-2012 11:34
הסוסים הטריאניים מהליכוד מדברים . בנט ושקד והלכה הציונות הדתית לבלי שוב.