דו"ח מטות ערים: מי הח"כים הכי פעילים למען ארץ ישראל? - סרוגים

דו"ח מטות ערים: מי הח"כים הכי פעילים למען ארץ ישראל?

'מטות ערים' מפרסמת את הדו"ח החצי שנתי שלה על פעילות חברי הכנסת מהמחנה הלאומי, לטובת שמירה על ארץ ישראל. במקום הראשון נמצאים כמובן חברי הכנסת של האיחוד הלאומי, אך גם בליכוד יש מצטיינים. המאכזבים: הח"כים של 'ישראל ביתנו' ו'יהדות התורה'. כל הפרטים.

דו"ח מטות ערים: מי הח"כים הכי פעילים למען ארץ ישראל?
  המומלצים. מטות ערים.

'מטות ערים' מפרסמת את הדו"ח החצי שנתי שלה על פעילות חברי הכנסת מהמחנה הלאומי, לטובת שמירה על ארץ ישראל.

מטרת הדו"ח לפי 'מטות ערים' הוא כדי לעורר את חברי הכנסת לפעילות גם בשנים הראשונות של הקדנציה. "שמנו לב, לפני מספר שנים, שחלק מחברי הכנסת של המחנה הלאומי לא מספקים שירות טוב לבוחר." כתבו ב'מטות ערים'.

"חל מהשרים ומחברי הכנסת נהגו אז 'לנוח' במשך רוב הקדנציה שלהם בכנסת ולהתעורר לפעולה – במקרה הטוב – רק סמוך לבחירות, לאחר שבזבזו לפחות 75% מהקדנציה שלהם."

ולכן "כדי לאפשר לציבור לתגמל את נבחריו המייצגים אותו נאמנה", מפיקה התנועה דו"חות חצי שנתיים של פעילות חברי הכנסת והשרים.

בדו"ח מפורטים פעילויותיהם של חברי הכנסת ממפלגות המחנה הלאומי, דהיינו מפלגות הימין והמפלגות הדתיות: הליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, האיחוד הלאומי והבית היהודי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו כמו גם שר החוץ אביגדור ליברמן לא נספרו בדו"ח.

ירידה לשרי הליכוד בגלל חוק ההסדרה

במושב הקיץ שהסתיים לאחרונה, נמדדו חברי הכנסת בעיקר לאור הצבעתם והתייחסותם למה שב'מטות ערים' מכנים "הארוע השלטוני המכונן של מחצית השנה האחרונה": ההצבעה על חוק ההסדרה.

"באשר לטענה ששר "לא יכול" להצביע בעד החוק, הטענה לא נכונה, בדקנו זאת. ואם שר חושב שהוא מסוגל לתרום יותר בלי להיות שר אז שיחזיר את המפתחות."

"באשר לטענה ששר  הצביע נגד כדי לקבל הישגים למחנה הלאומי בעתיד, זו אינה הצדקה לסרב לתמוך בקריאה טרומית.  אם כבר, שיצביע בעד הקריאה הטרומית ואם ימומש ההישג הגדול שלו, לא יתמוך בקריאה השנייה והשלישית של החוק…"

המצטיינים:

לפי הדו"ח, יש מספר קטן של מועמדים שראויים בוודאות לתמיכה. בליכוד אלו הם יו"ר הקואליציה זאב אלקין, יחד עם דני דנון ויריב לוין, שזוכים כולם לציון 98. ציפי חוטובלי – במקום השני בליכוד עם ציון של 94. וכמובן שלושה מחברי האיחוד הלאומי (פרופ' אריה אלדד, אורי אריאל וד"ר מיכאל בן-ארי – עם ציון 96, 99, 98 בהתאמה.

80 פלוס

בעשירייה השניה נמצאים ששה נבחרי ציבור, שלפי 'מטות ערים' "אם יתמידו צפויים בהסתברות גבוהה, לקבל תמיכה אידאולוגית, אישית או מפלגתית: אופיר אקוניס, ציון פיניאן, מירי רגב, ראובן (רובי) ריבלין מהליכוד, דודו רותם מישראל ביתנו, ואברהם מיכאלי הנציג היחיד של ש"ס. גם כצל'ה מהאיחוד הלאומי נמצא בעשירייה הזו ונדחק עליה רק בגלל ציון נמוך במושבת החורף של תשע"א.

השר יולי אדלשטיין (ישראל ביתנו) ממוקם נקודה אחת מתחת לרמת ה-80+ (79), בגלל שברגע האחרון לא תמך בחוקי ההסדרה, לכן גם הוא צפוי לקבל תמיכה אידאולוגית.

המתנדנדים

ברשימת המתנדנדים של 'מטות ערים' (ציון 70+) של חברי הליכוד נמצאים בני בגין, גילה גמליאל, בוגי יעלון, משה כחלון, חיים כץ, ישראל כץ, סילבן שלום ואפילו איוב קרא שבאופן יחסי, לא הגיע להישגים רבים בכנסת הנוכחית.  לקבוצה אפשר להוסיף גם 4 נבחרי ציבור שמיקומם הוא 69 (כמעט 70): גדעון ארדן, לימור לבנת, גדעון סער וכרמל שאמה.

ממוצע מפלגתי

יהדות התורה שוב אחרונה עם ממוצע של 57 בשמירה על ארץ ישראל, ש"ס לפניה עם 67 ומקדימה אפילו את מפלגת הימין ישראל ביתנו לה ממוצע 62 בלבד. הבית היהודי עם ממוצע 85, אך הרבה מעל הליכוד עם ציון 75.

האיחוד הלאומי, כמובן במקום הראשון עם ממוצע 95, כשאורי אריאל הוא הח"כ המצטיין בשמירה על ארץ ישראל עם ממוצע רב שנתי של 99.

ב'מטות ערים' אומרים כי סביר להניח ש"ביום הבחירות נבחין ב"זליגה ימינה" של חלק מ-10 המנדטים הדתיים-לאומיים, מהליכוד של נתניהו, שאיכזב, חזרה לבית היהודי-איחוד הלאומי  כדי לתמוך רק במועמדים בעלי רמה של 90 ומעלה, בתחום האידאולוגי. לבוחר המסורתי, הנתונים מעידים שעדיף לבחור בית יהודי – ולא ש"ס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
למה אני חושב שהכתבה נכתבה ממניעים אישיים !!
| 07-08-2012 14:54
כמה עצות והצעות0 מהכותב אל הקורא המאמר חסר אובייקטיביות לחלוטין זו לא עיתנאות אני קורא לכותב לפנות למערכת ידיעות אחרונות ומעריב שם ישנם עיתנאים מהסוג הזה אך מהצד השני של המתרס (וכן בשבע, אך שם המסרות תפוסות)
2
"ונהפוך הוא".
כיפת הירדן... | 07-08-2012 15:38
ה"פעילים" הם המאכזבים.וה"מאכזבים" הם הפעילים.שכן כל זמן שמדינת המינים של ה"הוזה" עם זקן החמאס מאוגנדה קיימת,היא עדיין בגדר מדינת ישמעאל,לא ארץ ישראל שלאחר הגאולה.
3
כל הקורא להצביע בעד חילוני או חרייד מסית לעבור על התורה
עמוס ארליך | 07-08-2012 17:57
"מקרב אחיך" לא כולל מי שלא שייך בו "נביא מקרבך" ולא מי שאינו דומה ל 40000 בני גד וראובן בהוכחת אחווה. אמנם נשאר אח לעניין יבום ואפילו לענין "לא תתעב אדומי כי אחיך הוא".
4
להצביע בהתאם!!
להצביע בהתאם!! | 12-08-2012 0:14
בקשר להערה של מישהו, מדוע הדו"ח לא מתיחס למשה סילמן (זה ששרף את עצמו). הנושא הקשה ביותר המערכת הפוליטית בישראל, היא הנושא הלאומי (יהודה ושומרון, גולן, מלחמה בטרור וכו). ח"כים ושרים שמצליחים בזה, מוצלחים גם בנושאים החברתיים. מוצלחים באמת - לא ברברנים. אז הצביעו, הצביעו, תמיד לפי התיפקוד של השרים והח"כים בנושאים של המחנה הלאומי. רק כך ניתן להבחין בח"כים החזקים והטובים. באופן כללי המתנחלים יותר טובים גם בתחום החברתי, זה ידוע. שימו לב לעזרה ההדדית שהיתה להם בגוש קטיף.