‏דו"ח מבקר המדינה: המפד"ל בחובות של 34.5 מיליון ש"ח - סרוגים

‏דו"ח מבקר המדינה: המפד"ל בחובות של 34.5 מיליון ש"ח

המנצח בבחירות למפד"ל שיערכו בחודש חשון, יצטרך לשבור את הראש איך לסגור את החוב האסטרונומי של המפלגה. בתקומה יכולים להיות רגועים עם חוב קטן יותר של 2 מיליון ש"ח, 'ארץ ישראל שלנו' עם 200 אלף בלבד. אריה אלדד היחיד שברווח. במפד"ל אומרים: החובות הולכים וקטנים.

‏דו"ח מבקר המדינה: המפד"ל בחובות של 34.5 מיליון ש"ח
  בחובות. (פלאש90)

המנצח בבחירות לראשות המפד"ל שיתקיימו בכ"א בחשון תשע"ג, יצטרך להתמודד עם מציאות כלכלית לא פשוטה.

לפי דו"ח מבקר המדינה המתפרסם היום (א') ועוסק בתקציבן של המפלגות, עולה כי המפלגה הדתית לאומית נמצאת בחובות עתק של מיליוני שקלים.

על פי הדו"ח של יהודה לינדנשטראוס, נכון לדצמבר 2010 צברה המפד"ל חובות בסך כ-34.45 מיליון שקל, כשהמבקר מוסיף כי למרות החובות העצומים, המפלגה לא בחנה אפשרות מימוש זכויותיה בנכסים כדי לצמצם את חובותיה, הכוללים מגרשים ונכסים בכל רחבי הארץ.

אגב, המפד"ל לא לבד בבוץ של החובות הכספיים. מפלגת העבודה מובילה עם חובת של 53 מיליוני שקלים, כשקדימה צמודה למפד"ל עם 33 מיליונים. בהתחשב בעובדה שקדימה קיימת רק שש שנים, והמפד"ל למעלה משמונים שנה, הרי שקדימה מגלה יכולות פיננסיות מדהימות.

מפלגת הליכוד גם היא בגרעון ענק של 29 מיליוני שקלים, נכון לסוף שנת 2010.

שאר המפלגות נמצאות פחות או יותר בתקציב מאוזן יחסית, כשלתקומה (כצל'ה ואורי אריאל) גרעון של שני מיליוני שקלים, המפלגות הערביות עם חוב ממוצע של כמיליון שקלים, ואגודת ישראל עם קרוב למיליון. ש"ס מאוזנת יחסית עם חוב של כ-300 אלף שקל, וארץ ישראל שלנו של בן ארי עם חוב מינימלי של 200 אלף שקל.

ויש גם מפלגות בזכות: ישראל ביתנו עם רווח של כשני מיליון ש"ח וחצי, כשגם לדגל התורה (הפלג הליטאי של החרדים) רווח של כשני מיליון שקלים. אריה אלדד ומפלגת התקווה נמצאים בפלוס של 700 ש"ח וסוגר את הרשימה אחמד טיבי עם 400 אלף שקלים בקופת המפלגה.

ייתכן ותקציבן של חלק מהמפלגות, בעיקר אלו שנמצאות בחובות קטנים יחסית, כבר השתנה בשנה האחרונה, על ידי צעדים של ייעול ומכירת נכסים. אך קשה להאמין כי ארבע המפלגות סגרו את חובותיהן בסך עשרות מילוני שקלים.

לפני כשנה וחצי פרסמנו ב'סרוגים' על פסק דין לפיו תדרש המפד"ל לשלם כ-6.5 מיליונים שקלים לשמריהו בן צור, שהיה מזכ"ל המפלגה (מונה ע"י הרב יצחק לוי), בגין הלנת שכרו במשך כחמש שנים.

מבקר המדינה הוסיף, כי כי המפלגה נשאה בהוצאות של כ-100 אלף שקל בגין מכירת שני נכסים שעיקל כונס נכסים בשל חוב שכר טרחה לבא כוחה. "הוצאות אלה ניתן היה למנוע אילו נקטה המפד"ל פעולות להערכת שווי הנכסים האמורים ולמכירתם לפני מינוי כונס הנכסים", קבע המבקר.‏

במפד"ל אמרו ל'סרוגים' כי כבר עם כניסתו של ח"כ אורלב לטיפול בענייניה הכספיים של המפדל, הוא הנחה את גזברות המפדל לבצע שינוי גורף בכל הנוגע לטיפול בנכסים, כך שהערות המבקר כבר מבוצעות הלכה למעשה מזה כשנתיים ימים.

"לא למותר לציין כי בתקופה זו גם קטנו חובות המפד"ל במילוני שקלים", אומר מוטי עובדיה דוברו של ח"כ זבולון אורלב יו"ר המפד"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו