למרות שהיא חילונית: איילת שקד מתמודדת במפדל - סרוגים

למרות שהיא חילונית: איילת שקד מתמודדת במפדל

איילת שקד, יו"ר תנועת "ישראל שלי", הודיעה הבוקר כי תתמודד בפריימריז של הבית היהודי ותתמוך בנפתלי בנט לראשות הרשימה. זו תהיה הפעם הראשונה בה אשה חילונית תתמודד על מקום ברשימת המפדל.

author-image
למרות שהיא חילונית: איילת שקד מתמודדת במפדל
  חילונית במפדל. שקד (יח"צ)

אחרי כמעט חודש של התלבטויות החליטה איילת שקד, להתמודד על מקום ברשימת המפדל לכנסת.

הטריגר להחלטה היה נפילת חוק ההסדרה והאכזבה מממשלת הליכוד.

שקד, בת 36, נשואה לטייס קרב בחיל האוויר ואמא ל-2 ילדים, גרה בצפון ת"א. לפני שלוש שנים הקימה יחד עם נפתלי בנט את תנועת "ישראל שלי", ואף זכתה על פועלה זה בפרס ביקורת התקשורת לשנת 2012.

את בנט הכירה כשהיה ראש לשכתו של נתניהו בעת ששימש כיו"ר האופוזיציה, כשהיא הייתה מנהלת הלשכה.

למרות היותה חברת מרכז הליכוד, הודיעה הבוקר שקד על ביטול חברותה בליכוד והתפקדותה למפדל, כשהיא מתכוונת לרוץ ולתפוס מקום ברשימה. לתפקיד היו"ר היא תתמוך בנפתלי בנט.

ברשימת המפדל משוריין המקום הרביעי ברשימה לאישה, כשהמקום החמישי שמור לצעיר מתחת לגיל 40. שקד שעונה על שתי ההגדרות האלה מקווה לתפוס את אחד משני המקומות האלה

על משבצת האישה מתמודדות נכון להיום גם גילה פינקלשטיין ושולי מועלם, כשייתכן וגם ליאורה מינקה תצטרף למרוץ. על מקום הצעיר מתמודדים יוני שטבון ועמיעד טאוב, כשייתכן וגם רז קיל יצטרף למרוץ.

ציונית, יהודית לאומית וחילונית

בהודעתה אמר שקד: "חייבים אלטרנטיבה יהודית-ציונית-שורשית שלא מפחדת לומר את האמת. באנו להחזיר את הציונות היפה,  הגאה ואני מקווה שבבית היהודי יקבלו אותי בזרועות פתוחות."

"אני ציונית, יהודית, לאומית וחילונית ואני יודעת שהבית היהודי והמחנה הלאומי החדש שיוקם בעקבותיו יכול להיות בית לרבים כמוני: לקיבוצניק מעמק יזרעאל שנלחם בגנבות בקר, לצעירה מדרום תל אביב שרואה את המדינה שלנו נכבשת בהליכה, למשפחה שמפונת מביתה בגלל רשלנות ופחדנות הממשלה ולזוג הצעיר שרוצה להינשא אצל רב ציוני ולא חרדי."

אני מודעת לתקדים בכך שחילונים לא מצאו עד היום את ביתם במפד"ל, אך הרגשתי כי המקום שהבית היהודי צועד אליו כעת, כתנועה ציונית-יהודית-שורשית בהובלתו של נפתלי בנט, יכול להיות המקום שלי. ההחלטה לא הייתה קלה לי אך אני שלמה עמה, כי אני מאמינה ביצירת בית יהודי מאוחד לכל הציבור היהודי-ציוני בישראל, דתיים, מסורתיים וחילוניים."

הרב תא"ל אביחי רונצקי, שהודיע זה מכבר על תמיכתו בנפתלי בנט לראשות הבית היהודי, בירך על החלטתה של שקד: "בהחלטה של איילת שקד להתמודד ברשימת הבית היהודי. יש משום פריצת דרך חיובית להרחבת המכנה המשותף של נאמני עם ישראל וארצו."

"איילת, שאיננה דתיה, מחוברת היטב לערכי הליבה של היהדות והציונות היפה והטובה, וכניסתה לכנסת לרשימת הבית היהודי חיונית ביותר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד!!!! בנט אתה תהיחיד שנותן לי תקווה מיום ליום!
ירון | 10-06-2012 13:56
2
והנה הספין היומי מבית מדרשו של בנט
בנט והספין היומי | 10-06-2012 14:08
כאמור בנט רוצה לבסס מנהיגות על ספינים... זה לא עובד..... ליבני הלכה בדרך זו וניכשלה עם הספין היומי וגורל דומה צפוי לבנט ועתה נחכה ונראה בעוד יום יומיים מהו הספין הבא של מר בנט......למרות שזה כבר די נימאס למען האמת....
3
איזה כיף שהעסקן אורלב בהיסטריה
איתן | 10-06-2012 14:11
4
מצויין
מיקי | 10-06-2012 14:25
בנט אין עליך פתח את המפלגה הזאת גם לחילונים, נמאס מה"מגזר", עסקנים עם כרס שרק דואגים לישיבות ואולפנות, רוצים צעירים ורעננים, שהדת לא משתלטת להם על החיים. שיודעים לחשוב חשיבה עצמאית ולא רק מה שהרבנים אומרים להם. עסקנים דוסים - הביתה - הבית היהודי שייך לצעירים.
5
אל תשכחו שבנט מוכן לוותר על גוש קטיף
שמוליק בן מאיר | 10-06-2012 14:36
בנט מצהיר (ב"גילוי דעת" של שבת האחרונה) כי הוא בעד אוטונומיה פלסטינית במקומות שיש להם כבר שליטה, כמו גוש-קטיף, חברון, בית לחם, ועוד מקומות שניתן ליירט משם טילים לעבר ישובי ישראל. הלזה יקרא 'בית יהודי'?
6
בנט והמקהלה שלו חוזרים על אותם סיסמאות
אבישי | 10-06-2012 14:59
יש רק אחד שלא מדבר אלא גם עושה - חה"כ בן ארי!
7
הנהגה אמונית שחייה על פי תורה היא שתוכל להוביל
אלי | 10-06-2012 18:40
רבותיי היקרים נכון! הגיע הזמן שנפסיק לדאוג לאינטרסים הקטנים שלנו (ישיבות ואולפנות וישובי ישע) נפסיק להיות מגזרים !!! אבל הנהגה אמיתית שרוצה להנהיג את המדינה כולה צריכה הנהגה שחייה על פי התורה שקשורה בנימי נשמתה בעולמה של תורה, מלך בישראל מצווה לכתוב לו ספר תורה מעצמו והיה הולך איתו ללמדך שהתורה היא לא רק בבית המדרש אלא היא גם במלכות. הרבה חילונים הם קשורים במידה רבה לסורת ישראל ובערכי היהדות אבל בכדי להנהיג יש צורך בקרטיונים יותר גבוהים מלהיות קשור בערכי היהדות. מי שמסתכל הרי יש הרבה חברי כנסת בליכוד שהם טובים כמו איילת שקד אבל מה לעשות בשעת גורליות הם מתבלבלים ונכשלים. כאן המקום לציין שגם בציבור הדתי יש בילבולים ולכן המתפקד עליו לבחור אנשים שעליהם הוא יוכל לסמוך בעניים סגורות, שתורה תנחה אותם בהחלטות ולא שיקוליים אנושיים שמקורם בתרבות זרה.
8
שילוב של אורלב ושקד יהיה מדהים!
| 11-06-2012 7:54
שילוב מנצח של עשיה ואידיאלים!
9
אוכלת חזיר בחלב ביום כיפור
איציק | 11-06-2012 13:54
האם זה מה שאנו צריכים? שיתמודד בליכוד או בשינוי.
10
היא יהודית וציונית , צדיקה הרבה יותר מכמה חכים
אורי | 11-06-2012 14:10