שלושה פעילי שמאל נעצרו לאחר שתקפו חיילים בתקוע - סרוגים

שלושה פעילי שמאל נעצרו לאחר שתקפו חיילים בתקוע

3 פעילי שמאל קיצוני מתוכם הפעיל עזרא נאווי נעצרו היום בעקבות עימותים עם הצבא בסמוך לישוב תקוע שבגוש עציון. הפעילים נעצרו בעקבות אלימות פיזית שהפעילו נגד חיילי צה"ל ותושבי המקום. דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון: "להוציא באופן מיידי צווי הרחקה נגד המסיתים".

שלושה פעילי שמאל נעצרו לאחר שתקפו חיילים בתקוע
  מהומות בין הערבים לחיילים (שילה כנרתי)

עשרות פלסטינאים ופעילי שמאל הגיעו אחר הצהריים (ד') ללא אישור הצבא כנדרש, בסמוך ליישוב תקוע. מספר מטרים ספורים לפני היישוב הם נעצרו על ידי חיילי צה"ל שהכריזו על שטח צבאי סגור וביקשו מהנוכחים לעזוב את המקום.

הפעילים לא הסכימו להתפנות מהמקום ואף החלו לתקוף פיזית את החיילים ואחד התושבים הישראלים שהגיע למקום. בעקבות כך, שלושה פעילי שמאל ישראלים בתוכם הפעיל עזרא נאווי נעצרו על ידי החיילים.

מדובר בתקרית הרביעית באזור בחודש האחרון בו מעורב נאווי, יחד עם עוד פעילי שמאל נוספים.

בעקבות כך, התריע ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל על הסכנה שבהישנות המקרים וביקש כבר לפני יותר משבוע מגורמי הביטחון להוציא נגדו צו הרחקה:

"יש כאן קבוצה של אנרכיסטים שמגיעה באופן קבוע לאזור על מנת להתעמת עם הצבא, וליצור פרובוקציות.  זו לא הפעם הראשונה שפעילי שמאל קיצוניים מגיעים ומפרים את שלוות החיים ואת יחסי השכנות הטובים בין יהודים לפלסטינאים באזור תקוע. אנו עומדים בתוקף על דרישתנו מהצבא להוציא באופן מיידי צווי הרחקה נגד המסיתים."

דוד הראל, תושב היישוב תקוע: "האירועים חמורים מאד. ערבים בחסות ארגוני השמאל מגיעים שוב ושוב לאזור ומנסים ללבות את האש. לאור האירועים האחרונים, אנו מצפים ודורשים מהצבא להשיב את השקט לתושבי תקוע  ולהביע תקיפות כלפי המתפרעים".

גם במהלך השבת האחרונה, הגיעו עשרות פלסטינאים מהכפר תקוע, פעילי שמאל, אל איזור המטע שנמצא עשרות מטרים בודדים מבתי תקוע שבגוש עציון.

למרות שהצבא מאפשר לפלסטינאים להגיע לאזור לצורכי חקלאות בתיאום מראש, הגיעו חברי הקבוצה ללא תיאום חמושים במצלמות, בציפייה לצוד פרובוקציות. החלטת מח"ט הגזרה היא שלא תותר כניסת ערבים לשטח הקרוב לתקוע  ללא תיאום מראש, מסיבות ביטחוניות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו