"הפרקליטות ובג״ץ ממשיכים להוביל מדיניות אנטי יהודית" - סרוגים

"הפרקליטות ובג״ץ ממשיכים להוביל מדיניות אנטי יהודית"

תגובות קשות להחלטה, כי גם רבנים רפורמים יקבלו תקציב מהמדינה, אמר ח"כ אורי אריאל כי מדובר בהחלטה מביישת שתזכר לדראון עולם. הרב הרשקוביץ: "לא יתכן שהחלטות באשר לזהותה של המדינה יהיו מסורות בידי יועצים משפטיים ופקידי מדינה."

author-image
"הפרקליטות ובג״ץ ממשיכים להוביל מדיניות אנטי יהודית"
  למצולמת אין קשר לכתבה (פלאש90)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין הודיע היום (ג') כי מועצות אזוריות ברחבי הארץ יורשו להעסיק רבנים לא אורתודוכסים במימון המדינה.

את ההחלטה קיבל ויינשטיין בתגובה לעתירה שהוגשה על ידי התנועות הרפורמיות, ואימץ את הצעת בג"צ בנושא.

משמעות ההחלטה על פי ויינשטיין שאותם 'רבנים' יכונו "רב קהילה שאינה אורתודוכסית", ולא תהיה להחלטה השפעה על שיקול דעת בעניינים הלכתיים.

בעתירה של התנועה הרפורמית, נכתב כי צריך לתת מענה לאנשים המבקשים שירותי דת נטולי-דת, או כהגדרתם "שירותים ליברליים".

בתגובה לדברים אומרים הערב בציונות הדתית כי מדובר בהחלטה מבזה ומבישה.

יו״ר הוועדה לביקורת המדינה, ח״כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי): ״הפרקליטות ובג״ץ ממשיכים להוביל מדיניות אנטי יהודית תוך פגיעה קשה בערכי ישראל. הסכמת המדינה להשוואת התנאים בין רבני ׳המודרניזם׳ שהוסמכו בעיני עצמם לבין מובילי היהדות האורתודוכסית מביישת ומעציבה."

"זוהי החלטה שתירשם לדיראון״, סיכם אריאל.

גם יו"ר הבית היהודי, שר המדע, הרב דניאל הרשקוביץ התייחס להחלטה בזעם.

בכנס פעילי המפלגה שהתקיים ברעננה אמר הרב: "לא יתכן שהחלטות באשר לזהותה של המדינה יהיו מסורות בידי יועצים משפטיים ופקידי מדינה."

"כפי שאינם יכולים לקבוע מי זכאי לתואר אקדמי, כך אינם יכולים לקבוע מי ראוי לתואר רב."

הרב הרשקוביץ הבטיח כי יקיים פגישה בנושא עם ראש הממשלה ואבהיר לו את חומרת הנושא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מעתה חייבים להודיע בשער רבים יש כומר אורי רגב
בלפור רומנוב | 29-05-2012 22:32
מעתה חייבים להודיע בשער רבים יש כומר אורי רגב. ויש כומרת ענת שכחתי שם המשפחה שלה. לא להתבייש להגיד לו אתה כומר.
2
התמונה מצוינת הריב הוא על הרצון לדכא נשים של האורתדוקס
שיר | 29-05-2012 22:46
3
למצולמת יש קשר לכתבה= ענת הופמן ראש המרכז הרפורמי
מידע חשוב | 30-05-2012 8:28
המצולמת היא גם ראש נשות הכותל. פעם נשות הכותל היו ארגון שהיזמה לקיומו באה מאורתודוקסיות היום זה ארגון שמובל על ידי נשים רפורמיות, קונסרבטיביות, ביניהן לסביות וטראנסג'נדריות ועניינו להפוך את הגירסה הרפורמית של הדת לדת השלטת במדינה. גם העתירה הזו לא נועדה לחזק את היהדות ה"פלורליסטית" ולתת לראשי קהילות למיניהם תקציב תרבות אלא לנגח את הממסד האורתודוקסי ועמו את הזיקה בין אורתודוקסים ובין חילונים.
4
א. להגדיר את היהדות הלא- אורתודוקסית כעדה דתית- תרבותית
פתרונות אפשריים למשב | 30-05-2012 8:37
ב. לתקצב מתקציב תרבות ולא מתקציב הדתות תקציבים לכל ראש קהילה אורתודוקסי, קונסרבטיבי או רפורמי ללא כל קשר להכשרה מקצועית או הסמכה. (ההסמכה של רבנים רפורמים אינה כוללת הכשרה רבנית בשום מובן יהודי - היסטור שהוא. רבנים רפורמים וקונסרבטיבים אינם שומרים שבת במובן הלכתי, מחתנים שני גברים, חלקם אינם שומרים כשרות. על סמך תואר שני במדעי היהדות והכשרה מנהיגותית כלשהי למנהיג קהילה ניתן לתת כסף לקהילה על מנת להעסיק מנהיג/ רועה רוחני/ מדריך רוחני/ מנהל טקסים וכו'. היועץ המשפטי לממשלה אינו יכול להחליט מי הוא רב אבל יכול להחליט שמתקציב תרבות כל קהילה ללא כל קשר להשתייכותה הזרמית תקבל כסף על פי מפתח המשתתפים בה.
5
מי שדורש שירותי דת נטולי דת לא יכול להקרא "רב"
"רב" נטול דת, מה זה? | 30-05-2012 8:39
שיקראו לו ראש קהילה ויתקצבו אותו ככזה. ואגב, גם לאורתודוקסים שאין רב בקהילתם ראוי לתת תקציב קהילתי כזה. הרפורמים בצביעותם התעקשו על התואר "רב" מדוע? יכלו לקבל כסף כראשי קהילה.
6
הרפורמים לא מדכאים נשים יש להן רבות
מירב | 30-05-2012 9:25
7
רפורמים הם יהודים
נעמה | 30-05-2012 12:24
ל - 4 רב רפורמי למי שלא יודע, לומד לימודי רבנות. יש בית ספר גבוה ללימודי רבנות בירושלים ובוגריו עומדים בכבוד בכל מבחן נדרש. ההבדל המהותי בין רבנים אורתודוכסיים לבין רבנים רפורמים הוא שרבנים רפורמים מבינים שאנחנו חיים במאה ה 21 ויש להתיחס אחרת לנשים ולחברי הקהילה הגאה. חלקם נוסעים בשבת, מפני שיש להם מכונית ולא פרד (שצריך לנוח בשבת) היהדות הרפורמית ורבניה תורמים הרבה מאד ליהודים שלא מוצאים את מקומם בקהילות האורתודוכסיות.
8
פרד גאה
לנעמה | 31-05-2012 1:28
לתורה יש הסתכלות אחת ביחס לפרדים גאים, כרת! רביטים רפורמים הינם דגם לזרם פולקלוריטסטי שאין בינו ולבין יהדות ולא כלום, לאור סקר שנערך בשנות השמונים רוב גדול מרביטיהם אינו מאמין באלוקים! יפה אמר ויינשטיין שירותי דת נטולי דת, דתיים נטולי אלוקים, באשר לתרומת האירגון הרפורמי מלבד התבוללות לא מצאנו אצלם שום דבר טוב. אז אל תהי כסוס כפרד לא הבין