תיעוד מרגש: צפו בפריצת כוחות צה"ל לעיר העתיקה - סרוגים

תיעוד מרגש: צפו בפריצת כוחות צה"ל לעיר העתיקה

זה היום עשה ה'. אל הכוחות הלוחמים על העיר העתיקה התלוו גם כתבי קול ישראל וגלי צה"ל, האזינו לתיעוד ההיסטורי והתרגשות החיילים מהפריצה לעיר ועד ההגעה לכותל המערבי

תיעוד מרגש: צפו בפריצת כוחות צה"ל לעיר העתיקה
  הצנחנים כובשים את הכותל (דוד רובינגר/אוסף התצלומים הלאומי)

אל הכוחות הלוחמים על העיר העתיקה התלוו גם כתבי קול ישראל וגלי צה"ל (הטלויזיה הישראלית עוד לא הוקמה), ששידרו את המראות שנגלו לנגד עיניהם בזמן הלחימה.

בשידור שנערך לאחר המלחמה, ניתן לשמוע את קולותיהם של השדרים כשברקע הדי הפגזות וקולות ירי, כשבין לבין, נשמעים קולות רשת הקשר של מח"ט הצנחנים מוטה גור, הפוקד על הפריצה להר הבית ומודיע בסוף "הר הבית בידינו".

בולטת מאוד התרגשותם של השדרים, שמעידים כי אינם אנשים דתיים, אך המחזה של החזרה לכותל המערבי ולעיר העתיקה ריגש אותם עד דמעות.

האזינו לתיעוד המרתק באדיבות ארכיון קול ישראל:

צפו בקטעי ארכיון של צה"ל ומשרד הבטחון מהשעות הראשונות שאחרי כיבוש העיר העתיקה (אין סאונד)

בסרטון נראים הצנחנים יורדים אל הכותל. הרב גורן עם ספר התורה. הרב דוד כהן (הנזיר) והרב צבי יהודה שהיו האזרחים הראשונים בעיר העתיקה ועוד.

ואי אפשר לדבר על כיבוש הכותל המערבי, מבלי לציין את הרב שלמה גורן, הרב הצבאי הראשי, עם תקיעת השופר וברכת "מנחם ציון ובונה ירושלים" שברך בשם ומלכות עם תקיעות השופר בכותל.

עם קולות השמחה מתערב גם העצב על החיילים שנפלו בקרבות, כפי שניתן לשמוע בקולות הבכי של החיילים בעת עריכת תפילת 'אל מלא רחמים' לזכר החללים שנפלו.

עוד בולטת קריאתו של הרב גורן "לשנה הזאת בירושלים הבנויה, כשהוא מתקן מיד ל"לשעה הזאת בירושלים הבנויה".

האזינו לרב גורן בכותל (באדיבות ארכיון קול ישראל)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
יש לי את התקליט הזה. מרגש. ומדהים.
יהודי | 20-05-2012 10:23
2
"רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם"
חרדי | 08-05-2013 11:49
זה הם.ואתם... חז"ל מפורש: ,אין הקב"ה עושה נס לרשעים".וכל הנסים שהיו במלחמות זה כמו לכפות את הקב"ה ליצור ממזר.והציונות היא ממזר,מום זר בגוף האומה.יותר מאומות העולם כפי שאמר רשב"י בזהר.והם מעכבים את הגאולה יותר מהם.(שם.עיין עוד ב"אבן שלמה" לגר"א,מאמר הערב רב.)ואילולי השבועה של הקב"ה לאבות שלא לכלות זרעם ח"ו,כבר מזמן היו המים הזידונים שוטפים את כולם ח"ו.עד מתי תעלימו עיניכם?עד מתי תחניפו להם? עד מתי תגלו פנים בתורה שלא כהלכה ותצערו את השכינה כ"כ שמחכה בקוצר רוח לבניה שישובו אליה?הגשר של חכמי חלם לציונות כבר קרס. ועדיין "אחוז בחבלי "בוץ" ...???
3
קליפת מזרחי קליפה קשה
יוסף | 08-05-2013 19:10
הצבא שגירש את הירדנים.הוא הצבא שיגרש יהודים מעמונה .את תושבי גוש קטיף הוא כבר גירש.בטח שמעתם על זה
4
מדהים!!!
יהודה | 10-05-2013 13:35
אוחז בספר תורה הוא הרב הראשי והרבצ"ר דאז הגאון הרב שלמה גורן זצ"ל. שני הרבנים שנראים ברחבת הכותל הם רבינו הרב צבי יהודה זצוק"ל בנו של מרן הרב קוק ור"י מרכז הרב ומימינו המקובל רבי דוד כהן זצוק"ל הרב הנזיר.
5
למגיבים 2 ו-3
יהודי | 17-05-2015 13:15
הדבר הכי עצוב בעניין הוא שאתם כביכול יודעים לצטט איזה 2 מקורות, חסרי כל חוט אחיד והסתכלות אמיתית של תורה. הרי אם רבותיכם היו יודעים שיש לכם אינטרנט לבנותיכם לא היה שידוך, אז תמשיכו לייצג כלום, שבבי אמירות וסתירה מוחלטת בין ההשקפה הלא קיימת שלכם לבין מעשיכם. ביום שתדעו בכלל מה זו תורה באמת תוכלו בכלל להתחיל להקשיב לרבנים שיודעים מה שלא תדעו לעולם ויהיה לכם איזשהו התחלה של השקה כדי לדון יחד על הדברים.
6
ל2 היקר
עוז | 18-05-2015 17:59
כתוב בשולחן ערוך ביחס לנישואים עם אשה הגונה: "מי שיש בו עזות פנים ואכזריות ושונא את הבריות ואינו גומל להם חסד חוששין לו ביותר שמא גבעוני הוא" (שו"ע אה"ע ב ב), והגר"א ציין: "הני מערב רב וכו' כל המרחם וכו'" (ס"ק יג), והמקור הוא: "כל מי שאינו מרחם על הבריות בידוע שאינו מזרעו של אברהם אבינו" (ביצה לב ב), אך המהרש"ל כותב שאין הדברים שייכים לזמננו: "ואני אומר אם בזמנינו באת להחמיר במשפחות מתגרות זו בזו, לא הנחתם משפחה לאברהם אבינו שתהא בחזקת כשרות כי בעוונותינו הרבים הדור פרוץ ואין מורה ולעולם מתגרים משפחות זו בזו ומשום הכי נראה אפילו מי שדרכו לפסול משפחות ולומר עליהם פסולים, אין חוששין עליו כי הוא הפסול, כי הדור פרוץ בעו"ה ומורגל בכך ואין חוששין למשפחתו, אלא הוא חומץ בן יין לבד" (ים של שלמה קדושין פ"ד ס, ד).
7
הר הבית היה בידנו אבל בעוונותינו
| 05-06-2016 21:42
הקב"ה נתן בנתיים לגויים עד שנחזור בתשובה שלמה ונדע שאין אלוהים בלעדיו.לא תחמושת לא קברים ולא אבנים.שמחה אמיתית היתה בהר הבית בששת הימים ובעזרת השם השמחה הזו תחזור.
8
תעלה ותבוא הרוח היתרה שבעם ישראל.יוהו יוהו טררררררראם
עימה מנצחים | 06-06-2016 0:47
פעם היינו אידיאליסטים.החילונים החרדים העם.היה עני ואידיאליסטי.ואוו כמה יפה מרגש.אני זוכרת.אמרו לנו לשים פסים בחלון בזמן המילחמה כדי שלא יפגעו.משהו הישתבש היום זה לא אנחנו.חייבים שידרוג.המיזרח זה שידרוג.בלעדיו אתה לא שווה כלום.מכהונה לנבואה.הנבואה היא שתביא את הרוח יתרה שהאל נתן לנביאים ולמלכים ולניבחריו.חייבים את הרוח היתרה המיסטית הזו שמנשבת במיזרח.היא היא רוח אלוהי צבאות ישראל.היא שהביאה את הניצחונות למשה שמשון דוד דבורה וכו.היא השידרוג.וידעת-את הרוח היתרה.והשיבות אל לבביך כי השם הוא הוא האלוהים.כל המטריקס המיסטי שבנשמה שלנו שמלא ברוח האל יצוץ ויצוף.הוא מיתחת לשטח והוא מחכה למימוש וליומו.הוא מחכה לכולנו.