חבר פורום תקנה: למה אין ממונה על הטרדות בביה"ס? - סרוגים

חבר פורום תקנה: למה אין ממונה על הטרדות בביה"ס?

הרב אבי גיסר, חבר פורום תקנה, אומר כי מוסדות החינוך הדתיים צריכים לדאוג שבכל מוסד יהיה אחראי ממונה על נושא ההטרדות המיניות. הרב גיסר: "מעטים בתי הספר במגזר הדתי שממנים ממונה לקבלת תלונות על הטרדה מינית. הנטייה הטבעית היא לכסות".

חבר פורום תקנה: למה אין ממונה על הטרדות בביה"ס?
  דנים בפרשת אלון

הרב אבי גיסר חבר פורום תקנה אמר היום (יום ב') כי מוסדות החינוך במגזר הדתי לא ממלאים את הנחיות החוק למנות ממונה לקבלת תלונות על הטרדות מיניות. הרב גיסר אמר את הדברים בכנס שנערך במכון הישראלי לדמוקרטיה בהשתתפות משפטנים רבנים וכמה נציגים חברי פורום 'תקנה'.

בראשית דבריו אמר הרב גיסר כי פורום תקנה הוא ביטוי לחוסן החברתי של החברה הדתית. "ביטוי לחוסן חברתי הוא קיומם של ארגונים חוץ ממסדיים", אמר הרב גיסר. "אי אפשר לומר: יש חוק, למי שיש תלונה שילך להתלונן. מעשה כזה ייחשב להפקרה".

הרב גיסר ביקר את התנהלות מוסדות החינוך הדתיים בכך שאין הם פועלים על פי החוק וממנים אחראי על קבלת תלונות של הטרדות מיניות. "מעטים בתי הספר במגזר הדתי שממנים ממונה לקבלת תלונות", קבל הרב גיסר, "זה אופייני, יש רצון לשמר את התחום הזה במקום שמור, לא לחשוף. הנטייה הטבעית היא ללחוש לכסות. לכן ראיתי מתיחה בפורום כמו 'תקנה' פעילות מתקנת".

עו"ד רז ניזרי, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, אמר כי פורום תקנה הוביל במקרה אחד לכליאתו של פרופ' סטנלי שטיינר שהתחזה לגניקולוג. "אם פורום תקנה לא היה קיים, פרופ' סטנלי לא היה מורשע. בזכות הפניה לפורום תקנה, הלכה אותה נערה להתלונן במשטרה. אחרת הוא לא היה מורשע באונס ובמרמה".

במכון הישראלי לדמוקרטיה דנו בהתנהלות פורום 'תקנה' במרחב החוקתי בישראל. בפאנל התשתתפו מספר אנשי ציבור ביניהם פרופ' מרדכי קרמניצר, הרב אבי גיסר, פרופ' ידידיה שטרן, הרב יצחק לוי, פרופ' רון שפירא, יו"ר הנהלת קולך איילת וידר כהן, הרבנית יהודית שילת, ח"כ כצל'ה ועוד מספר אקדמאים ואישי ציבור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בבי"ס יבנה בגבעת אולגה יש בעיות
| 10-05-2010 19:57
2
למה שמו בטעות תמונה של הרה"ג אלון?
| 10-05-2010 22:22
3
הרב גיסר אני פשוט לא מאמינה שלקחת חלק בפשע הזה!
תלמידה לשעבר שלך | 11-05-2010 10:07
נתת ליהודית שילת למשוך אותך באף בלי שחקרת היטב את הדברים והיית שותף להלבנת הפנים האיומה