בג"צ דחה את פשרת מגרון: פינוי תוך חמישה חודשים - סרוגים

בג"צ דחה את פשרת מגרון: פינוי תוך חמישה חודשים

שלושת שופטי בג"צ גרוניס, נאור וג'ובראן פסקו לפני שעה קלה, כי הסכם הפשרה עליו חתמו תושבי מגרון עם המדינה הוא "בלתי סביר בעליל" ופסלו גם כל הסכמי פשרה עתידיים. לפנים משורת הדין הסכימו השופטים להאריך את צו ההריסה לאוגוסט 2012.

author-image
בג"צ דחה את פשרת מגרון: פינוי תוך חמישה חודשים
  בג"צ החליט לפנות (פלאש90)

בג"ץ מראה שוב מי השולט במדינה ופסל את הסכם הפשרה בין מתיישבי מגרון ובין הממשלה.

רק לפני שבועיים, נחתם הסכם הפשרה לאחר משא ומתן בין התושבים ובין השר בני בגין לפיו במקום החרבת הישוב, הוא יועתק למקום סמוך, כשעד לבניית הבתים ימשיכו התושבים לגור במקום הנוכחי.

היום, פסלו שופטי בג"צ, הנשיא גרוניס, עם השופטים נאור וג'ובראן את הסכם הפשרה כשהם כותבים כי "משך הזמן המבוקש עד הפינוי הוא בלתי סביר בעליל."

בנוסף לפסילת הפשרה הנוכחית, קבעו השופטים כי גם פשרות עתידיות ייפסלו: "פתרונות שעשויים היו להתקבל בשנת 2006 עת הוגשה העתירה אינם יכולים להתקבל עתה לאחר שמוצו כל ההליכים וניתנו כל האורכות. הכל כפופים לחוק והגיעה שעת האמת". קובעים השופטים.

"הרצון להתחשב במצוקת תושבי מגרון שאיננו מקלים בה ראש אינו יכול להמשיך ולבוא על חשבונם של העותרים ועל חשבון אי אכיפת החוק." כותבים השופטים

"אשר על כן, עמדתנו היא כי בשים לב למשך הזמן הארוך, ארוך עד מאד בו נוקבים הצדדים בבקשה להארכת מועד, פרק זמן של שנים ולמשך הזמן בו היתה העתירה תלויה ועומדת, וכן לאורכה שכבר ניתנה בפסק הדין – אין להיעתר לבקשה."

על פי התחייבות המדינה, היה צריך להיות הישוב מפונה עד לשבת הקרובה, אך כאן הראו השופטים חסד ממשי, כשהוסיפו: "עקב המגעים שהתקיימו לפשרה, ובשל כך שיש להניח שילדיהם לומדים במקומות סמוכים למאחז ועליהם לסיים את שנת הלימודים – אנו מאריכים את המועד לפינוי בארבעה חודשים כך שיש לקיים את הצו ההחלטי עד ליום  1.8.2012.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בגצ בעל לכם את הצורה חנונים
| 25-03-2012 16:49
2
יאלל גרוניס
| 25-03-2012 17:23
מזל שיש בג"ץ סיפור כרם נבות מודל 2011....... - מזל שיש בג"צ , ואל תספרו לי על הערבים שבונים בנייה בלתי חוקית . זה חמור אבל לא רלוונטי . גם אותם צריך להעיף .
3
הגיע הזמן
אביתר | 26-03-2012 2:09
שנבין כי מי שמגייס חרדים מפנה גם ישובים, נתאחד מול המלחמה האמיתית נגד אויבי העם הגייס החמישי שבתוכנו
4
יריקה בפרצוף
כפה סרוגה | 26-03-2012 12:02
זה האיש גרוניס שהציבור שלנו תמך במינויו לארגון הטרור של הבגץ ירק לנו בפרצוף, הגיע הזמן שנכריז שאין לנו חלק במדינה זו על כל ראשיה שריה וסורריה. צדקו אחינו החרדים.