הרב גיסר נגד "הדרת אבות" מאירועים בבתי הספר - סרוגים

הרב גיסר נגד "הדרת אבות" מאירועים בבתי הספר

יו"ר מועצת החמ"ד, הרב אבי גיסר, יוצא נגד התופעה במסגרתה אוסרים מוסדות חינוך דתיים על אבות להשתתף במסיבות של בנותיהן בעיקר במסיבות בת מצווה או מסיבות הסידור: "החלטת החמ"ד היא שלא מפרידים בין אבות ובנותיהם באירועים של בית ספר". האזינו לדברים ששודרו ברדיו גלי ישראל.

הרב גיסר נגד "הדרת אבות" מאירועים בבתי הספר
  לא להדרת אבות. הרב גיסר (פלאש90)

בכנס מנהיגי החמ"ד שנערך הבוקר (ד') בבנייני האומה בירושלים, במסגרת שבוע החמ"ד, נפגשו יחד מנהלי מחוזות, מפקחים מנהלי בתי ספר וגננות לדון על הסוגיות הבוערות בתחום החינוך.

ראשון הנואמים, הרב אבי גיסר, יו"ר מועצת חמ"ד ורב הישוב עופרה, התייחס לתופעת ההקצנה הדתית המתחוללת בבתי הספר. במהלך דבריו אמר הרב גיסר כי "מנהיגי החינוך שלנו יודעים ללכת כחמ"ד כמשפחה, כנגד רוחו של כל אחד ואחד."

"חמ"ד כמשפחה, פרושו שגם בטקסים של בתיה"ס, ובכל הארועים, אלו ארועים משפחתיים." הוסיף הרב גיסר.

"אני עומד כאן ואומר מה שקבעה מנהלת החמ"ד: מסיבות סידור, מסיבות חומש, מסיבות בת מצווה ובר מצווה, הם ארועים משפחתיים, ולכן אנחנו לא מפרידים בין אבות ובנים והורים ובנות ואבות ואמהות באירועים של בית ספר".

הדברים זכו למחיאות כפים של משתתפי הכנס.

כידוע, בשנים האחרונות הולכת ורווחת התופעה, בעיקר בבתי ספר המוגדרים תורניים, ובמסגרתה על אבות נאסרת הכניסה למסיבות בהן משתתפות בנותיהם, זאת "מטעמי צניעות" כפי שמגדירים המוסדות.

האזינו לדבריו של הרב אבי גיסר (רדיו גלי ישראל)

[podcast]https://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2012/03/GISER.mp3[/podcast]

נאמני תורה ועבודה: "מברכים, מקווים שייאכף"

בארגון "נאמני תורה ועבודה" מיהרו לחזק את ידיו של הרב גיסר: "אנו מברכים על דבריו החשובים של הרב גיסר, ומצפים שהמוסדות הדתיים הכפופים לחמ"ד יפעלו ברוח הדברים."

"התופעה של השנים האחרונות שבה נמנעת מאבות ההשתתפות באירועים של בנותיהם, היא תופעה שלא הייתה קיימת בעבר ומושתת על תפיסת עולם המנוגדת לערכי הציונות הדתית בכלל וערכי החינוך הממלכתי דתי בפרט. העיסוק האובססיבי בנושאי צניעות, במיוחד בגילאי היסודי, הוא מה שמוביל לחוסר צניעות."

יש מקום לכולם

בראיון לרעות וילף התייחס ראש מנהל החמ"ד, אברהם ליפשיץ התייחס לריבוי הגוונים בחינוך הממלכתי דתי.

"קבענו כאחד היעדים שלנו את 'והעמידו תלמידים הרבה' ומי שרוצה להכנס נכנס. החמ"ד הוא משפחה של כולם. אני לא רואה קושי ולא רואה שאלה, כשיש מקום בלב, יש מקום לכולם".

"התורה היא של כולם והתפקיד שלנו הוא להחיל תורה לעם ישראל. אנחנו זוכים לכך שתלמידים רבים מצטרפים לחינוך הדתי".

ומה עם הסינון שנעשה במוסדות החינוך?

"יש אלטרנטיבה במוסדות אחרים, ואנחנו עושים מאמץ שכל מוסד ירחיב את החורים בקריטריונים שלו. אנחנו עובדים על זה ומתקדמים בזה".

האזינו לאברהם ליפשיץ על גווני החמ"ד (רדיו גלי ישראל)

[podcast]https://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2012/03/LIFSHITZ.mp3[/podcast]

במהלך הכנס היום תוחל כתיבתו של ספר תורה שיהיה מוקדש לילדים הרוגי פעולות איבה והוא יתקיים בהשתתפות בני משפחת פוגל ובן ישי שיכתבו בו את האותיות הראשונות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אבי די
דוד גרינבוים | 21-03-2012 12:52
מי מרבותיך חושב כמוך ? הרב צבי יהודה זצ״ל ? הרב שפירא זצ״ל ? לא לחינם זעק ר׳אברום על תופעת הרבלך. יושב עו״ד נכבד ופוסק הלכות. אין זה יאה  
2
ל-1 היקר
קורא | 21-03-2012 15:29
איזה מרבותיך התירו ביזוי ת"ח?
3
מה זה ה"משפחתי" הזה??
עובר אורח | 21-03-2012 15:48
שם מכובס שהמציאו בקיבוצים ל"מעורב"?? לא הייתי בשום מסיבת סידור של הבת שלי - הייתי רוצה להיות אבל זה מחיר חינוכי שאני משלם על רצון של קדושה. איך אפשר לחנך אותם לחיים של הפרדה בנערות כשאין הפרדה בילדות - זה אמור ל"נחות" עליהם? כמו שמגיל קטן מתחנכים ללבוש מסוים ולשמירת שבת, למרות שהם לא מחויבים הלכה למעשה, בכל זאת לא מחכים ל"רגע האחרון". מדוע כאן לחכות?
4
אור באפלה
נעם | 21-03-2012 17:34
הגיע הזמן שמישהו יחזיר את הפורפורציות. השלב הבא הוא שגם בארוחה משפחתית ישבו בשני חדרים נפרדים. הגיע הזמן שמישהו ישלח את מי שהצגה של בנות מסיבת חומש מערערת את אמונתו לבירור הלכתי אצל רבותיו (או לחילופין, בדיקה פסיכיאטרית)
5
אחד מגלריית הרבנים
| 21-03-2012 19:24
גם "רב".
6
יישר כוח לרב גיסר. ובושה למטקבק 1. למד קודם שמירת הלשון
החפץ חיים | 21-03-2012 20:15
7
חבל...ועוד מחאו כפיים..גדולי הדור הולכים ונשארנו יתומים
מצפה לישועה | 22-03-2012 0:06
אנא ה' תאיר לנו את דרך האמת בתוך עולם השקר