הרב מצגר והרב עמאר: איסור מוחלט לעלות להר הבית - סרוגים

הרב מצגר והרב עמאר: איסור מוחלט לעלות להר הבית

על רקע התארגנויות לעליה להר הבית מוציאים היום הרבנים הראשיים לישראל גילוי דעת בו הם כותבים: "חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא ע"פ ההלכה לעלות להר הבית". ומוסיפים "כל הוראת היתר בעניין זה עלולה לגרום למכשלות חמורים באיסור כרת".

author-image
הרב מצגר והרב עמאר: איסור מוחלט לעלות להר הבית
  אסור לעלות להר הבית. הרב מצגר והרב עמאר (פלאש90)

בעקבות התארגנויות לעליה להר הבית, מתפרסמת בימים אלו קריאת קודש מטעם הרב הראשי לישראל והראשון לציון, הרב שלמה עמאר, תחת הכותרת: השמרו לכם מעלות בהר ונגוע בקצהו.

אל קריאה זו הצטרפו הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר הרב אליהו בקשי דורון, הרב שלום כהן ראש ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, חבר מועצת חכמי התורה, רבה של העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצאל, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

בקריאה נאמר: "חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא ע"פ ההלכה לעלות להר הבית, ואיסור זה היה פשוט וברור מקדם קדמתא, והדבר נאסר ע"י כל גדולי ישראל."

"אך בהיות ובתקופה האחרונה כל מיני ארגונים קוראים אל הציבור לעלית אל הר הבית, הננו לגלות בזה דעת תורה, כי האיסור בתוקפו עומד, ואיסור מוחלט לעלות אל הר הבית בזמן הזה."

הקריאה מסתיימת בתפילה שה' יתברך יערה עלינו רוח טהרה ממרום, ונזכה בקרוב לביאת משיח צדקנו, ועינינו תחזינה בבנין אריאל, בשוב ה' שיבת ציון בחן בחסד וברחמים.

מטעים את הציבור באיסור כרת

לקריאתם של הרבנים מצטרף גם קול קורא שהוציא הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, בו הוא כותב: "הנה נודע בשערים המצוינים בהלכה, האיסור החמור על פי דין תורתנו הקדושה, שלא להיכנס לכל שטח הרב הבית בטומאה, וכיום שאנו טמאי מתים, ובעוונותינו אין לנו אפר פרה להיטהר, הדבר אסור  לנו בכל תוקף, והנכנס למחנה שכינה בטומאה חייב כרת".

"וכל הוראת היתר בעניין זה עלולה לגרום למכשלות חמורים באיסור כרת. לכן נקבע על ידי גדולי הדורות מקדמת דנא, לאסור באופן מוחלט עליית יהודים לכל שטח הר הבית."

עוד מוסיף הרב מצגר: "אולם החרש לא אוכל, כי שמעתי קול ענות חלושה, האומרים שכביכול יש היתר בדבר, ומטעים את קהל עדת ישראל לעלות בהר ה' ולקום במקום קודשו, ולא יראו לנפשם לפרוש מאיסור תורה החמור שיש כרת רח"ל."

"על כן ראיתי חובה לעצמי לקרוא לקהל הקדוש שלא לעלות חלילה לכל שטח הר הבית."

יצוין כי בפתח הר הבית שלט ובו קריאה מטעם רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ האוסרת עליה להר הבית, וכבר בשנת תשכ"ז (1967) פורסמה קריאה על ידי כל הרבנים האוסרת עליה להר הבית.

בשנה שעברה לקראת חג הפסח, פורסמה קריאתם של רבנים ראשיים בעבר עם רבנים מהציונות הדתית האוסרת על עלייה להר הבית.

במודעה פורסם גילוי דעת משנת תשס"ד בו נכתב: "הננו לחזור ולהזהיר ששום דבר לא השתנה והאיסור החמור במקומו עומד בכל שטח הר הבית. וד' יראנו ישועתו בקרוב."

על גילוי דעת זה חתומים הרב מרדכי אליהו והרב אברהם שפירא זצ"ל, ויבדל"א הרב עובדיה יוסף והרב שלמה אבינר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מחפש ישוב
'ק | 06-03-2012 12:39
תמוה, שהרי ידוע שהרב מרדכי אליהו עורר לעשות בית הכנסת בהר הבית, ושיהיה השגחה על הנכנסים
2
ל-1, אם כבר הרב אליהו זה עוד דוגמא לרב שאסר
| 06-03-2012 23:54
הרב אליהו אסר לעלות להר וההצעה להקים בי"כ במקום היתה כדרך לפתרון שיבטיח שיעלו באופן מבוקר. אבל למעשה הרב אליהו אסר חד משמעית לעלות להר הבית במצב הקיים כיום.
3
יש רבנים שקוראים כן לעלות להר
ירעם | 07-03-2012 12:53
"וכבר בשנת תשכ"ז (1967) פורסמה קריאה על ידי כל הרבנים האוסרת עליה להר הבית". לא נכון. יש רשימת רבנים מפוארת, וביניהם הרב דב ליאור, הקוראים לציבור לציבור לעלות להר!
4
ספק
דוד | 07-03-2012 21:09
יש מצווה לעלות להר הבית כשיש בית מקדש. אמנם כשאין בית מקדש המקום, כמובן, עומד בקדושתו, אך אנו לא זכינו להיות מספיק טהורים שהרי כולנו טמאי מתים. והרי רבנים גדולים ועצומים מאלו שסוברים היום שמותר (במחילה מכבוד תורתם) פסקו שלא, וגם בזמנם שמעו על כל המדידות..וכל הפוסק שמותר לעלות מכניס את הציבור לספק כרת