הרב לאו: לא אמרתי שאני מתפלל שהרב אלישיב ימות - סרוגים

הרב לאו: לא אמרתי שאני מתפלל שהרב אלישיב ימות

יממה לאחר הפרסום של דברי הרב בני לאו בהקשר לתפילות על הרב אלישיב, אומר הרב בני לאו כי מדובר בשגגה רעה ודבריו לא הובנו כראוי. "אוי ואבוי לאוזניים ששמעו כאילו שאני אמרתי שאני מתפלל שהרב אלישיב ימות ויסתלק מן בעולם." לדבריו מדובר

הרב לאו: לא אמרתי שאני מתפלל שהרב אלישיב ימות
  לא הובן כראוי. הרב לאו (פלאש90)

הרב בני לאו חוזר בו הבוקר (ה') מהדברים שפורסמו בשמו מתוך דף הפייסבוק שלו.

בראיון לקווה שפרן בתוכנית "ישראל הבוקר" ברדיו גלי ישראל, חוזר בו הרב מדבריו וטען כי הם פורשו לא בצורה הנכונה.

"אוי ואבוי לאוזניים ששמעו כאילו שאני אמרתי שאני מתפלל שהרב אליישיב ימות ויסתלק מן בעולם."

"אני לא רוצה להגיד שזה זדון, אני לא רוצה להגיד שזו רשעות, אני רוצה להגיד שזו שגגה רעה".

אתמול, פרסמנו ב'סרוגים' את דבריו של הרב בני לאו, רב קהילת הרמב"ן בירושלים כפי שפרסם בדף הפייסבוק שלו.

בראיון לאתר "כיכר השבת", שפרסם את הדברים לראשונה, אומר הרב לאו כי "דברי הוצאו מהקשרם, פרשו את אמירתי בצורה לא נכונה. צריך להיות מרושע בכדי להתפלל למותו של הרב אלישיב שליט"א."

"אני התכוונתי לומר שצריך להתפלל מתוך מקום של צניעות וענווה ולא לומר לקב"ה ולדרוש ממנו תעשה כך או אחרת, אלא תעשה הטוב בעיניך".

"הצורה בה התקבלו דברי זעזעה אותי עד תהומות הנפש. חלילה, לא לכך הייתה כוונתי, אני בסך-הכל עניתי תשובה פרטית לתלמיד ששאל כיצד צריך להתייס לתפילה וניתחתי לו את הדברים".

"אם יצאה סערה כזאת בעקבות דבריי, הייתי מתנסח בלשון אחרת יותר זהירה האומרת במדיוק למה הייתה כוונתי." סיכם הרב לאו.

למה התכוון הרב?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הוא רק אמר שיפסיק להתייסר הוא לא אמר שימות חס ושלום!
לב צהוב | 16-02-2012 13:08
2
תגובה לדברי בני לאו
יונה ק | 16-02-2012 14:05
אמרת שראוי להתפלל לנשמה להסתלק מהגוף הבוגדני... איך אתה קורא לזה אם לא להתפלל שהרב אליישיב ימות חלילה? זה פירוש מילים פשוטות. ולי יש אגדה אחרת עם רבי יהודה הנשיא שראוי שתיקח לתשומת לבך היטב: פעם הלך רבי למקום אחד וראה בני אדם שמגבלים עיסותיהם בטומאה. אמר להם מפני אתם מגבלים עיסותיכם בטומאה אמרו לו, תלמיד אחד בא לכאן והורה לנו מי בצעים אינם מכשירים, (מי אגם) והתלמיד בכלל אמר שמי ביצים מותר וכו ובסוף הגמרא באותה שעה גזרו תלמיד אל יורה אלא אם כן נוטל רשות מרבו. נדמה היה לי כי סיפור זה של רבי מלמדנו באופן חד ביותר מדוע תלמיד צריך להיזהר במילותיו בציבור כל עוד לא נטל רשות מרבו, חבל שלא נזקקת לאגדה זו לפני שפרסמת את דבריך ללא מחשבה.
3
חוסר אחריות, בין היתר
להבין | 17-02-2012 0:25
א. אתה יודע מה היה מצבו של רבינו הקדוש מול מצבו הנוכחי של הרב אלישיב?! דווקא באגרות משה שהבאת משמע שהיה גוסס, לפסוק בהלכות נפשות מתוך סיפור בגמרא - צריך להיות רבי משה פיינשטיין, אתה לא! ב. מנין לך כי דורו של רבי היה יתום כדורינו שמעטים המגינים עליו, והרי עד שלא שקעה שמשו של רבי וכו', ברור כי אף הרב אלישיב מוכן להתייסר כדי להגן על הדור, כפי שעשה בחייו, וכי ברור לך כי ימים [אפילו ספורים] של הגנה כזו אינם חשובים דיין כדי להתפלל ח"ו להפך??? ג. קצת, טיפה, ענווה. כל גדולי ומאורי הדור חתמו על מכתב לקרוע רקיעים לרפואתו, הרב קנייבסקי הורה לצום, הרב עובדיה התבטא שצריך שיחלה עצמו כדי שיבריא, הרב שטיינמן וכו' וכו', ומול כל חכמי ישראל - הר' לאו נגד. זה כוחות? ד. אם אחרי דברים כמו שכתבת לא חשבת שתהיה סערה, יכולת ראייתך לטווח מאד קצר מוטלת בספק מאד גדול. צר לי.
4
באמת....
יוסי | 17-02-2012 7:05
מי שהוא מזדהה פוליטית עם מגזר מסוים כמו ד"ר בני לאו והוא מלקק לשמאל כדי למצוא חן בעיניהם אז שלא יתפלא שמצטטים את דבריו ואני לא מאמין למה שהוא חוזר בו אלא למה שהוא אמר בהתחלה והיינו צריכים לחכות שיראיינו אותו בגל"צ ואז נתקוף אותו וכדוגמא למי שצריך להיזהר בדבריו זה הרב עובדיה שבגלל זה הוא נזהר בדבריו
5
הר"ן שאותו ציטטת אומר בפירוש "להתפלל שימות"
חבל מאוד | 17-02-2012 9:28
חבל שאתה מפחד מכל המתלהמים הבורים שהתנפלו עליך. הדברים שאתה אומר עכשיו נראים כהתפתלות של פוליטיקאי ולא כדברי אמת. הרבה אנשים שלא היו מודעים לדברי הר"ן והאגרות משה שמחו מאוד על הדברים שכתבת והם היו כמים חיים לנפש עייפה. התפילה על חולים שברור שלא יקומו כבר נראית פעמים רבות כדבר שהדעת לא יכולה לקבלו והיה מצויין שקמת ואמרת את הצד השני. כמובן שלא חייבים לקבל זאת ויש דעות רבות שחולקות אבל אין זה מצדיק שלילה ופסילה של הדעה שכנגד.
6
חסר רגישות, בכל מקרה
אמוני | 28-08-2012 12:38
לא מפרסמים דבר כזה או אחר, בטרם מתייעצים עם קרוביו הנפטר. - מה אומרים הרופאים? מה מרגישים הבנים? מה חושבים החתנים? (הדברים מנוסחים בלשון זכר ומכוונים לזכרים ולנקבות כאחד).