מי המציא את שיטת ה"תג מחיר"? - סרוגים

מי המציא את שיטת ה"תג מחיר"?

חשבתם שהימין הקיצוני המציא את הונדליזם, שימו לב לכתבה הזו מלפני שלושים שנה בה מתואר כיצד קבוצה של "כ-50 צעירים שבאו בסגנון 'זרוק', כנראה מצפון ת"א", השחיתה שלטים באריאל כשהיא מרססת עליהם כתובות נאצה בגנות המתנחלים ובעד השלום. "שלושים שנה, לך תזכור".

author-image
מי המציא את שיטת ה"תג מחיר"?

כך נכתב בעיתון 'מבט' בכ"ג בכסלו תשמ"ג:

בשבת, ערכה תנועת 'שלום עכשיו' מיוצגת על ידי כ-50 צעירים שבאו בסגנון "זרוק" (שבאו, ככל הנראה מצפון ת"א או משכונות היוקרה של ירושלים) הפגנה בשומרון נגד ההתנחלויות, שהן להגדרתם "סוף הציונות".

הם הגיחו לתוך "אריאל" (ישוב בשומרון) עם שלטים בידיהם והפליטו קריאות גנאי כלפי ילדים וילדות מתנועת 'מכבי הצעיר' שזה עתה יצאו מפעולת שבת.

חרה למפגינים שנערי אריאל הקיפו במעגל את ה"אורחים" הבלתי קרואים וזעקו לעבר בקול קצוב "מי אנחנו? אריאל! איפה אריאל? בארץ ישראל!"

האנשים ה"יפים" הפגינו חוסר סבלנות וסובלנות כלפי אחיהם שכל "חטאם" הוא בבנית בית ויצירת חיים על אדמת הטרשים בלב השומרון.

אנשי "שלום עכשיו" לא הצליחו לשכנע את המתגוררים במגורים של קבע (הם כבר לא דיברו על התנחלויות דמה) ובודאי שלא הצליחו להתגבר על הטור הארוך של המכוניות הפרטיות שמשים פניו אל עבר השכונה המבוקשת "נופים".

כיצד בכל זאת אפשר להלחם בזרם הביקוש לשומרון ולתת פורקן למאווים כמוסים וליצרים אפלים שכל מהותם הוא הורדת ישובים אשר קצב בנייתם עולה על הקצב המקובל במרכז הארץ? קל מאוד: בצבע ובמכחול! במחיקת שמות הישובים שקבעה מע"ץ ובהשחתת שלטי הפרסומת של החברות הקבלניות הבונות.

במקור: נופים יופי של חיים

בתל אביב לשון מצוחצחת

בעצרת בת"א הם מדברים בלשון מצוחצחת, בהקראת פרקי שירה מפי שחקנים ידועי שם, בשם ההומניזם הצרוף ובתמיכת שורה ארוכה של פרופסורים ואינטלקטואלים.

הם (כך מצהירים) בעד סובלנות, נגד אלימות ובעיקר: דבקים בשמירה על החוק.

בשטח (בלשונם: ב"שטחים") אין סובלנות כלפי דעות של "מתנחלים", מותר להשתמש באלימות גם כשהדבר כרוך בעבירה על החוק (השחתת שלטים רכוש המדינה).

שולמית אלוני החרישה. לגביה, כנרה המתנחלים מחוץ לזכויות הפרט. אך מה עם המשטרה, האם פעלה נגד מפרי החוק שלא הססו גם לחתום את שם התנועה ששלחה אותם על אחד השלטים? (אגב המפגינים היו מלווים בכח משטרתי) ומה עם מע"ץ, האם הוא התלונן במשטרה כלפי מפרי החוק? החברות הפרטיות אני מניחה, תתבענה את זכויותיהם.

שמות הישובים היהודים נמחקו

ואיפה הם היום?

העיתון מבט, היה עיתון "לכלכלה ולחברה" והיה אחד משלושת העיתונים הכלכליים של אותה תקופה. העיתון עצמו הוקם בשנת 71' והיה בעל אוריינטציה ימנית, אך מאז הוא נסגר וירד למצולות השכחה.

טובה גלבוע, כותבת הכתבה, הגיעה לעיתון כבת למשפחת המשקיעים, כיום היא מנהלת את מלון אשל השומרון באריאל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
נו באמת
שיקו | 06-02-2012 19:14
אז הבאתם כתבה מלפני 30 שנה שהיא בכלל לא מגמתית. מומלץ מדי פעם לבקר גם את עצמכם הרי נערי התג מחיר האלה פוגעים במטרות שלכם (שאני לא שותף להם גם כך).
2
מי הם "נערי התג מחיר"?
השמאל חסרי אופי | 07-02-2012 9:08
בינתיים יש רק הוכחות חותכות לפגיעות ערבים בעצמם בסיוע אנשי שמאל.
3
אכן, ידיעה אקטואלית וחשובה
אלעד | 07-02-2012 17:44
הפתעה: הימין לא המציא את הגרפיטי. ובכל זאת, תיקון אחד קטן: קרוב לודאי שאותם צעירים לא הגיעו "מתל אביב או משכונות היוקרה של ירושלים". מהכתובת "כסף לשכונות" עולה, שהצעירים כנראה מחו על זרימת הכספים להתנחלויות במקום לשכונות החלשות ולעיירות הפיתוח, בחסות ממשלות הליכוד משנות ה-80. אכן, המחאה רלוונטית מתמיד היום, אלא שהיום כבר לא פוליטקלי קורקט לדבר על כסף שהולך להתנחלויות, כי זה "מדיני" ו"פוליטי", ועכשיו לשמאל מותר לדבר רק על הנושא ה"חברתי", אחרת הוא אנטי-ציוני. לפני 30 שנה ככל הנראה עוד היו כמה שפויים שהבינו את הקשר בין כסף שמגיע לאריאל לכסף שלא מגיע לדימונה ולאופקים.