רדיו 'קול ברמה': רודפים אותנו כי אנחנו חרדים - סרוגים

רדיו 'קול ברמה': רודפים אותנו כי אנחנו חרדים

ברדיו 'קול ברמה' המסרב להעלות נשים לשידור במשך רוב שעות היום, טוענים כי ההחלטה שהתקבלה בכנסת לבדוק בכלים משפטיים את המשך התנהלותו איננה מקצועית והיא פוליטית גרידא. את הדרישה להשמיע גם קולות נשיים בשידור הם מכנים: "כפייה חילונית של הרדיו החרדי".

author-image
רדיו 'קול ברמה': רודפים אותנו כי אנחנו חרדים
  עיבוד תמונה. (צילום פלאש90)

תחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' מחזירה אש.

בשבוע שעבר דיווחנו ב'סרוגים' על כך שהועדה הבין משרדית למניעת הדרת נשים החליטה להעביר את חוקיות ההסדר שעשתה הרשות השניה עם התחנה לבדיקה של משרד המשפטים.

בעקבות תלונה של ה'אגודה לזכות הציבור לדעת', על כך שהתחנה אינה מאפשרת לנשים לעלות לשידור, נעשה הסדר בין הרשות השנייה לתחנה לפיה נשים יוכלו לעלות לשידור למשך שעה בשבוע, כשהחל מהיום יעלה המינון לשעה ביום.

השרה לימור לבנת המשמשת כראש הצוות אמרה בדיון: "בהיבט החוקי משרד המשפטים ימסור את חוות דעתו. בהיבט הציבורי אני חושבת שזו שערורייה שתחנת רדיו שמשתמשת במשאב ציבורי, מחרימה נשים, כובלת אותם לרצועות שידור שבועיות או יומיות, ובפועל אינה מאפשרת להן להתבטא באופן חופשי".

כפייה חילונית

בדיון עצמו לא נכחו אנשי 'קול ברמה' מאחר שלטענתם הוזמנו לדיון רק 18 שעות לפני קיומו באופן שלא איפשר להם להתארגן.

בתחנה החליטו לצאת ביום שידורים מיוחד במהלכו יעלו לשידור אנשי ציבור ומאזיני התחנה ויביעו דעתם בנושא, כשהם קוראים למאזינים להצטרף לקריאה "שמים סוף לכפיה החילונית ברדיו החרדי".

באופן חריג, התאפשר לנשים לעלות לשידור במהדורה החדשות המרכזית של התחנה, שם אמרו נשים כי הן מברכות ומחזקות את החלטת התחנה שלא להשמיע נשים. המאזינות ציינו כי הן אינן רוצות לעלות לשידור ומבחינתן זהו צעד חד פעמי להבעת מחאה.

גורמים בתחנה מסרו כי הדיון כבר מזמן ירד מהפסים המקצועיים והפך לפוליטי גרידא. "חשוב להדגיש כי כפי שאנו נגד כפיה חרדית על אורח החיים החילוני, כך ייטב אם הציבור החילוני לא יכפה עצמו על תחנה שנועדה, החל מיום הקמתה ועל פי תנאי הזיכיון, למגזר החרדי בלבד".

"חלק גדול מארגוני הנשים שתוקפים אותנו כעת הגישו נגדנו בג"צ עם הקמת התחנה מתוך רצון מוצהר לצאת כנגד תחנה חרדית, זאת טרם תחילת השידורים. כך שלא טובת הנשים החרדיות לנגד עיניהם".

יש לציין כי התחנה, המזוהה עם הזרם החרדי-ספרדי מחמירה יותר מאחותה ה"אשכנזית" – רדיו "קול חי", שם כן מתאפשר לנשים לעלות לשידור. על פי פסיקה של הרב עובדיה יוסף אין איסור בהעלאת נשים לשידור, וכך פסק גם הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר.

עד לשבוע שעבר הותר לנשים לעלות לשידור במשך שעה בשבוע, כשמהשבוע הן יזכו לשעה יומית. בתוכניות שאלות ותשובות, למשל, יכולות הנשים לשלוח את שאלותיהן באמצעות פקס שמוקרא על ידי קריין התחנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אזהרה-הצביעות של רשות השידור הורגת (ולא מצחוק)!
האמת העצובה | 06-02-2012 15:31
אין איזון בין ימין ושמאל בתקשורת וזו עובדה אקדמית שגם השמאל מודה בה בלי בושה. עצם הדרישה להכתיב תכנים של רדיו זו הפרת חופש העיתונות שבכל כלי אחר כמו רשת ב' למשל היו זועקים חמס וכפיה דתית אם היו כופים עליהם להביא מישהו דתי או ימיני (ואם מביאים אז מביאים כבר מישהו כמו הג'וקר הדתי אורי אורבך אלא שהוא ג'וקר ותו לא) כנראה שבאמת אין תחליף לרדיו פיראטי.