עתירה לבג"צ: יש לבטל את הבחירות לרבנות בפתח תקווה - סרוגים

עתירה לבג"צ: יש לבטל את הבחירות לרבנות בפתח תקווה

תושב העיר פתח תקווה עתר היום לבג"צ בדרישה לבטל את הליך מינוים של שני הרבנים הראשיים לפתח תקווה הרב בנימין אטיאס והרב מיכה הלוי. בעתירה נטען כי הרכב האסיפה שבחרה את הרבנים הותאם לעסקה כשבתמורה למינוי אחיו של שר השיכון מטעם ש"ס הוסכם על מינוי נציג המפד"ל.

author-image
עתירה לבג"צ: יש לבטל את הבחירות לרבנות בפתח תקווה
  יבטל את המינויים? בג"צ (פלאש90)

האם  תבוטל בחירת הרבנים הראשיים לפתח תקווה?

בעתירה שהגיש היום (ג') תושב העיר גיא ששון, לבית המשפט הגבוה לצדק הוא דורש את ביטול הבחירות של הרבנים הראשיים בפתח תקווה, שהתקיימו לפני כשבועיים.

שלוש שנים אחרי שנפטר הרב ברוך שמעון סולומון זצ"ל ששימש כרב העיר במשך כשלושים שנה, נבחרו שני רבנים חדשים באם המושבות. כרב ספרדי נבחר הרב בנימין אטיאס וכרב אשכנזי הרב מיכה הלוי.

על פי דיווח ברשת ב' העתירה שהוגשה היום טוענת לאי סדרים בהליך המינוי. לטענת העותר, המשמש כגבאי באחד מבתי הכנסת בעיר, הרכב האסיפה הבוחרת הותאם לעסקה שבין סיעת ש"ס לסיעת המפד"ל במועצת העירייה.

הדיל, על פי הטענה היה לבחור את הרב בנימין אטיאס, אחיו של שר השיכון אריאל אטיאס, ובתמורה לכך ימונה הרב מיכה הלוי המוסכם על נציגי המפד"ל בעיר.

בעתירה נטען כי הרכב האסיפה נבחר כך ש40 מתוך 48 החברים בה יצביעו בהתאם לעסקה.

לא הטענות היחידות

אין זהו הטענה היחידה על הליך בחירת הרבנים בפ"ת. אתמול, דיווחנו ב'סרוגים' על דבריו של הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב אביחי רונצקי שטען כי בש"ס הטילו וטו על מועמדותו לרב העיר בשל סירובו למנות רבנים צבאיים המקורבים אליהם.

בראיון ל'רדיו גלי ישראל' סיפר הרב רונצקי כיצד עם כניסתו לתפקיד, ניסו הרבנים הראשיים לכפות עליו למנות לחטיבות הלוחמות רבנים מטעמם על אף שלא שירתו בצה"ל.

"כאשר לא נענתי להם הם פשוט קמו ואמרו הפגישה הסתיימה, הייתי בהלם" סיפר הרב.

לאחר מכן ציין הרב, כי כנקמה פעלו אנשי ש"ס למנוע את בחירתו לרב הראשי לפתח תקווה "אמרו לי שלא הקשבתי לרבנים אז וגם אמרו שאני שרתתי בצבא זמן רב מידיי וציוני מידי".

הרב מאשים גם את אנשי המפדל שנתנו יד למהלך כדי לא להכשיל דיל ארצי בין ש"ס והמפד"ל. על כך אמר הרב "הדבר מלמד על הנהגה ללא עמוד שדרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
זו לא הרמאות היחידה
עמיר נחשון | 31-01-2012 17:41
לרב מיכה הלוי אין שום מבחן לרבנות בתיקו ברבנות הראשית הרב מצגר בדבריו היום ברדיו ״גלי ישראל״ דווח כי יש רבנים המתמודדים על רבנות עיר שאין בתיקם ברבנות הראשית אף לא מבחן. הרב הלוי קבל כושר לרבנות מקומית בימי הרב לאו באמתלה שהכושר נצרך לצורך התמודדות על רבנות קרית אונו . בפועל הכושר נועד להתמודדות מול הרב מצגר על רבנות תל אביב. בפועל מתגבשת עתירה נגד הרב הלוי על העובדה כי מעולם לא נבחן בכתב לרבנות וכל תעודותיו נתנו על סמך קשרים בחלונות הגבוהים.
2
בושה לציונות הדתית
נחמן אלרועי | 31-01-2012 19:00
אם אכן 1 צודק והרב הלוי לא נבחן בבחינות כאחד האדם ובגיל 37 קבל צו׳פר כמתנת חינם ולא נבחן 12 בחינות ככל אחד זו השחתה. אני מבקש מהרב הלוי מקורביו חבריו ידידיו לכתוב עובדות. נבחן בכתב או לא ? קבל כושר ב״שטיק״ או לא........ אגב עסקני המפד״ל בפ״ת גם אתם מוזמנים לענות.
3
לא בטוח שזו בושה, לא בטוח שזו רמאות
קרן בן יבנה | 31-01-2012 20:19
לדעתי, אם אדם בולט בידיעותיו כך שברור כשמש שהוא כשיר היטב היטב לרבנות עיר ולדיינות, אין צורך להיות נוקדנים קטנוניים ולבקש ממנו לעבור מבחנים. אני משוכנע שהרב אלישיב לא עבר מבחני דיינות בכתב לפני שהתאפשר לו להיות דיין בבית הדין הגדול. אדם בגיל 37, שמוכר כעילוי בכיר ע''י הרבנים שמחברים את שאלוני הבחינה לרבנות, והם מעידים שהוא מתאים פלוס, אין שום סיבה להיזקק לשרבוט התשובות במבחן ולא לסמוך על שיקול דעתם. שיקול הדעת שלהם לא נבנה על ידי הערכתם את חוש האופנה שלו אלא על היכרותם ההלכתית איתו. ייתכן שהחוק היבש היבשושי והמיובש דורש תעודה רשמית שתושג ע''י מבחן, מכל מקום אין כאן בושה או רמאות מוסרית. רק כיפוף קליל של חוק מוזר.
4
הרב הלוי ענה תשובה
גורים קצבורג | 31-01-2012 20:35
רק עילויים בני 60 ומעלה הוכרו על ידי הרבנות הראשית ככאלה שלא עברו מבחנים. אם נכון הדבר שהרב הלוי לא כתב מבחנים בניגוד לרב אטיאס שהוא דיין כדאי שיוריד מועמדות. זה לא ״פגם טכני קטן״ זו שערוריה שגם רבנים דתיים לאומיים למדו איך בתרבות של פטנטים לקבל כושר בלי מבחנים.
5
הרב מיכה ראוי
דוד | 31-01-2012 23:25
חברה אנא מכל המקטרגים ״טלו קורה מבין עניכם״ הרב הלוי ראוי מאד, מישהו יודע כמה מבחנים עשה מצגר ?בואו נשים את הרב מיכה מול הרב מצגר ראש בראש בהלכה ונראה מי באמת ראוי. מכל המועמדים שהגישו המקובל מכולם בתורה,מידות,הלכה הרב מיכה ראוי ! ולא יעזור לככככללל הבגצים והעתירות שהוכחו עד עכשיו קיקיוניות לחלוטין. בעזרת השם בכ׳ח שבט תתברך פתח תקוה בשני רבנים ראויים. והכי חשוב , לא פוליטיקאים(כמו שהמגיבים פה שואפים)
6
רבנים לא פוליטיקאים ?
שלמה | 01-02-2012 6:40
איך הם חשבו להבחר ע״י גדלותם או כתוצאה מגיל פוליטי ? אפ אחד לא הלעיז אמרו בקול מה שהרב מצגר אמר ברמז. הרב מיכה הלוי קבל כושר לרבנות ב״דיל״ ב״שטיק״ וכו׳. הרב מצגר לא מועמד אז למה אתה מנסה לבזות אותו. אנשי פ״ת רוצים רב שלמד נבחן וקבל תעודה לא רב ״פוליטרוק״ שסודר לו כושר. גם זה יבדק בבג״צ!!!!!!!!! 
7
מצעד הרבנים
עורקבי אביגיל | 01-02-2012 8:19
אצל ש"ס היה מועמד אחד כל הדרך הרב אטיאס שבחר בו הרב עובדיה . יש לו תואר דיין וזה תואר שלא מקבלים מ"מבחן בעל פה". במפד"ל לא כגדולי תורה בוחרים רבנים אלא עסקנים. בפ"ת שם אני גרה בחרו בו עסקנים כמו זפט הופונבורג ואחרים עם הסכמה של עסקנים ארציים כמו סלונימסקי. הביזיון גדול כי העלו והורידו שמות רבנים שכל יום מחליפים שם...הרבנים איגרא...בלס...קמינצקי...ברונר...רונצקי....אין עמוד שדרה. בחרו בסוף ברב ש"עשה" "כושר" בדרך של פרוטקציה ולא נבחן אף בחינה בכתב. זה לא בושה ????
8
אני מזועזעת
חיותה יזראלביץ | 01-02-2012 8:51
הרב הלוי מעמיד עצמו לבחירה עם כושר מפוקפק ? אין בושה גם לרבנים שלנו ?
9
תגובה ל-3
קרן בן דניאל | 01-02-2012 9:22
גם לרופאים היית מתייחס בסלחנות אם היו ללא תעודה כהלכה ? גם לעורכי דין היית סולח אם היו מייצגים ללא תעודה רצינית ? אז מה אם אתה תלמיד של המועמד הכל מותר בדרך לכסא ?
10
פורים ורבנים בפתח תקווה
אהוד ק | 02-02-2012 9:46
האם בפתח תקווה יש רק מפדל"ניקים ,חרדלניקים וש"סנקים ? האם אין עוד יהודים ?מה עם הדאגה של המפד"ל לכלל ישראל? מה קרה האם שכחו את כל העקרונות ? הבחירות נראות כמו הבחירות במוסקווה ובמצרים ,אין שום אפשרות אך ורק מי שהכח הפוליטי אצלו . אין דמוקרטיה ,אין בחירה אמיתית ,אין דאגה לצורכי העם . אין רצון לדאוג לעם. לגבי ש"ס אני לא מתפלא ,הם מפלגה סקטוריאלית ,אבל המפד"ל ? צריך להוציא הפוליטיקה מהרבנות .ולעשות בחירות חופשיות בלי התערבות המפלגות. הרב אטיאס הוא ש"ס,הרב הלוי הוא חרד"ל - צהר.הילכו שניהם יחד ?? והמפד"ל מבולבל .והעיר פתח תקווה נבוכה.
11
למה יש רבנים שמקבלים הסמכה בלי מבחנים?
| 02-02-2012 18:54
האם יש שופט במדינת ישראל שלא עבר מבחנים? האם נשיאת בית המשפט יכולה לתת תואר שופט למי שלא הוסמך? יש להפנות את הנשוא למבקר המדינה שישלול רטואקטיבית כל הסמכה שלא נעשתה כחוק! או לפחות להגיש בג"צ. אבל שוב יש רבנים שמעדיפים לשתוק ולהעלים עין. אוי לו לדור שאלו רבניו. עד מתי? אח"כ שואלים למה הציבור איבד את אמונו ברבנים?
12
יש למפד"ל מועמד מצויין - הרב וייס מכפר הרואה
איציק | 02-02-2012 21:00
למפד"ל יש מועמד מצויין ונפלא, בדמותו של הרב שמחה וייס, רבו של כפר הרואה והמועצה האיזורית עמק חפר, רב משכמו ומעלה שמכהן כבר שנים רבות ברבנות, יש לו ניסיון רב שנים. לכו לשאול את תושבי כפר הרואה ותגיעו גם אתם למסקנה הזו.
13
תשובה למגיב 9 (קרן בן דניאל עמיאל)
קרן בן יבנה | 02-02-2012 23:04
כתבתי שאפשר לסמוך על שיקול הדעת של הרבנים ולא צריך להיזקק למבחן בכתב. אתה הגבת ושאלת האם הייתי מסתפק בהערכה כזו גם כלפי רופאים עורכי דין. ובכן, לא. כי יש הבדל גדול. עיקר החשיבות בתלמיד חכם אינה כח זכרונו ואגירתו את הררי פרטי ההלכות. אלא יכולתו העקרונית להבין סוגיא סבוכה, בצירוף מטען ידיעותי נכבד שהוא תנאי נדרש. אבל לא צריך לדקדק איתו האם הוא זוכר כעת את הפשפש האחורי בהלכות מקוואות. כי הוא יכול להשלים את הידע הזה די בקלות. צריך לבדוק בעיקר יכולת אישית, ואת ידיעותיו בכלליות. להבדיל מרופאים, ששם דרושה ידיעה מקיפה בכדי להצליח לאבחן מבלי להיזקק שוב ושוב לספרים ולמאמרים. ואף על פי כן, בהחלט הייתי סומך על שיקול דעת של רופא בכיר, שיאמר שלדעתו אפשר העניק תעודה לאדם פלוני. (במקרה שהרופא הבכיר מוחזק אצלי לאדם נאמן). למה לעזאזל לא לסמוך עליו? הוא יכל לחבר את המבחן, ובמקום זה הוא התרשם משיחות עם המועמד. אני אפילו חושב שבשיחות ארוכות והיכרות ממושכת מתרשמים בצורה פרטנית ומדוייקת יותר מאשר במבחן.
14
האישיות קובעת
trh | 03-02-2012 12:02
כמצוי בנושא הרבנות הנני להבהיר את דעתי, רב שמקבל כושר הינו רב ששקוע בעולמה של תורה, והינו בעל אינטואיציה תורנית, ויש לו את כלי ההתמודדות עם שאלות לחפש את הנושאים ההלכתיים הרלבנטיים לעומת זא ידוע לי על רב שעבר את כל 12 המבחנים לכושר לרב עיר, וכן הינו "שיריונר"ורב התנחלות לשעבר וכאשר הוא הוצב כרב במחלקת כשרות לא יישם את הכללים הבסיסיים בהלכה , לא דאג להכשיר לפסח גם לפי מנהגי האשכנזים, והתבטא שמי שהולך למסעדה הינו "קל דעת" ולא צריך להקפיד עבורו. לעומת זאת באותה רבנות ישנו רב שעבר מבחן בע"פ בתקופת הרב גורן זצ"ל והו שולט בהלכה ודואג לכל הציבור כולל הציבור החילוני, ועורך ביקורות מסביב לשעון החל מ-4 לפנות בוקר בשוק הסיטונאי ובמסעדות עד חצות . הכל תלוי באישיות הרב, אם הוא חש שגם החילוני והמסורתי זקוק לאוכל כשר, מינימלית ואז הוא יחפש בספרי ההלכה, לעומת זאת יש רבנים שיודעים תיאורטית אבל לא מישמים
15
מפתח תקווה לפחת תקווה !!!!!!!
יגאל | 07-02-2012 19:27
איפה אהבת ישראל של המפד"ל , איפה הדאגה למדינת ישראל ולכלל ישראל ?? למה הם קבוצה קטנה חושבים שהם יכולים להכתיב את הרב החרדלי שלהם לאוכלוסייה שלמה בפתח תקווה ??הברית בין מפד"ל לש"ס היא ברית לא קדושה , מפתח תקווה אנחנו הופכים לפחת תקווה ...