הרב אבינר על טשטוש פני רותי פוגל: כך היא הייתה רוצה - סרוגים

הרב אבינר על טשטוש פני רותי פוגל: כך היא הייתה רוצה

הרב אבינר נשאל על טשטוש פניה של רותי פוגל הי"ד במודעה בעיתון 'באהבה ובאמונה' והשיב כי "אם היו שואלים אותה בחייה בזה היא הייתה רוצה". עוד הוסיף הרב כי "בגלל שאדם מת, אז אפשר לעשות הפקר מהתמונה שלו?". ב'מכון מאיר' כבר התנצלו על פרסום המודעה וכינו אותה 'טעות אנוש'.

author-image
הרב אבינר על טשטוש פני רותי פוגל: כך היא הייתה רוצה
  זהו רצונה. הרב אבינר (פלאש90)

הרב שלמה אבינר מצדיק את טשטוש פניה של רותי פוגל הי"ד.

כפי שפורסם ב'סרוגים', בשבת האחרונה הופיעה בעלון 'באהבה ובאמונה' של מכון מאיר מודעה המזמינה את הציבור לאזכרה לזכר חמשת בני משפחת פוגל מאיתמר, במלאות 11 חודשים לטבח.

במודעה שהופיעה בשער העלון הופיעה תמונתם של בני המשפחה, אך פניה של האם, רותי הי"ד טושטשו. שאר בני המשפחה האב אהוד הי"ד ושלושת הילדים יואב אלעד והדס הי"ד נראים כרגיל.

במודעה מקבילה בעלון 'עולם 'קטן' למשל, מופיעה תמונתה של רותי הי"ד, כך שהטשטוש הוא פעולה של עורכי ומעצבי העלון 'באהבה ובאמונה'.

בעקבות פרסום התמונה המטושטשת, נשאל הבוקר, הרב שלמה אבינר באתר 'מעלה', על העניין: "האם יש מקום לטשטוש הפנים של הנרצחת רותי פוגל הי"ד במודעה בעיתון באמונה ובאהבה של מכון מאיר לציון האזכרה לזכרה של המשפחה?"

תשובתו של הרב הצדיקה את טשטוש הפנים: "בהחלט. זה כבודה."

"אמנם היא נפטרה, אבל זה לא אומר שלא צריך לכבד אותה. ואם היו שואלים אותה בחייה בזה היא הייתה רוצה. ובגלל שאדם מת, אז אי אפשר לעשות הפקר מהתמונה שלו."

עם זאת במכון מאיר, פרסמו הודעת התנצלות האומרת: "העלון באהבה ואמונה הוא עלון תורני המופץ ונקרא בתוך בתי הכנסת בשל כך מדיניות העלון הוא לא לפרסם תמונות נשים בו."

"פרסום המודעה באופן זה נגרם בשל טעות אנוש ובלא כל כוונה לפגוע חלילה. המכון התנצל בפני המשפחה על כך וההתנצלות התקבלה בהבנה מלאה על ידי המשפחה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אבא של רותי פוגל הזדעזע מזה...
| 22-01-2012 18:55
למה הרב אבינר חושב שהוא יודע יותר מה מתאים לרותי פוגל? אני סומכת על אבא שלה ומציעה לרב אבינר להרגע. מספיק נזקים כבר גרמת ...
2
נו באמת
מושיקו | 24-01-2012 0:17
איזה פגיעה יש למשפחה אם שומרים על צניעותה של א' מן הקדושים הי"ד, כפי הנראה מכון מאיר נגררו אחר הסערה בכוס מים שחוללה התשקורת בנושא הדרת נשים, והם צריכים להתנצל על ההתנצלות קרי ההתרפסות שלהם לפני הטפשים.
3
אפילו אבא שלה הזדעזע מהמודעה הזאת, אישית-לי זה עשה רע
לא היה מתאים בכלל | 24-01-2012 15:10