דתייה, מחפשת עבודה? בראיון העבודה תתחפשי לחילוניה - סרוגים

דתייה, מחפשת עבודה? בראיון העבודה תתחפשי לחילוניה

דתיות רבות מספרות על תופעה לפיה במשך חודשים התראיינו במספר חברות אך לא זכו במשרה, עד שהחליטו לבוא לראיון במכנסיים ובכיסוי ראש מינימלי. התוצאה: הן התקבלו תוך זמן קצר לעבודה. "הופעה במכנסיים פחות סימנה אותי, וגרמה לי להתראיין ביתר חופשיות" מספרת אחת הנשים.

author-image
דתייה, מחפשת עבודה? בראיון העבודה תתחפשי לחילוניה
  ככה לא יקבלו אותך לעבודה (פלאש90)

האם לדתיות יותר קשה להתקבל לעבודה?

העיתון הכלכלי 'דה מרקר' מפרסם היום כתבה על הצורך של נשים דתיות לשנות את סגנון לבושן לחילוני יותר כדי להתקבל לעבודה.

בכתבה מתוארים סיפורן של שלוש נשים שהעידו כי במשך זמן רב למרות שהיו להם כל הכשרונות הנדרשים, לא הצליחו להתקבל לעבודה בתחומן.

בודקת תוכנה מאפרת, בת 33 תיארה כיצד התראיינה במשך חודשים בחברות היי-טק שונות ולא הצליחה לזכות במשרה, עד שבאחד הראיונות, אמרה לה המראיינת "כי יש לה 'בעיות דתיות' עם מקום העבודה".

"אז נפל לי האסימון: ברגע שאת מגיעה בחצאית ובמטפחת את מפסיקה להיות המועמדת ונהפכת להיות "הדתייה", "המתנחלת", "הדוסית"." האי מתארת.

לדבריה, היא החליטה לעשות מהפך ולהגיע לראיונות העבודה במכנסים ולהמיר את כיסוי הראש בסרט עם קוקו שמציץ החוצה. "זה לא שלא ראו שאני דתייה, אבל נראיתי כנראה הרבה יותר 'נורמטיבית'."

לדבריה, מאותו יום התחילו לחזור אליה המעסיקים, והיא מצאה עבודה די מהר.

שתי נשים נוספות תיארו מדוע הן החליטו להגיע לראיון העבודה במכנסים, לבוש שהן לא רגילות ללבוש ביום-יום. "אם הייתי באה בלבוש הרגיל שלי הייתי צריכה להדגיש את הצדדים החילוניים שבי – שליטה בתרבות מערבית, ניים דרופינג ועוד. הופעה במכנסיים פחות סימנה אותי, וגרמה לי להתראיין ביתר חופשיות".

בכתבה מוסיפה הכתבת מאיה פולק לתאר כי שלוש הדוגמאות האלה הן רק טיפה בים, ומדובר בתופעה מוכרת באזור תל אביב והמרכז, בעיקר בחברות היי-טק קטנות, משרדי פרסום ויח"צ וחברות תקשורת, שם התרבות השולטת היא החילונית.

זיקיות

לתופעת הדתיות המתחפשות לחילוניות בראיונות עבודה, כבר יש שם "זיקיות" – כשגם בקורות החיים האולפנה הופכת לבית ספר תיכון והישוב הדתי הופך לעיר הגדולה הסמוכה אליו. המועמדות מגיעות במכנסים או בחצאית קצרה, והנשואות בכיסוי ראש חלקי הנראה כפריט אופנה חילוני.

אצל הגברים הדתיים, נרשמת תופעה דומה, אם כי בהיקפים נמוכים יותר, כשגברים מגיעים לראיון ללא הכיפה על ראשם.

"יש חשש שחברות או משרדים יתוייגו כ'דתיים', ולכן יש כאלה ששוקלים פעמיים אם להכניס עוד דתי למשרד"  מסביר אחד מבעלי חברות ההיטק שסרב להזדהות בשמו.

"אצל דתיות החשש הוא גדול עוד יותר, מפני שהן תצאנה לחופשת לידה מספר פעמים ולכן מעדיפים חילוניות שיולדות פחות".

בדה מרקר הביאו סיבה נוספת לרתיעה מהעסקת דתיים, והיא הזיהוי שלהם כמתנחלים.

פרופ' אשר כהן, חוקר של החברה הציונית הדתית מהמחלקה למדעי המדינה בבר אילן, אומר בראיון כי "להיכנס לראיון עבודה בצפון תל אביב עם מראה של מתנחלת זה כמו ליפול עליהם מהירח. הגיוון של המתנחלים לא מוכר משום שההשתקפות שלהם בחדשות היא בעיקר דרך פעולות ה'תג מחיר'."

"בורגנים טובים מאפרת, עופרה ואלקנה אינם מייצרים חדשות ואינם משתתפים בעיצוב דימוי המתנחלים בציבור הרחב. התוצאה היא שכשמגיעה מתנחלת, או מי שנראית ככזו, היא נתפשת כאחת מחבורת תג מחיר שחיה במאחז על גב ההר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מגיע להן
אהבת ישראל | 29-12-2011 11:17
אם הן מוכנות לוותר על הערכים שלהם ולבוא בלבוש חילוני רק בשביל כסף. אני התקבלתי לחברת הייטק (לא בירושלים) עם כיסוי ראש מלא ובחצאית. צריך לזכור שלהיות דתי זה לא להיות שונה, אלא להיות עם אמונה. ככזה יש לשמור על הערכים בכל מחיר, אחרת מה המשמעות של להיות דתי? להאמין בה' כל עוד מקבלים מה שרוצים? ולעגל פינות כשלא?
2
נו אז?
אלעד כהן | 29-12-2011 11:25
יכול להיות שזו תופעה נפוצה ויכול להיות שלא, מה שבטוח זה שאין שום היתר ללבוש מכנסיים כדי להתקבל לעבודה.. די להיות חפיפניקים
3
לחילוניות אין סיכוי בבתי ספר דתיים תפסיקו להשפיל נשים
שחר | 29-12-2011 11:56
4
הדרת דתיות - למה אף אחד לא צועק????
נורית | 29-12-2011 12:49
5
בושה וחרפה!!!
יאיר קליין | 29-12-2011 14:42
קודם כל שיתביישו המנהלים שרוממות השיוויון והליברליזם בגרונם ואפלייה מגעילה בידיהם. וגם הנשים שמוכרות את כל האמונה שלהם ומוכנות למרוד באלוקים בשביל משכורת צריכות להתבייש לא פחות. יום יבוא, והוא קרוב מתמיד, והציבור האמוני ישלוט במדינה. או אז תהיה העדפה לדתיים הנושאים את שם אלוקים בעולם. או אז מדינת תל אביב תיהפך למיעוט שולי וזניח ומדינת ירושלים תשלוט ברמה. חילוניים- תתכוננו למהפכה החשובה ביותר בתולדות המדינה!!!
6
הדרת מתנחלים, כבר אמרנו??
הדר | 29-12-2011 22:39