ראש מכינת רבין: להשתמש בתותח כמו בימי אלטלנה - סרוגים

ראש מכינת רבין: להשתמש בתותח כמו בימי אלטלנה

בראיון למגזין 'מוצש' מתייחס ראש המכינה ע"ש יצחק רבין, דני זמיר להוראת הרבנים כי חיילים יצאו מטקסים בהם מתקיימת שירת נשים, ואומר: "כמו שבקרב על הריבונות הופעל התותח נגד אלטלנה, כך גם עכשיו, באופן מטאפורי צריך להפעיל אמצעים שיאפשרו למדינה לשמור על ריבונותה".

author-image
ראש מכינת רבין: להשתמש בתותח כמו בימי אלטלנה

האמירה של הרב אליקים לבנון בראיון לרדיו 'קול חי' כי עדיף לעמוד מול כיתת יורים ולא לשמוע שירת נשים הצליחה לחמם את דני זמיר יו"ר המכינה הקדם צבאית "רבין".

זמיר דרש מתלמידותיו בצה"ל לדווח לו על כל ניסיון של "השתקה" בטקסים צבאיים בגלל לחץ של גורמים דתיים. עכשיו, הוא גם פועל לכך שצה"ל יפסיק את שבתות האירוח של הרב לבנון עם תלמידיו החיילים בבסיסי צה"ל.

בראיון שיתפרסם ביום שישי הקרוב במגזין 'מוצש' מבית 'מקור ראשון' אומר זמיר כי אם צה"ל לא יפסיק את השבתות הללו, הוא יגיע לבג"ץ: "זו שערורייה שצה"ל פותח את שעריו למי שמטיף לסירוב פקודה ומגלה שוביניזם גמור".

לדעת זמיר, מדובר במאבק על הריבונות הממלכתית בצה"ל וכמו בימי אלטלנה צריך לדעת מתי לחתוך. "התפיסה הממלכתית עומדת היום בקרב גורלי על הריבונות וכמו שבקרב על הריבונות הופעל התותח נגד אלטלנה, אז באופן מטאפורי צריך להפעיל אמצעים שיאפשרו למדינת ישראל לשמור על ריבונותה", אומר זמיר שגם מודה לא-ל שרוב הקצינים הדתיים "לא הולכים אחרי רבנים שוביניסטים כמו לבנון אלא אחרי רבני המכינות".

הרב לבנון סירב להגיב לדבריו של זמיר אך הפנה לדברים שפרסם אודות האיסור לשמוע שירת נשים "אם כופים אדם לעבור עבירה בפרהסיה, בפני 10 יהודים, בכוונה לאלץ אותו לעבור עבירה, אפילו על מצוה קלה, יהרג ואל יעבור."

"אם מערכת ציבורית כופה על אדם לעבור עבירה, כדוגמת 'קול באישה ערוה', נראה שהמצב דומה להלכה זו". יחד עם זאת, הרב הדגיש כי דבריו נאמרו בראיון קצר ברדיו 'קול חי', וכי למרות שוודאי יש לכך בסיס הלכתי, כדי להפוך זאת הלכה למעשה הדרך ארוכה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מקור ראשון הופך לשופר של השמאל הקיצוני
יוני | 23-11-2011 22:40
בשבוע הבא במגזין מוצש של מקור ראשון: ראיון עם אחמד טיבי נגד מינוי שופטים הגרים מעבר לקו הירוק
2
ויפתח הזמיר את פיו
יאהוד | 24-11-2011 17:28
ויודה לאל שהוא אינו מאמין בו. תודו שזה מצחיק... דמוקרט אמיתי היה אומר "אני אאבק על זכותן של החיילות לשיר בכל טקס, אבל גם על זכותם של החיילים החרד"לים לצאת ולא לשמוע אותן". דבריו הם ההוכחה לכך שהוא דמוקרט רק במילים ולמעשה הוא פאשיסט בדיוק כמו מפעילי התותח הקדוש.