ביקור נוסף: מזכיר המדינה של ארה"ב יגיע לישראל - סרוגים

ביקור נוסף: מזכיר המדינה של ארה"ב יגיע לישראל

מייק פומפאו, מזכיר המדינה המיועד של ארה"ב, צפוי להגיע בשבוע הבא לישראל כחלק ממסעו המדיני הראשון בתפקיד. בביקור ייפגש עם ראש הממשלה ובכירים נוספים בממשלה

author-image
ביקור נוסף: מזכיר המדינה של ארה"ב יגיע לישראל
  בדרך לישראל. שר החוץ המיועד של ארה"ב, מייק פומפאו (צילום: עמוד הטוויטר של עיתון L.A Times)

ביקור מדיני נוסף מממשל טראמפ: בחדשות עשר דיווחו הבוקר (חמישי) כי מזכיר המדינה האמריקני המיועד, מייק פומפאו, צפוי להגיע בשבוע הבא לישראל כחלק ממסעו המדיני הראשון בתפקיד.

במסגרת הביקור, מזכיר המדינה צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן עם בכירים נוספים בממשלה. הביקור המדיני הנוכחי יהיה הביקור הרביעי של פומפאו בישראל, לאחר שהגיע לארץ שלוש פעמים במסגרת תפקידו הקודם כראש ה-CIA.

בשלב הזה לא ברור האם פומפאו יבקר גם ברשות הפלסטינית במהלך ביקורו. כזכור, ברשות ניתקו את היחסים המדיניים עם ארה"ב לאחר ההצהרה של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, וסירבו להיפגש עם סגן הנשיא מייק פנס במהלך ביקורו בארץ.

בבית הלבן סירבו להתייחס לפרסום, מכיוון שפומפאו עדיין לא הושבע באופן רשמי לתפקידו החדש. הסנאט האמריקני צפוי להצביע היום על אישור המינוי של פומפאו, שיושבע לתפקיד במידה ויזכה ברוב. על פי ההערכות, השבעתו של פומפאו תיערך הערב, במטרה לאפשר לו לטוס מחר לבריסל ולהשתתף בכינוס שרי החוץ של נאט"ו.

מייק פומפאו נבחר לתפקיד בחודש שעבר, זאת לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ החליט להדיח את מזכר המדינה הקודם רקס טילרסון מתפקידו. פומפאו נחשב כתומך נלהב של ישראל, והתנגד בעבר בחריפות להסכם הגרעין עם איראן. ההחלטה לבקר בישראל במסע הראשון מחזק את עמדתו כתומך ישראל, זאת לאחר שטילרסון לא ביקר בישראל כלל במהלך כהונתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו