הרב קנוהל זצ"ל- האיש שידע לקבל חיצי בקורת - סרוגים

הרב קנוהל זצ"ל- האיש שידע לקבל חיצי בקורת

הרושם העמוק שהותיר בי הרב קנוהל זצ"ל - הינו, למרבה הפלא, תוצר של מאבק אידיאולוגי תורני והלכתי חריף בין הרב קנוהל זצ"ל לבין כותב השורות, סביב הסוגיה הנפיצה של ה"הסכם לכבוד הדדי" אותו ניסח וערך, הסכם שכנגדו פירסמתי מספר לא מבוטל של מאמרים

הרב קנוהל זצ"ל- האיש שידע לקבל חיצי בקורת
  הרב אלישיב קנוהל ז"ל (מתוך אתר 'צהר')

הוֹשִׁ֣יעָה ה' כִּֽי־גָמַ֣ר חָסִ֑יד כִּי־פַ֥סּוּ אֱ֝מוּנִ֗ים מִבְּנֵ֥י אָדָֽם׃ (תהלים יב ב)

חסיד היה. איש אמונים היה.

לא זכיתי להיות מבין תלמידיו שומעי לקחו של הרב אלישיב קנוהל ז"ל. גם לא הייתי ממעגל הקרובים אליו. ובכל זאת, היכרותי עמו, שעל נסיבותיה אספר בהמשך, הותירה בי רושם בל ימחה. רושם שלמולי יושב אדם בעל שיעור קומה, יהודי משכמו ומעלה, שמטרתו כנה להביא בכל פעולותיו לריבוי כבוד השם בעולם, ולהביא תועלת לכלל ישראל, כפי איך שנתפסים אלו בעיניו החודרות.

רבים יש העושים בענייני ציבור. מעטים יש העושים לשם שמים ולא לשם פנייה אישית או משפחתית. מעטים עוד יותר יש המסוגלים להניח פניות אלו בצד ולהתרכז בעיקר, גם ועל אף שלצורך כך נדרשת התגברות עצומה על המידות שניתנו בגוף בשר ודם.

מתוך רצון כנה ללכת, ולו לפי שעה, בדרכו של המנוח זצ"ל, לא אדבר על הקשר ההדוק שהיה בין ראש מחלקת מקוואות במשרד הדתות, מר דב קנוהל ז"ל, לבין המהנדס הראשי של המרכז לטהרת המשפחה, ה"ה סבי מר דב שפירא ז"ל. גם לא ארחיב על השותפות הפוליטית לה היה שותף המנוח זצ"ל עם אבי מורי שליט"א, בימים ההם של הקמת מפלגת "מורשה", עת הוצבו שניהם במקומות סמוכים זה לזה ברשימה המשותפת לכנסת.

הרושם העמוק שהותיר בי הרב קנוהל זצ"ל – הינו, למרבה הפלא, תוצר של מאבק אידיאולוגי תורני והלכתי חריף בין הרב קנוהל זצ"ל לבין כותב השורות, סביב הסוגיה הנפיצה של ה"הסכם לכבוד הדדי" אותו ניסח וערך, הסכם שכנגדו פירסמתי מספר לא מבוטל של מאמרים.

כמובן שהשעה אינה כשירה כעת לדבר על אופיה של מחלוקת לשם שמים זו, וגם לא על הנסיבות המדוייקות שהובילו לפגישה שהתקיימה בביתו שבכפר עציון, אך זאת אציין, שכאשר נוצרה לזמן מה תחושה כי שמא ניתן לגשר על פערים, ושמא פערי הדעות אינם כה משמעותיים כפי שהיה נראה – מיד הניח הרב קנוהל זצ"ל לכל משקעי העבר, והתמסר כל כולו לשמה של המטרה הנעלה, כפי אשר נראתה נעלה ונכונה בעיניו, ובפורסו בפניי את משנתו הסדורה בעניין, היה נכון גם לשמוע ולקבל חיצי ביקורת, הגם שכאלו היו לא מעטים.

לא זכיתי ללוותו בדרכו האחרונה. יושב שחקים סובב הנסיבות כך שהשמועה הקשה הגיעתני רק בעיצומם של ימי השבעה. יהי רצון שיהיו דברי זיכרון אלו לכבוד לאדם גדול שאיננו.

יהי זכרו ברוך!

=======

הכותב הוא אב בית הדין 'שערי שלום' בבית שמש ומחבר שו"ת 'בריתי שלום'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו