"בגלל נתניהו": נטלי פורטמן לא תגיע לישראל

"בגלל נתניהו": נטלי פורטמן לא תגיע לישראל

השחקנית נטלי פורטמן שהודיעה כי לא תגיע לישראל כדי לקבל את פרס בראשית, הסבירה כי הסיבה לביטול היא: ראש הממשלה נתניהו שצפוי לנאום בטקס . הליכוד בתגובה: ''צביעות"

"בגלל נתניהו": השחקנית ההוליוודית לא תגיע לישראל
  (צילום: שטארסטוק)

לאחר שביום שישי האחרון הודיעה השחקנית נטלי פורטמן, כי היא לא תגיע לישראל לקבל את פרס בראשית, הידוע כפרס נובל היהודי. במהלך השבת פרסמה השחקנית הודעה בה הסבירה את הסיבה לביטול הגעתה, זאת לאחר שהואשמה כתומכת ופעילה ב-BDS.

"לא רציתי להצטייר כתומכת בבנימין נתניהו"

"ההחלטה שלי לא להגיע ולקבל את פרס 'בראשית' פורשה בצורה לא נכונה על ידי אחרים. תנו לי לדבר בעצמי", כתבה פורטמן בהודעה "בחרתי שלא להגיע בגלל שלא רציתי להצטייר כמי שמביעה תמיכה בבנימין נתניהו, שהיה אמור לנאום בטקס. יחד עם זאת, אני לא תומכת בארגון ה-BDS ואני לא חלק מהארגון".

עוד הוסיפה השחקנית הישראלית, שהפכה לאחת הכוכבות הגדולות בהוליווד : "כמו ישראלים ויהודים רבים ברחבי העולם, אני יכולה להיות ביקורתית כלפי ישראל מבלי לרצות להחרים את כל המדינה. אני מוקירה את חבריי הישראלים ואת משפחתי, את האוכל הישראלי, את הסרטים את הספרים, את הריקוד"

ההודעה שפרסמה (צילום:מתוך אינסטגרם)

"אתמוך במספר ארגוני צדקה בישראל"

עוד כתבה פורטמן בהודעה : "ישראל קמה בדיוק לפני 70 שנה כגן עדן לפליטים מהשואה, אבל הטיפול הלא ראוי מאלו שסובלים היום מהזוועות פשוט לא עומד בערכים היהודיים שלי. בגלל שאכפת לי מישראל, אני חייבת לעמוד נגד האלימות, שחיתות, חוסר שוויון וניצול הכוח.

בבקשה אל תתייחסו לשום מילה שלא באה ממני. החוויה הזו גרמה לי לתמוך במספר ארגוני צדקה בישראל. אני אודיע על אלו ארגונים מדובר בקרוב, ואני מקווה שאחרים יצטרפו אליי בתמיכה של העבודה הנפלאה של אותם ארגונים". סיכמה השחקנית.

"כמו ישראלים ויהודים רבים ברחבי העולם, אני יכולה להיות ביקורתית כלפי ישראל" (צילום:שטארסטוק)

כתגובה להודעתה, ועדת פרס בראשית הודיעה כי הטקס שהיה אמור להתקיים בחודש יוני הקרוב בוטל, אך הפרס על סך 2 מיליון דולר יוענק לפורטמן, שהודיעה כי בכוונתה לתרום אותם. "מארגניה חוששים כי החלטה של פורטמן תגרום ליוזמה הפילנטרופית להפוך פוליטית, דבר שניסינו להימנע ממנו בחמש השנים האחרונות" מסרו הקרן.

במפלגת הליכוד מסרו הערב בתגובה להודעתה של פורטמן: "איזו צביעות! נטלי פורטמן מדברת על דמוקרטיה אבל תמכה בארגון וי 15 שניסה במימון ממשלות זרות לשבש בחירות דמוקרטיות בישראל. פורטמן מדברת על זכויות אדם אבל משתתפת בפסטיבלים במדינות שמצנזרות סרטים ושהרקורד שלהם בזכויות אדם רחוק מזה של ישראל. שום תירוץ לא יעזור, פורטמן פשוט מסרבת לקבל את החלטת העם בישראל".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בתגובה: "הצטערתי לשמוע, שנטלי פורטמן נפלה כפרי בשל לידיהם של תומכי ה-BDS. נטלי, שחקנית יהודיה, שנולדה בישראל, מצטרפת למי שמתייחס לסיפור ההצלחה והפלא של תקומת ישראל כ'סיפור על חושך וחושך'"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מס דברים.
לוי | 21-04-2018 22:57
1. גב׳ פורטמן, התשובה היא לא! את לא יכולה להעביר ביקורת עלינו. אינך גרה פה, מעולם לא גרת פה, אני חושב שגם צבא לא עשית(???), אז שבי בשקט. 2. מדינת ישראל לא קמה כגן עדן לפליטים מהשואה. תלמדי היסטוריה. היא קמה כהקרה של האום בזכות של עמי באי. זאת ועוד לפי דברייך, צריכים ךחיות פה רק ניצולי השואה-זו אמירה גזענית. 3. איני יודע מה יכולה לומר על ערכים יהודים, מישהי שנשואה לגוי(או מישהו שעבר תהליך גיור לאחר נישואין). ולארגון בראשית, מדוע לתת לה את הפרס? על מה ולמה? תנו אןתו למישהו שיש לו הכרה אמתית בעמי. למה האפסיות הזאת? זו בושה ותעודת עניות. מירי רגב, תפעילי את כובד משקלך כפי שאת ח יודעת.
2
ראבק איזו טמבלית מהרחוב
א | 22-04-2018 6:32
את מי היא מעניינת בכלל???? בגלל שהיא יפה היא חשובה??? סתם סתומה.
3
עוד שמאלנית
רוני | 22-04-2018 17:01
אם רבין היה מדבר הייתה באה
4
הטעות היתה ההצעה עצמה
יעל | 22-04-2018 17:16
הישראלים זוכרים. מרום גילי אלך להפגין נגדה לכשתגיע לביקור
5
ל-2 היא ממש לא יפה!!!
ע | 23-04-2018 16:44
.
6
כמה חכמה היא....
קובי א | 08-08-2023 3:56
כמה חכמה היא. ידעה שביבי יחריב את ישראל!
סע סע....
קובה במיה | 08-08-2023 11:55
סע סע. די לדיקטטורה המשפטית!