לקראת הפגישה ההיסטורית: שר החוץ האמריקני נפגש עם מנהיג צפון קוריאה

לקראת הפגישה ההיסטורית: שר החוץ האמריקני נפגש עם מנהיג צפון קוריאה

מזכיר המדינה ושר החוץ המיועד של ארה"ב, מייק פומפיאו, נפגש בשבוע שעבר עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. הפגישה אורגנה לקראת הפגישה של קים עם הנשיא טראמפ בחודש הבא

author-image
שר החוץ האמריקני נפגש עם מנהיג צפון קוריאה
  נפגש לראשונה עם בכיר בבית הלבן. מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CNN)

בדרך לפגישה ההיסטורית: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר כי מזכיר המדינה מייק פומפיאו, המיועד לתפקיד שר החוץ, נפגש עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בשבוע שעבר. השניים נפגשו כהכנה לפסגה ההיסטורית שתיערך בחודש הבא, במסגרתה המנהיג הצפון קוריאני ייפגש לראשונה עם טראמפ לדיון ומו"מ בנושא הקפאת תכנית הגרעין של צפון קוריאה.

לטענתו של טראמפ, הפגישה הייתה מוצלחת במיוחד. "הפגישה התנהלה באופן חלק ביותר, ונוצרה מערכת יחסים טובה" כתב בטוויטר. "פרטים על הפסגה מתגבשים כעת". הנשיא גם הביע ציפייה לקראת הפגישה המתוכננת עם קים, כשלדבריו "פירוז האזור מנשק גרעיני יהיה דבר טוב לכל העולם- אך גם לצפון קוריאה".

הפגישה הנוכחית היא הפעם הראשונה שבה בכיר בבית הלבן מבקר בצפון קוריאה, וכן הפגישה הראשונה של קים ג'ונג און עם חבר הממשל האמריקני. לפני כחודש קים נפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג כחלק מביקור חשאי של המנהיג בבייג'ינג, במהלכו אמר כי מדינתו פועלת להוריד את המתיחות הבינלאומית, נותרה מחוייבת לקידום השלום- ומוכנה לוותר על הנשק הגרעיני במדינה.

ביקור ראשון בצפון קוריאה. שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו (צילום: עמוד הטוויטר של רשת בלומברג)

כזכור, תהליכי הפיוס בין ארה"ב וצפון קוריאה החלו לפני כחודש, כאשר קים הודיע כי הוא יסכים להקפיא את תכנית הגרעין של המדינה ואת ניסויי הטילים הבליסטיים, זאת בתנאי שתקיים מו"מ עם ארה"ב. המנהיג הקוריאני אינו רואה צורך להמשיך בפיתוח התכנית, כל עוד ארצו לא נמצאת תחת איום צבאי וכל עוד שלטונו לא מאויים בתוך המדינה ומחוץ לה- ובמידה והמדינה תקבל ערבות ביטחונית מהעולם, היא לא תצטרך להחזיק בנשק כלל. בשבוע הבא צפוי להיערך פסגה משותפת בין צפון קוריאה ודרום קוריאה, במהלכה הצדדים ידונו על הנושא לקראת הפגישה עם טראמפ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו