נשיא איראן: "נייצר כל נשק שנצטרך- ולא נחכה לאישור" - סרוגים

נשיא איראן: "נייצר כל נשק שנצטרך- ולא נחכה לאישור"

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס הבוקר למצב הביטחוני במזרח התיכון בנאום שנשא לרגל "יום הצבא הלאומי". בדבריו ניסה להרגיע את המתיחות- אך גם איים: "נייצר כל נשק שנצטרך- ולא נחכה לאישור מהעולם"

נשיא איראן: "נייצר כל נשק שנצטרך- ולא נחכה לאישור"
  "נייצר כל נשק שנצטרך". נשיא איראן חסן רוחאני במצעד הצבאי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

בזמן שבישראל מציינים את יום הזיכרון לחללי צה"ל, באיראן מציינים את "יום הצבא הלאומי". לרגל האירוע נערך בטהרן מצעד צבאי שהציג את מאגרי הנשק של המדינה, ובמהלכו נשיא איראן חסן רוחאני נשא נאום בו התייחס למצב הביטחוני במזרח התיכון והמתיחות השוררת בעקבות המתקפות בסוריה.

בנאומו רוחאני הבהיר כי המדינה לא הורתעה לאחר המתקפה של ארה"ב, בריטניה וצרפת בסוריה בסוף השבוע. "ישנם כוחות זרים הנוכחים באזור באופן לא חוקי, ומבצעים בקביעות תקיפות צבאיות ללא אישור של האו"ם" אמר ומיד הזהיר את מדינות המערב: "כלי הנשק שלכם לא יוכלו להביא עצמאות למדינות באזור, או להפחיד אומות גדולות כמו איראן"ץ

בהמשך דבריו רוחאני ניסה להרגיע את המתיחות הביטחונית. "תפקידו של צבא איראן הוא הרתעתי, והכוחות פועלים במטרה לשמור על העצמאות והאחדות של איראן" טען. "ההיסטוריה מוכיחה שאיראן מעולם לא פלשה למדינות, אלא עזרה למדינות ולממשלות לצמוח לאורך המאות האחרונות. דיאלוג פוליטי וגישה לא אלימה הן הדרכים היחידות לפתור את בעיות האזור והעולם".

הנשיא האיראני אמנם הבהיר כי כוחות הצבא האיראני לא מהווים איום למדינות השכנות- אך במקביל המשיך לתקוף ולאיים על שאר העולם. "נייצר כל כלי נשק שנצטרך, ובמידת הצורך נרכוש את כלי הנשק ההכרחיים להגנתנו- ולא נחכה לאישור מהעולם, כפי שלא חיכינו עד היום לתגובה או להסכמה מהם" איים. "הצבא האיראני נמצא במוכנות תמידית, והוא מהווה הרתעה חזקה מול המזימות של האויב".

דבריו של רוחאני מגיעים על רקע המתיחות בין איראן ומדינות המערב, הנובעת מהתמיכה האיראנית במשטרו של בשאר אסד בסוריה, וכן על רקע החשש הישראלי לתקיפה איראנית כנקמה לתקיפת בסיס T-4 באזור חומס. בצה"ל חשפו אמש פרטי מודיעין חדשים בנוגע להתבססות האיראנית בסוריה, המראים בין השאר את בסיסי הצבא האיראני באזור ודרכי הפעולה של כוחות משמרות המהפכה, במטרה להרתיע את איראן ולמנוע מהם להוציא את התקיפה לפועל.

בישראל מעריכים שבמידה ואיראן תחליט לתקוף את ישראל, היא תעשה זאת באמצעות ירי טילים לשטח המדינה. למרות החששות, גורמי הביטחון הבהירו כי הם מוכנים לכל תרחיש אפשרי. "צה"ל יעשה הכול כדי להבטיח שחג העצמאות יעבור בשקט ושאזרחי ישראל יוכלו להנות מהחג" הבטיחו אמש בצה"ל. כמו כן, גורמים ישראליים הבהירו בראיון לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי "ישראל תגיב בעוצמה לכל פעילות איראנית מתוך שטח סוריה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו