רוסיה מאיימת: זו תהיה התגובה לתקיפה בסוריה - סרוגים

רוסיה מאיימת: זו תהיה התגובה לתקיפה בסוריה

רוסיה עשויה לספק לסוריה מערכות הגנה אוויריות מתקדמות, בתגובה למתקפה של מדינות המערב במדינה- כך טוען שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. לדבריו, "המתקפה שכנעה אותנו לעזור לצבא סוריה- כדי להרתיע את התוקפנות"

author-image
רוסיה מאיימת: זו תהיה התגובה לתקיפה בסוריה
  "המתקפה שכנעה אותנו לעזור לצבא סוריה". שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב (צילום: עמוד הטוויטר של רשת BBC)

התמיכה הרוסית בסוריה נמשכת: שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר בראיון לרשת ה-BBC הבריטית כי רוסיה עשוייה לספק לסוריה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, זאת בתגובה למתקפה המשותפת של ארה"ב, צרפת ובריטניה באזור בסוף השבוע.

לטענתו של לברוב, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העדיף במשך שנים להימנע מהמהלך- אך שינה את דעתו בעקבות המתקפה הנוכחית. "הנשיא כבר התייחס לנושא הזה בעבר, והזכיר כי לפני מספר שנים החלטנו לא לספק מערכות S-300 לסוריה- זאת לבקשת השותפים שלנו" אמר. "אך כעת, כאשר התוקפנות המקוממת הזו בוצעה מצדן של ארה"ב, צרפת ובריטניה, עלינו לחשוב מחדש איך לוודא שסוריה מוגנת כמדינה. המתקפה שכנעה אותנו לעזור לצבא סוריה- כדי להרתיע את התוקפנות".

בראיון לברוב דחה פעם נוספת את הטענות שאסד השתמש בנשק כימי במתקפה בדומא בשבוע שעבר, וטען שמדינות המערב מאשימות את אסד לשווא. עוד הוסיף כי פקחי הארגון למניעת הפצת נשק כימי צפויים להגיע מחר לסוריה ולבחון את אזור התקיפה.

מערכת ההגנה S-300 פותחה בשנות ה-70 על ידי צבא ברית המועצות במסגרת המלחמה הקרה, ומופעלת כיום על ידי רוסיה וחלק גדול מבנות בריתה. היא משמשת כמערכת הגנה לטווח רחוק נגד מטוסים וכלי שיט, ודגמים מתקדמים יותר משמשים גם במערכות ליירוט טילים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו