מזעזע: חיילים ירו באוויר לעבר תושבי מאחז בשומרון - סרוגים

מזעזע: חיילים ירו באוויר לעבר תושבי מאחז בשומרון

כח צה"ל בראשות מח"ט שומרון שהגיע לפנות מאחז ליד איתמר, נקלע לעימות עם הנערים שישבו במבנה. החיילים השתמשו ברימון גז ואף ירו באוויר מעל ראשי הנערים

author-image
מזעזע: חיילים ירו באוויר לעבר תושבי מאחז בשומרון
  צילום: שלמה מלט

ארוע חמור במאחז סמוך ליישוב איתמר.

כוח צה"ל שהגיע במהלך השבת לפנות מאחז סמוך ליישוב איתמר, ירה גז ואף ירי חי כלפי נערים, חלקם קטינים ששהו במקום. ע"פ עדויות הנערים הירי חי אף היה בסמוך לראשיהם של חלק מהקטינים.

הנערים עלו למאחז "ראש יוסף" לפני כשלושה שבועות, הקימו במקום מבנה מאולתר בצורת אוהל ומתגוררים במקום. בכניסת השבת הגיע כח צה"ל בפיקודו של מח"ט שומרון גלעד עמית בליווי דחפור צבאי לפנות את המאחז ולהרוס את המבנה, ניסיון שלא צלח.

במהלך יום השבת הגיע שוב למקום מח"ט שומרון בליווי כח נוסף, המח"ט ניסה לעצור, מסיבה שאינה ברורה את אחד הנערים דבר שכלל עימות בין הכח לחלק מהשוהים במקום. העימות התפתח לקטטה, במהלכו השליכו החיילים רימון גז וריססו גז נוסף על קטינים במקום. לאחר זמן קצר החל אחד מהחיילים שהרגיש סכנה לירות באוויר. בעקבות הירי הנערים נסו מהמקום, שלושה נערים שהיו במקום ולא נסו, נעצרו.

ירו לנו מעל הראש

בצה"ל סיכמו את האירוע, כסכנה לכוח המפנה: "אתמול (ש׳) במהלך משימה צבאית בסמוך לישוב איתמר שבשומרון הותקף כוח צה״ל ששהה במקום על ידי מתפרעים ישראלים במקום באלימות וזריקת אבנים עד כדי סיכון הכוח. הכוח הגיב בשימוש בגז מדמיע, אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר להרחקת הפורעים. מאוחר יותר נעצרו שלושה חשודים והועברו לחקירה במשטרת ישראל. צה״ל רואה בחומרה רבה הפעלת אלימות כלפי כוחותיו וימשיכו באכיפת החוק והסדר בשיתוף שאר כוחות הביטחון."

לעומת זאת הנערים טוענים להפרזה של הצבא בשימוש בכוח. אחד מהנערים שמתגורר במקום סיפר "ירו לנו ממש מעל הראש, אחד מהחברה היה צריך להתכופף כדי שהירי לא יפגע בו. תוך כדי הירי החיילים צעקו וקיללו אותנו בצורה מחפירה.גם לפני כשבוע בכניסת החג שביעי של פסח הגיעו הצבא וניסו לפנות אותנו, ויום למחרת בשבת הגיעו מג"ב ושברו לנו דברים וציוד, לקחו לנו את המים והאוכל. באנו ליישב את ארץ ישראל, בע"ה יוקם כאן עוד ישוב, התנהלות הצבא לא תשבור אותנו." מסר.

הנערים שנעצרו נחקרו אמש (מוצ"ש) בשעת לילה במרחב שומרון ויובאו במהלך היום ככל הנראה לדיון בבימ"ש השלום בפ"ת.

עו"ד יוסי נדב שמייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו הגיע לתחנת המשטרה לסייע לנערים. עו"ד נדב שמע מהנערים על ארוע הירי החמור "מרשי שהו במקום שככל הנראה בשלב מסויים הוכרז הוא או שטח סמוך כשטח צבאי סגור, מרשי לא התנגדו למעצר, שיתפו פעולה ולא ברחו מהמקום. עניין הירי חמור מאד ואנו ציפייה שצה"ל יבדוק העניים במלוא הרצינות" מסר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הם זרקו אבנים על חיילים, פתאום אבן לא הורגת?
הבדו | 15-04-2018 12:40
או שהכל מהפוזיציה וזה בא גם על חשבון היושרה, או שיודעים לעשות את ההפרדה ונשארים מקצועיים. אם לסטירה לחייל שבוודאי אינה מסכנת חיים יותר מאבן הובילה לכזה עונש, קל וחומר שזריקת אבנים והפרעה לכוח צהל, קל וחומר כשהיא מגיעה מתוככינו, צריכה להיות מטופלת בהתאם.
ברור שלא, לא ברור לי איך הצלחת להבין את זה
הבדו | 15-04-2018 14:10
הייתי מצפה מאלו המתלהמים בכל פעם שפלסטיני זורק אבן, שיתרעמו שבעתיים כשזה קורה בתוך הבית פנימה.
מותר לזרוק אבנים על חיילי צה"ל ?
אני שאלה. | 15-04-2018 13:54
?
2
פינוי הנוער מהמאחז
רוט משה | 15-04-2018 13:51
יש לי כמה שאלות קטנות: צהל מדגיש שתקפו אותו. נשמע שהם היו רק פאסיבים. רק אחכ יוצא שהם באו לפנות, והילדים פשוט הגיבו. שנית, למה אילו שהאשימו את חיילי צהל בהרג, טבח....ליד עזה, והיו בשטח צבאי סגור, לא פונו בברוטליות ובכוח? שלישית, למה בשבת?. גם הפעם הקודמת זה היה בערב חג. איזה רשעות!! ורביעית, למה ערבים שמקימים בתים לידם, לא מפונים. האם בצהל יש קריטריון, שפינוי זה רק ליהודים?
למשה רוט. לא מחנכים לזרוק על חיילי צה"ל כלום. פשוט כלום. איננו מחנכים להיות דומים לעם הדומה...............
פוי | 15-04-2018 14:26
פוי