תמונות הלוויין חושפות: אלו היעדים שהותקפו בסוריה - סרוגים

תמונות הלוויין חושפות: אלו היעדים שהותקפו בסוריה

הלילה נחשפו תמונות לוויין של היעדים שהופצצו אמש בתקיפה בסוריה. בתמונות רואים את האתרים לפני ואחרי התקיפה- ומפריכים את הטענה הרוסית שמרבית הטילים יורטו .היעד המרכזי: מכון מחקר בבארזה

תמונות הלוויין חושפות: אלו היעדים שהותקפו בסוריה
  מכון המחקר בבארזה, שנהרס בתקיפה בסוריה (צילום מסך)

התקיפה עמדה במטרתה: חברת ImageSat International חשפה הלילה תיעוד לוויין של תוצאות המתקפה המשולבת של ארה"ב, בריטניה וצרפת אמש באזור סוריה. התמונות מציגות את היעדים שהותקפו ומראים את האתרים לפני ואחרי התקיפה- ובכך מדגישים את גודל הנזק שנגרם למשטר הסורי. בפנטגון אמרו אמש כי המתקפה התמקדה בשלושה אתרים, הנחשבים לעמודי התווך של תכנית ייצור הנשק של משטר אסד.

מהתמונות עולה כי היעד המרכזי שהותקף הוא מכון המחקר SSRC, הממוקם בבארזה שבמרכז דמשק. מנהל המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל קנת' מקנזי, אמר בתדרוך בפנטגון כי 76 מתוך 110 הטילים ששוגרו במתקפה כוונו אל עבר מכון המחקר. בתיעוד הלוויין נראה כי שלושת הבניינים המרכזיים של המכון נהרסו לחלוטין, ונזק משמעותי נגרם לאזורים הסובבים.

מכון המחקר שנהרס בתקיפה בסוריה

על פי הדיווחים בארה"ב, מכון המחקר שימש כמכון לייצור נשק כימי ואמצעי לחימה בלתי קונבציונליים. ברשת BBC דיווחו כי בשנה שעברה הוטלו סנקציות נגד עובדי המכון, זאת לאחר שהתגלה כי המכון ייצר ראשי נפץ כימיים ששימשו את צבא אסד במתקפה הכימית בחאן שיחון. למרות הטענות ממדינות המערב, בסוריה טענו כי המרכז שהופצץ שימש כמעבדה לפיתוח חומרים רפואיים. גם באיראן הכחישו את הטענות האמריקאיות, כאשר סוכנות הידיעות המקומית "תאסנים" דיווחה כי המכון שהופצץ "עסק בפיתוח תרופות לסרטן".

מלבד מכון המחקר, היעד השני שהותקף הוא אזור "חים שינשאר", הממוקם מערבית לעיר חומס. באתר הזה הותקפו שתי מטרות: מתקן לאחסון נשק כימי, שכלל בין השאר מאגר גז סארין, וכן בונקר תת-קרקעי ששימש כמתקן לאחסון כלי נשק. בפנטגון טענו כי 22 טילים שוגרו לעבר מתקן האחסון- שהושמד לחלוטין. עם זאת, מקנזי הוסיף שהבונקר התת-קרקעי "נפגע בהצלחה, וספג נזק משמעותי במיוחד"- אך לא הושמד כליל.

צפו ברגעי התקיפה מאמש

בארה"ב הביעו שביעות רצון מתוצאות התקיפה. תמונות הלוויין גם מפריכות את הטענה הרוסית כי 71 מהטילים יורטו על ידי מערכות ההגנה הסוריות, וכן מחזק את טענת הבית הלבן, לפיו כל הטילים ששוגרו פגעו ביעדם. בפנטגון הסבירו כי כ-40 מהטילים אכן יורטו, אך רק אחרי שפגעו במטרותיהם. "האינדיקציות הראשוניות מצביעות על כך שהשגנו את המטרות הצבאיות שלנו בסוריה" טען מקנזי. "אך אחד מהמטוסים או הטילים לא נפגע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו